Annons:
Etikettövrigt
Läst 396 ggr
shigne
2014-08-12 06:28

Bubbel 12 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Så äntligen har jag då tagit mig ur sängen i (för mig) skaplig tid.

Väntar på att kaffe ska bubbla klart. Ute är det blandad konfekt med blå himmel och gråtunga moln. Temp vet jag inte, annat än att det var skapligt kyligt när vovven skulle ut och katten in!

Bredvid mig har jag min pärllåda. Lägger ut en "tävling" för den som vill - gissa rätt så är smycket ditt!

Inga direkta planer för dagen - det gamla vanliga… Moppen har inte kommit igång än, lite småfix bara. Kanske ska dra en sväng förbi mopedhandlaren i bygden, se om det kanske finns nån läcker hjälm?

Ha nu en underbar tisdag…..är rädd om dig! kram

Annons:
abbis
2014-08-12 09:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morn..

Lite småirriterad är jag efter att först få ett påhopp från en amerikansk keramiker som lägger ut bilder på en sida på FB och inte tålde att jag kan dreja stort och snabbare.. Jag berättade om tävlingarna i Faenza då fick han spel och gick på mig personligen och menade att jag gjorde så menlös och dålig keramik + att tävla det va bara skit då det va meningslöst för att det man gjorde inte kunde brännas..

Så igår frågade jag rakt ut vad hans problem var..Och om han inte fattade att det var ett Världsmästerskap jag deltagit i..Han tror visst att alla duktiga keramiker bor i USA..

Tyvärr hade han en lierad i moderatorn så mitt inlägg togs bort..

Varför klarar vissa män inte att en kvinna kan bättre.

Så ….ingen idé att bli mer arg för den sista idioten är inte född..

Dagen ska gå i putsandets tecken och funderar på att äntligen bränna min 12kg mugg..

Lite kuliga saker kom ur ugnen igår …smått och stort..

Såg din moppe Shigne…sugen man blir..Men det där med hjälm är inte min grej..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

shigne
2014-08-12 09:11
#2

Vilken triumf Abbis…. Han måtte  vara väldigt avundsjuk på dig!!

🌺

Tuva-Lena
2014-08-12 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vackert abbis! Och bry dig inte som sagt, jag förstår inte varför två personer som sitter på var sin sida om Atlanten ska behöva käfta med varandra..😃Det blir liksom ingen tyngd i motsättningarna. Det är som att skjuta iväg en scud- missil som missar hela tiden.😂 Du har ju din titel så du behöver inte tjafsa med folk som bara är avundsjuka.😉

Vink vink till dig shigne! Har du moppe?! Gud va mysigt! skulle jag också vilja ha! Va sägs om hela gänget skaffar sig en och sen ger vi oss iväg på "moppesemester" nästa år? Med hjälm abbis, självklart, det ser liksom mysigare ut och passar så bra in på ett gäng halvgamla damer som fått tonårsfnatt.😂Det är som bilförare som kör som en "full men försiktig" förare - dom finns det gott om, ligger mitt i vägen för att inte träffa diket och tvärbromsar i varje kurva!Gapskrattar

Igår var jag verkligen aktiv. Allting avlöste varandra och medan sockerkakan gräddade i ugnen hann jag både med att dammsuga - och mocka! Innan dess hade jag tvättat och hängt, klippt gräsmattan och ryktat hästar, varit i skogen, tagit reds på färdiga tvålar och datoriserat. Kan det bero på att jag var ensam hemma och slapp alla dumma frågor om var X har lagt allting X tappar bort..?🤔Antagligen.

Idag blir det annat tempo eftersom jag måste fortsätta svara på dumma frågor istället för att utnyttja dagen på ett effektivt sätt.🤪 Ska i alla fall yoga!

Kram till er alla och ha en fin dag!

Hittade johannesört igår.. ❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-08-12 20:44
#4

God kväll!

Här har det varit riktigt varierande väder idag, med regn och sol om vartannat, men helt ok värme på runt 20 grader. 

Jag har också moppe (eller egentligen är den gubbens, men jag lånar den ibland) Men den är inte lika fin som din Shigne. Min är en sådan där modern eu-moppe. Riktigt kul att köra med! Den får ju egentligen inte gå mer än 45 km/h, men jag har varit uppe i nästan 80 km/h 😮! Men då var det soligt, medvind, nerförsbacke och hemlängtan som hjälpte upp farten 😃 Och den är INTE trimmad! Man skulle kunna tro det… Tre hjälmar har vi. En modern, lite tråkig blå sak med visir. Den andre är rosa, med Hello Kitty på och visir (tösens hjälm). Den tredje är ett sådant där vurpollon med tillhörande googels 😂. Mest gubben som använder de sistnämnda… Han köpte moppen när han fick "40-årskris". Han menade på att han fick ju inte någon moppe när han fyllde 15, så nu ville han skaffa sig en. Bättre sent än aldrig… Nu, några år senare, drömmer han om att skaffa sig motorcykelkort och sedan köpa en lätt motorcykel. Är det 50-årskrisen som närmar sig?

Söt hjärta du gjort Abbis!

Upp till toppen
Annons: