Bubbel 4 augusti
Gomorron!
Inatt hade vädrets makter ett riktigt skådespel - blixtrar och dunder som bara den. Nu på morgonen är det relativt lugnt, lite regn bara. Förmodligen kommer det att åska snart igen, för luften är fortfarande så där tryckande.
Nu blir det snart kaffe och sen sätter jag nog igång med de vanliga vardagssysslorna. Ska göra bort sånt så fort jag kan, för sen åker pärlorna fram och jag förhoppningsvis kommer att bli klar med nån eller några beställningar.
Healing ikväll - javisst!! En skön stund i stillhet och få ge/ta emot.
Önskar alla en bra och härlig start på denna nya vecka!
kram
Hej hopp
Ska bli värmerekord i värmland idag..åska lovade dom först men nu är den borta från väderkartan..hur nu de gick till..
Tur vi har AC i butiken och även kunderna uppskattar detta då de dröjer sig kvar liiiite längre..
Mårbacka igår (se gårdagens tråd)
Jag ska tömma en skröjbränning idag..har en massa nya kuliga saker i den som jag vill få klara innan alla turister dragit..
Veckorna går fort nu men min lediga dag (söndag) är som ett skott i natten ..Vaknade i morse och funderade på vart den tog vägen..
Ha de gott där ute
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron !
Ja idag hotar man med rekordvärme! Satt ute på verandan igår kväll vid elva och det var 21,5 grader! Sååå skönt, fläktade lite också så myggen höll sig på avstånd. Förresen va lite mygg det är i år, har dom torkat bort i gölarna? Snart dags att gå ut men nu ligger hundarna "stött" under AC:n, dom tycker nog att det där med promenad kan bero såna här dagar… och inte blir det någon långtur! Lovar!
Vet inte vad jag ska hitta på idag, vill ju börja måla på husen men det år inte såna här dagar.. får fortsätta att dyka ner bland fynden uppe på´vinden istället. Och slänga alt som bara är onödiga "minnen" .
Ha en fin dag allihopa och ta hand om er i värmen!❤️
Vilket skådespel!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God morgon!
Tror termometern fastnat på 28 grader i mitt kök🥵
Ha en underbar dag ❤️
Gomidda på er,
Här är också varmt och klibbigt, DEN känslan kan man verkligen klara sig utan, inge kul alls!
Det ser ut att bli gott om rönnbär i år, de lyser vackert på träden nu….kan man hoppas på en kall vinter? Så man får lite användning av sockarna man stickar 😉
Håller på att lära mig en ny variant som stickas från tån och upp skall bara få till hälen på dem så blir de toppen! Håller på med min andra provsocka just nu!
Healingkväll för hugade klockan 21 kör vi igång! Kram på er❤️
Säg inte så Ians! Inte KALL vinter! Kall här uppe betyder lika många kallgrader som vi har varm- just nu!😮
Såg just att termometern hostade upp 30 st varma grader, men det känns inte så varmt trots allt för det fläktar ordentligt idag. Hundarna ligger inne och jag sitter o läser på verandan. Köpte ett nytt matbord i förbifarten på säljsajten också. Jättefint och mer praktiskt än det jag har nu som är runt och tar sån plats - inne i stan alltså. Har bökat runt lite på vinden men där finns ju ingen AC så jag fick ge opp..🤦♂️
Ha en fortsatt fin dag allihopa!🙂
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."