Annons:
Etikettövrigt
Läst 551 ggr
shigne
2014-07-09, 06:21

Bubbel 9 juni

Gomorron!

Blåser lite idag, det är redan +18 fast det är så tidigt på morgonen…. Skönt med sommarvärme!

Jag har inga direkta planer för dagen,  den får komma och överraska mig. Först och främst ska jag lägga mig i sängen en stund och läsa lite i en bok som fängslat mig - kan liksom inte låta bli att smita undan och läsa lite då och då.

Önskar alla en härlig dag! kram

Annons:
Toyan
2014-07-09, 09:26

God morgon shigne och övriga som tittar in!

Har den boken shigne, visst är den fängslande👍

Ännu en varm dag, om nån timme kommer sonhustru och barnbarn och hjälper mig  i flyttstöket❤️

Hoppas ni alla kan njuta av en fantastisk sommardag🌺

abbis
2014-07-09, 09:28

Grattis till Tuvan och min lille son idag….

Eller vad det inte så Tuvan 😉.

Sketavarmt idag mä..

Vi har en chokladprovning på lördag (möhippa) och vi får chansa lite då choklad inte mår så bra att åka i en varm lastbil..Kylfrakt skulle kosta 1500:- och det är inte att tänka på ens..Vi får ringa dhl och be dom komma till oss först på morgonen..

Tur vi har aircondition nu för folk har faktiskt  valt att sitta inne istället för ute och fikat..Dom pustar..

Inatt har ugnen gått så vi trycker på med 70-80 grader till från verkstan..Får se hur det funkar med värmepumparna då ..

Full med myggbett fast jag kan inte se dom små j#¤%&/( rna. Hatar mygg och knott ,broms och allt annat som bits..Ser ut som jag fått mässlingen..Tål dom inte..

Nu ska vi lyfta snart..

ha de gott och håll er i skuggan och drick mycket (vatten)..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-07-09, 12:31

Go'morrn på er! 🙂Eller kanske go'ddag..?

Jorå, visst fyller Tuvan år och faktiskt så har du bättre minne än sambon abbis.😂😕Jag åkte iväg till kyrkan i arla morgonstund, eller vid nio då för att va exakt, för att plantera om på gravarna, måste passa på innan värmen sätter in.. Sambon sa inte ett smack, nåja va är väl en bal på slottet..? Tror han börjar bli senil..🤔Glädjen för dagen blir hur fina gravarna blev, alltid något sa han som spydde i så'n.. Annars var det väl strunt samma också. Om han inte kommer på bättre tankar under dagen vill säga..

Och katten har flyttat! Skitkatten där som jag har skämt bort med go'mat i flera år! Träffade en avlägsen granne vid kyrkan och frågade om han hade sett till katten hos sig..? Jorå , den har flyttat in hos grannen svarade han! Va?! Att inte "grannen" har sagt nåt till mig då..? Var där sist han försvann och frågade efter den..🤔

Varmt som attan har vi också men vi har tack o lov AC:n, som är värmepump på vintern ni vet.. Så nu är både hundar och folk samlade kring den här inne. På gården går det inte att vara.

Åker in till stan ikväll, ska skjutsa mor till undersökning imorgon bitti så det är lika bra att vara på plats, men just nu styr jag kosan upp till sjön - ett dopp och en kopp kaffe kommer att förgylla dagen. Int' så dumt det heller..😉

Läser shignes bok som avkoppling, och blir helt begeistrad..!

Ha en fin dag allihopa och tack abbis för gratulationerna!🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Upp till toppen
Annons: