Annons:
Etikettövrigt
Läst 5025 ggr
shigne
2014-06-30 07:35

Rengöra massagebänk/stol?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på jakt efter rengöringsmedel för både massagebänk och massagestol. Vad använder du?

De jag hittat och som är rel. skapligt pris på har en blandningstabell (när man blandar det koncentrerade med vatten) på 1:200 - så då undrar jag hur miljövänligt är det?

Finns där ett bättre sätt, både för en själv och för naturen, att rengöra före/efter kunderna?

Annons:
tarotlasse
2014-06-30 09:06
#1

Jag använder ren tvättsprit som jag köper på apoteket .

Det ända som har tillräcklig desinfektions verkan och det ända som är godkänt inom sjukvården.

Lasse

Tuva-Lena
2014-06-30 13:18
#2

Jag använder samma som Lasse, fast jag lägger dessutom ett badlakan på bänken som klienten får ha som sitt eget under hela behandlingsperioden. Skriver namn på på påsen där jag förvarar badlakanet och återanvänder det. Finns även papper på rullar som man brer ut på bänken men dom går så lätt  sönder.

Du menar kanske samma som man rengör solarier med shigne? Isåfall finns det naturliga sådana men jag kommer inte ihåg vad det jag använde hette..Funderar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

tarotlasse
2014-06-30 16:39
#3

#2 Samma här så lägger jag ett badlakan över bänken för tycker själv dessa bänkar blir lite klibbiga och obehagliga när man själv ligger på bänken o får massage.  Dessa pappers lakan i alla ära men  både skönare  och personligare att ligga på ett mjukt badlakan. 

När det gäller healingen så brukar jag även lägga en pläd ovanför personen eftersom man kan bli lite frusen under behandlingen men andra blir tvärtemot väldigt varma så då får man ta av pläden. 

Men massören jag själv går till lägger också en pläd över mig så att de delar av kroppen hon inte masserar håller värmen. Om anledningen  beror på att hon inte vill se min hemska kropp he he.

Eller att kroppsvärmen ska bibehållas under tiden hon masserar vill jag ha osagt men jag tycker själv det är mycket behagligt med att ha denna pläd som bevarar värmen efter massagen. 

Lasse

kamratbambi
2014-07-14 19:22
#4

Medan jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på den artikel som jag läste för någon dag sedan, vilket handlade om hur man på bästa sätt sköter hygien på massagebänk/stol, vilket var många saker man skulle tänka på.

http://www.abmp.com/textonlymags/article.php?article=31

Så om du har tid lust så kan du också kika in och läsa - ganska rolig text (fast på engelska). 🌺

Upp till toppen
Annons: