Annons:
Etikettövrigt
Läst 333 ggr
shigne
2014-08-20, 06:21

Bubbel 20 Augusti

Gomorron!

+13 grader ute nu, dimman ligger tät och det syns ännu inte vad det kommer att bli för väder.

Vaknade innan klockan ringde i morse, vilket känns väldigt positivt. Kanske kan det bli nån ordning i dygnsrytmen snart? Ska försöka hinna putsa fönster idag - vilket jag tycker är så enormt genom trööööökigt! Önskar jag hade en sån där maskin som kunde göra jobbet! Annars så hoppas jag på uppehåll idag, vill gärna vara ute och pyssla. 

Nån som är duktigt på att beskära gamla äppelträd? Tips emottages tacksamt! Det har stått orört i säkert 10 år. Jättegoda äpplen, men trädet ser för bedrövligt ut!

Ha en härlig dag! kram

Annons:
Ians
2014-08-20, 09:02

Shigne det låter som du har fullt upp idag! Skickar lite energi och glädje i det du skall företa dig!

Önskar Er andra en fin dag också oavsett väder och andra förållande, bara en grund glädje i allt ni företar er helt enkelt!

Har en dag framför mig som är som ett oskrivet blad, får se vad den kan ge!

Ska försöka få till lite yoga alldeles strax iaf, för nu är jag bra gisten måste jag säga!

Ibland blir det ju lite långa uppehåll, man får liksom inte till det riktigt!

Har ni inte allt för mycket att göra så lyssna gärna på Jan Olebys sommarprat, en trevlig stund med en läkare som även arbetar alternativt.

Det var ett herransliv runt honom då han var utsatt för granskning pga att han bla healar som bisyssla till sin läkar gärning. Myndigheterna ville dra in hans läkarlegitimation pga det, men tillslut fick han behålla den och har fortsatt sin alternativa gärning, tillsammans med sin Läkar gärning.

Hans berättelse om den tiden och vad som fick honom att ge sig in på den alternativa scenen är riktigt trevligt att lyssna på!

http://www.hitzfm.se/POD/Sommar2014/Jan_Oleby.mp3

bland annat berättar han en liten berättelse från Nalle Puuh…

Nasse och Nalle Puuh går förbi Ugglas hus och Nasse säger:

- Uggla han vet mycket!

Nalle Phu: - Ja det är kanske han inget begriper!

Med andra ord Allt är inte renvetenskap, eller ens möjligt att förklara med vetenskaps termer, för det alternativa går inte alltid att förklara med knaster torra mätinstrument , diagram och termer! 😉

För det är så fiffigt beskaffat med kroppen att den har möjlighet att läka sig själv många gånger Om man bara väcker den den slumrande kraften och medvetenheten i i sinnet och kroppen! Lyssna gärna!

abbis
2014-08-20, 09:30

Morn

Nalle Puuh är så klok..

Igår ringde en tjej och ville uppdatera vårt telefonabbonemang på butiken..Hon såg att vi inte ringde så mycket och att hon tänkte sänka den fasta kostnaden samt ge oss 1500 samtalsminuter.Då jag ville veta om vi fick behålla den gratis uppringningen till vår kortterminal va hon tvungen att fråga chefen.Hon meddelade att dessa 1500 samtalsminutrar skulle täcka detta..Sen vill hon göra en inspelning..

Det visade sig att hon då inte alls ringde från min operatör utan från CALL..

Men jag har Phonera ..sa jag

Ja men det är ju ingen skillnad säger tjejen det är samma ledningar in..

Ja men jag vill inte byta operatör jag är nöjd med det jag har..

Jaha ,tack då säger människan..

Jag blir så förbannad på dessa säljare som använder luddiga försäljningsmetoder. Byter inget på telefon numera då det visat sig att det inte är någon större skillnad ..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-08-20, 13:31

Dagens!

Man blir så förb.. abbis, lurendrejeri är vad det är!😕Och plötsligt har man en ny operatör och man fattar ingenting..🤪Att man inte rensar bland alla oseriösa telebolag! Bra att du var på alerten!👍

Vet inte om jag hinner lyssna på nåt sommar Ians, annars skulle jag gärna göra det. För den här gången då, tycker att man allmänt har sänkt nivån på det programmet och låter "besserwissrar" prata mest om "fjuttigheter", som är så verklighetsfrämmande för vanligt folk att det blivit helt ointressant. Självklart vänsterprofilerat dessutom. Den här mannan får bli undantaget då som vet vad han pratar om.👍

Tvätta fönster shigne! Du tar då i så det gör ont också! Håller med dig, gööörtråkigt är det, ändå tycker jag att det går som en dans sen jag kom in till stan där det går att vända på rutorna bara, för att komma åt utsidan, här på landet har jag fyra lager fönster, d v s innanfönster dessutom som skall lyftas ut för att kunna göra samma sak!🥵Sedan vadd och klisterremsor på det då.. inte underligt att kvinnorna gjorde uppror..😡

Har vankat runt i skogen på morronen, härligt väder än så länge med omväxlande mörka moln och varm sol. Ska ta itu med tvålmassan idag som har stått sen igår förmiddag. Nu är den riktigt smält först.. Låter den svalna en aning och tillsätter sedan blåbärsolja och kamomill i den, ja en skvätt morotsolja också, sedan lukta-gott och E-vitamin. Blir nog en sockerkaka också på eftermiddan. Yoga förstås för nu har tanten hoppat ner i yogautrustningen på allvar! Så härligt när det blir en vana! Först då tillgodogör man sig träningen så att det verkligen upplevs som något som tillför kroppen något positivt.

VInk vink till er allihopa!👋 Och ha en bra dag!🙂

Apropå Nalle Puh.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-08-20, 16:51

Ja visst är han ett undantag Tuvan! Riktigt trevligt program faktiskt!

Upp till toppen
Annons: