Annons:
Etikettövrigt
Läst 349 ggr
shigne
8/19/14, 7:01 AM

Bubbel Tisdag 19 Augusti

Gomorron!

Vad månde det bliva för väder idag tro? Åskade som tusan i natt igen, kallt har det också varit; enligt temp. så låg det på 3,8 som lägst!

Nu är himlen blandad med olika moln, det blåser lite och ca +12 bara. 

Jag försöker vända på dygnet, stiger upp med mannen som åker till jobbet. Men det gör liksom lite trögt! Man blir fort bortskämd att vara uppe till sena timmen och sen sova länge på morgonen. Igår kväll skulle jag ställa väckarklockan (jag har en sån som jag lägger under madrassen och som vibrerar när den ringer pga min hörselskada), jag glömde ställa in den på vibration - varvid att vi sov lite, lite för länge imorse!

Alltid lär man sig nått! 😃

Idag har jag massor av planer, massor av saker som jag skulle vilja hinna med och göra - så en får väl se vad som händer! Jag tänker inte stressa, jag hinner det jag hinner och det andra får jag ta en annan dag.

Önskar alla en fin och härlig Tisdag!

kram

Annons:
Ians
8/19/14, 7:08 AM
#1

Godmorgon Shigne,

Såg att du var inne på kommentarer så jag väntade ut dig 😉 så vi slipper 2 bubbeltrådar.

Här är det riktigt "pisse väder" som vi säger, regn och blåst = man kan inte ha paraply för då står det som en Trattkantarell efter en, och går bara sönder!

Det enda positiva med det är att vovven inte vill gå någon längre runda denna morgon!

Igår blev det inte många knop, satt mest och stickade i sängen o lyssnade på bok, min vakna tid. Var trött som en gnu efter helgens jobb!

Men nu har det liksom rättat till sig! Så idag blir det mer gjort!

Ha en härlig dag alla goingar, och var rädda om er!

abbis
8/19/14, 9:09 AM
#2

Vilket väder..ömsom sol ömsom regn..

Hållit på nu i 3 dagar i sträck och möblerat om i verkstan..Flyttat den stora hyllan med allt skröjbränt..Bara urplockningen tog1,5 timme..

Men nu har jag 2 nya arbetsplatser ny hylla för verktyg och ett nytt rum för allt det skröjbrända (det som ännu inte är glasyr på men bränt en gång).

Kurserna startar nästa vecka så det kommer bli mycket större svängrum nu..

Håller på att planera ev en utställning i Gamla stan i Stockholm med en härlig värmlänning som är stammis hos oss.Han målar och fotar..Får se om vi kan hitta datum som passar oss båda..

Ser att ni har de gött Shigne och Ians..kram till er och alla andra..

abbis

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
8/19/14, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej på er allihopa!

Här är det lite si-och-så-väder idag, regnar den ena stunden för att skina upp i nästa. Tog en skogis med vovven på ett nytt ställe och det är alltid lika spännande varje gång. Man går där utefter stigen och vet inte vart den tar vägen, en fågel flyger opp framför en, och en till! Det droppar blött i huvet på en efter regnet och myggen upplever en ny renässans, men hääärligt! Hittade kantareller!👍

Jag hoppas att du hinner med allt du planerat idag shigne, annars kommer det ju en dag imorgon också. Jag ställde också klockan för att hinna ringa till veterinären under telefontiden, måste ha nya sprutor. Vill inte låta som jag druckit whisky hela natten när jag ringer…. !😃 Påminde honom en EXTRA gång om att ringa in receptet på en gång, eftersom han glömt det de sista gångerna och jag har fått åka sex mil i onödan..😈

Trist väder Ians, men skönt att få "boa in sig" ibland också. Har man nåt att sätta händerna i samtidigt så är det ganska behagligt att höra smattret på rutan, eller hur? Ett yogapass kanske..? 😉

Låter jättekul det där abbis, att få samarbeta med en duktig konstnär! Hoppas på succé för er båda med utställningen! Kurs? Du har inga webbkurser att erbjuda..? Isåfall anmäler jag mig! Säg bara vad det kostar så börjar jag på stört! Kan jag utbilda mig till web designer på nätet så måste det väl gå med keramik också..?☝️ Lycka till med allt vännen!

Idag ska jag baka morotsbrödet jag skröt över igår. dessvärre hade pållarna ätit upp alla morötter för mig då, sen blir det för sent att sätta igång med sånt så jag får ta det idag istället.🤐(Lovar jag för mycket nu..?)🤔

Nä då, det är bara att sätta igång sen går det av bara farten!

Ha en fin dag allihopa!❤️

Regn o rusk, tur det finns huva..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: