Annons:
Etikettövrigt
Läst 763 ggr
shigne
2014-08-21, 08:34

Bubbel 21 Augusti

Gomorron!

Det regnar och det känns kallt i huset. Jag tog mej en sovmorgon och det var nog vädret som gjorde att jag inte orkade stiga upp när klockan ringde. För fy så trött jag blir när det är lågtryck!

Yogan igår var i mjukaste laget tyckte jag, men idag känns det i hela kroppen och det är ännu längre ner till golvet just för tillfället än innan yogapasset. 

I går kväll fick jag en kund, det var mörkt ute och istället för att tända det elektriska ljuset, så tände vi massor av värmeljus lite överallt i rummet. Sen hittade jag en en cd som jag glömt bort; Sarah Brigthman. Det blev en riktigt härlig massage både för kunden och för mig. 

Jag tycker det är såå svårt att hitta avkopplande musik som passar till massagen, eller överhuvudtaget till den behandling man ger.

Planer för dagen: Ta hand om mig själv!

Önskar alla en härlig och fin Torsdag! Kram

Annons:
abbis
2014-08-21, 09:02

Morn

Musik vid massage finns en hel hos vattumannen.se..Men S Brightman är skön..Naxos har en hel del, meddelar sambon som både sålt och brukat.

Regn regn regn och inatt har jag störts av åskan..vaken först flera ggr i timmen av vallingar sen åskvädret..Blir en fantastiskt rolig dag där jag kommer gäspa munnen ur led..

Vattnet stiger i kanalen bredvid vårt hus.Igår va det på väg upp på gräsmattan..I stormen som va ramlade det ner träd i kanalen som inte rensats upp och det kan ställa till det.Det ska ju dessutom fortsätta regna..

Är lite småstörd på vatten skador då jag hade 3 stora sådana i mitt hyreshus i Nora..Vet vad det kan ställa till..

Blir vi avstängda så drabbar det oss hårt..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2014-08-21, 09:32

Godmorgon på Er!

Det är inte lätt det där med musik, för behandligar. Dels skall man trivas med den själv och så skall kunden känna sig bekväm med den. Själv tycker jag att musik slingor utan någons som sjunger är bäst.  Men om det finns det lika mycket åsikter som människor tror jag.

Naxxos har en hel del faktiskt!

Yoga Musik brukar fungera bra, eller meditations musik. Lite beroende på hur avslappnad man vill att kunden skall bli. 😉Kul med yogan Shigne, ja visst kan välldigt lite ge mer resultat än man tror. Därför är det viktigt att man inte tar i som man gör på gym, dvs nästan lite över sin förmåga. andningen ger en indikation på när man tar i mer än man egentligen orkar. Kan man andas normalt när man är i positionerna så är det ok, så fort man börjar få ansträngd andning så tar man i för mycket. Tycker man att det känns för mesigt o lätt, så måste man påminna sig om att "Det är en dag imorgon också" och att det är bättre att göra övningarna ofta än att få ont! Resultat når man tids nog ändå!

Abbis, vi hade åska också igår kväll! Idag har regnet nått även oss, det strilar ner i en jämn ström, men man får väl göra något inomhus under dagen, o gå små promenader med vovven!

Låter inte kul att bli avstängd! Hoppas att det tar sig med vädrets makter hos er !

Önskar alla en härlig dag, oavsett väder, för det rår vi ju inte på. Bara tankarna vi har bestämmer om vi skall må bra ändå eller låta oss svepas med i ett svårmod pga att vädret är "pissigt"

kram på ER alla!

Tuva-Lena
2014-08-21, 12:49

Usch, ni verkar ha det minst sagt jobbigt mer regnandet! 😕Här regnar det av o till men just nu lyser några solstrålar igenom molnen till o med, och så mycket regn har det inte kommit, inte om man jämför med massorna ni har fått där nere! Fy vad det ställer till!

Ja ha ja, du tog tid till lite yoga igår shigne? Braavo! Jag yogade en stund jag också men precis  då sambon kom från stan så det blev inte så långvarigt, då börjar ju frågorna.. och jag vill vara  koncentrerad.

Annars smälte jag om tvålar, blåbärs den här gången, städade badrummet inkl avlopp!😮F*n så många okända varelser man hittar när man dyker ner där! och bakade som avslutning en sockerkaka. Kände mig riktigt nöjd med dagen som jag trodde skulle gå i ledans tecken med både regn och blöta utanför fönstret.

Blir mer yoga idag istället och till veckan börjar ju kundalini-varianten dessutom!

Ha det så gott kära vänner!🙂

Särskrivningarna blir allt mer vanliga i det skrivna språket, men se upp, det kan ju bli såååå fel!😮Hittade en annons på en av säljsajterna, en tjej säljer "en bättre begagnad ljus stake till högstbjudande.." Jo jo, månde hon behöver lite omväxling..?😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-08-21, 13:48

hahahahaha Tuvan "ljus stake" 😂

abbis
2014-08-21, 19:44

en meter vatten i källaren och delar av huset står i vatten nu..

gummimamma
2014-08-21, 20:08

Tänkte på dig, Abbis , när jag hörde om översvämningarna i Kristinehamn! Såg i kväll bilder på Aftonbladet, och det ser verkligen inte muntert ut! Här nere i Blekinge har det bara kommit några få skurar senaste tiden. 

Jag borde ta tag i yoga och annan motion också! Tänker bara hela tiden att "jag ska börja träna", men det blir inget gjort ändå. Behöver träna upp rygg-, mag- och nackmusklerna för att bli av med en del värk. Sitter ju hela dagarna på jobbet och syr, så det blir en del värk i kroppen.

Längtar till i morgon! Då ska vi besöka ett katthem och kika på katterna de har. Kanske får vi med oss en hem? Men det blir ingen unge, för de är alla tingade. Det gör inget, då vi ändå vill ha en vuxen katt. Får se om vi hittar någon vars personkemi passar hos oss.

Annons:
abbis
2014-08-21, 20:17

https://www.youtube.com/watch?v=5lW99sc2Wek&app=desktop

Mitt hus är det stora röda med svart plåttak mitt i sörjan..

Upp till toppen
Annons: