Annons:
Etikettövrigt
Läst 328 ggr
shigne
2014-07-28 08:55

Bubbel 28 juli

Gomorron!

Usch, usch….vad tiden går fort! Redan i slutet av juli.  Det känns som om tiden springer bara fortare och fortare.  För det kan väl inte vara så att det är jag som blir "segare"?

Den här veckan har jag sällskap av en "liten" tjej - en kompis dotter som ska vara med mig i veckan. Hon är 12 år och super intresserad av pyssel 😃 Det ni! Så gissa vad vi ska göra 😉

Annars inget nytt under denna himmel precis. 

Önskar alla en härlig start på nya veckan - är rädd om Er och dagen ni har framför er! kram

Annons:
Tuva-Lena
2014-07-28 09:00
#1

Har jag gjort bort mig nu igen..? Du vann med en minut shigne! Så jag flyttar mitt inlägg till den här tråden. Nu hay problema!  Ha en fin dag  med lilla "dottern"!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-07-28 09:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer mitt måndagsbubbel!

Go'morron kära vänner!

Jag fortsätter väl på den inslagna vägen, tar mod till mig och hälsar er välkomna till den här dagen!

Nu har det regnat! Och rejält också! Fast inte så mycket åska, tack o lov, kvalmigt, varmt och lite läskigt tycker jag det blir när inte åskan rensar upp balnd molnen riktigt.

Kommer precis upp från hästarna och där inne är det bastu! Vi kan ju inte låta dem gå ute nattetid så länge Gammelman måste har sitt kraftfoder morgon o kväll - d v s resten av livet. Skulle dom vara ute så skulle Madam Flod köra bort honom och ta allting för egen del - skitkärring eller hur?Skrattar

Så nu medan dom står o knaprar i sig kornkross och müsli så passar jag på att säga hej till er, och en "god morgon"!

Började sortera igår, visst var det varmt där uppe men jag fick undan en hel del. Har lagt i olika högar; antikt, nygammalt, husgeråd, loppis, handdukar, lakan o s v.. Sedan har jag en liten fyndkorg med all sköns "smörja" för en tia eller en femma. Men jag har säkert mer än hälften kvar och det är i det här huset, vi har ju ett hus i stan också..Förskräckt Om inte annat så märker man på allt man samlat på sig att åren har gått..Storgråter

Ha en fin dag allihopa och jag hoppas att inte solen är alltför närgången mot er, eller att skurarna gör er väglösa.! Kram kram! Glad

Mattes lilla go'gris!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-07-28 09:10
#3

Håller med dig shigne, var tar tiden vägen..? Ändå måste jag erkänna att jag tycker sommaren är en "skitjobbig" tid! Värmen är skön bara den inte överdriver, men rutinerna försvinner och det mår jag faktiskt dåligt av. Jag vill ha ett schema att följa, annars blir jag "osalig" rastlös och allmänt nedstämd. Juli specirellt är en riktig skitmånad, kanske för att jag fyller år då🤔 ha ha.. men augusti oh juni är okay, september ändå bättre och maj är bäst: Svalt men ändå varmt, ingen mygg eller broms och man kan jobba i trädgår'n eller måla hus utan att bli stekt eller biten av argsinta flygfän! Fy fanken för broms och mygg! Har säkert ett trettital kliande bett på benen!😕Och solen är ju bara sååå irriterande såna här dagar! (Blir jag lynchad nu..?)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-07-28 09:53
#4

Go'morron på er!

Kul med pysselsällskap shigne, ha en trevlig dag.

Ååh..fina vovven Tuvan❤️

Visst går tiden fort, men jag tycker som Tuvan, sommaren är jobbig, för min del får både juli och augusti gå fort, för varmt och klibbigt, blir bara trött och seg. 

Inte en droppe regn kom här, blev lite mörka moln och blåste upp men sen försvann det.

Ha en fin början på nya veckan🌺

Ians
2014-07-28 16:30
#5

Kikar in och sätter en tass här i tråden,

Mysigt med pyssel sällskap Shigne!

Håller med Tuvan om att vi samlar mer än nödvändigt i våra förråd, både högt o lågt! 

Håller med Toyan, detta är bara klibbigt och segt, detta vädret. Hade det inte varit för att hösten dessutom kommer med ett tilltagande märker så hade jag inte tvekat, tiden hade gärna fått gå jättefort dit. Men trots allt så gillar jag ljuset och de ljumma kvällarna då man kan sitta ute och umgås ganska förutsättningslöst, det räcker med en kaffe o lite tjöt, o varsin stol. Det behöver inte skuras o fejas o bjudas!

Vi här i norden är så instängda i vår egen bubbla så många månader per år, det är liksom bara under sommaren som vi kommer ut ur den sfären och ser omgivningen med mildare ögon.

Ha det gott alla goingar och var rädda om er o det som är viktigt i livet, de goda mötena.

Healingkväll för sugna, kika gärna in i den tråden!

abbis
2014-07-28 19:48
#6

Hej hopp

41 glassar sålda idag utöver allt annat..

Varmt men bättre än det varit för nu är det inte tryckande då det regnat på nätterna här..Märks att tyskarna har semester nu..

Sålde motionscykeln idag som jag har i en annons på blocket..Nästan ny va den..

Mygg,knott och bromsfritt har vi oxå ..skulle aldrig klara att bo där dom finns..

Nu hoppas vi på att augusti blir lika fin som juli..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: