Bubbel 8 juli
Gomorron!
Gråmulet idag med, känns som om åskan igår inte gjorde nån större nytta - det är kvavt och varmt.
Tisdag idag, blir till o försöka tvätta undan, fortsätta stöka med blommor och damm. Fredag eller lördag kommer vi att åka på semester, då drar vi norrut mot mina hemtrakter. Träffa släkt och vänner, fira mamma som fyller jämna år.
Jag ser framemot denna semester väldigt mycket, saknar fjällen och den höga luften, saknar dialekten och nära och kära.
Men först och främst gäller det att fånga denna dag och njuta av nuet!
Önskar alla det bästa för dagen!
kram

Morn
Förstår att man kan sakna sina rötter….Shigne
Idag är det bastuvärme ute..blir att köra aircondition idag oxå..Tråkigt bara att man måste ha dörren stängd..Men igår hade vi kunder som hellre satt inne än ute..Tur vi har så stora fönster så det inte känns instängt..
Sista halvtimmen drejade jag 48 mjölkkannor så dom ska svarvas bottnar på idag.Satte INTE på ugnen dock .Det såg ut att bli åska sen denna värme + ugnsvärme blir lite för mycket..
Håller på att försöka skänka bort min gamla ugn..men vi får se om det går för jag är rädd att man inte förstår hur man lyfter ut den..Den står lite trångt..
Ni får ha de så bra
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Go'morrn shigne ..abbis! Och alla ni andra som tittar in lite senare!
Varmt, ja. Var precis ner till dyngkasa' för å hämta mer "naturjord" och det värmde minsann gott i baken. Solen låg i ryggen och jag hade både stövlar och jacka på mig för att slippa bli biten av bromsen, myggen m fl oönskade besökare, så varmt var det!☔️ Ändå hade vi mulet i natt men nu spricker det opp som vanligt. Nästan så jag önskar att molnen hade fått vara kvar..
Här i byn har vi tagit emot 100 flyktingar för knappt en månad sen. Bara att stuva in 100 olika individer på ett o samma ställe! Olika bakgrund, olika religion och olika personligheter… jag sa, det går väl en månad innan dom börjar slåss.. och precis en månad gick det, i lördags var polisen här - många bybor har nog glömt bort hur en polisbil ser ut antar jag - och särade på ett gäng som var i storbråk! En anhållen för grov misshandel och olaga hot. Hela upplägget är ju fullständigt åt helskotta! Klart det blir bråk när så många människor skall samsas på en begränsad yta! 🤪
Idag då, ja hade det inte varit så varmt så hade jag bakat bullar, längtar efter hembakat, men nu som sagt så stoppar värmen såna planer - jag får hitta på nåt annat! Läser shignes bok av o till, om öronakupunktur och det är nog det mest fascinerande jag läst på länge! Visste ni att öronakupunkturen utgår från hur fosterutvecklingen fortgår. Jag läste Embryologi på universitetet och känner mig såå hemma i tänket. Känns riktigt roligt!🙂
Hoppas Ians kom iväg ordentligt - och ha det nu riktigt skönt de här dagarna! Semester shigne! Ja du får höra av dig om du känner dig mogen för "examen"!😉
Annonsera ut ugnen på blocket abbis! Hade jag inte redan kommit över en så hade jag gladeligen tagit emot din gamla!Ha det så gott idag och hoppas att värmen inte tar kol på kreativiteten hos dig!
Kram till er alla!🙂
Vet inte vadd et är för bild, men färggrann ser den ut i alla fall.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Oj då, "lingbära", lite tidigt för det kanske men visst är dom fina!😃 Och felvänd var bilden också! Ha ha.. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag!
Förstår att du längtar till hemtrakterna, släkt och vänner shigne.
Behöver ut och handla lite idag, ska nog vänta till framåt kvällen, lite för varmt just nu.
Ha en bra dag trots bastuvärmen abbis.
Broms och mygg är inte så trevligt Tuvan, tänker på hästar och kor som går ute, tycker synd om dom som är utsatta för otyget.
Kram och ha en fin dag allihopa🌺