Annons:
Etikettövrigt
Läst 463 ggr
shigne
2014-08-12 07:33

Gissa och vinn

Höst och trist väder ute - ibland iallafall… Vad finns då bättre än att göra det man gillar, kanske är det stickning, virkning, klipp/klistra, brodera, läsa, skriva, måla, baka, uppfinna…. Ja, listan kan göras lång!

Själv är jag inbiten mångsysslare, just nu är det pärlor och smycken. Sitter med ett projekt för tillfället.

Om du vill "vinna" ett smycke av mig, gissa vad jag sitter med just nu; typ av smycke, färg/färger, material och skriv ner nått kul (rolig händelse, historia etc.).

Söndag den 17 augusti utses en vinnare!

Annons:
Ians
2014-08-12 15:41
#1

Sätter en tass så jag kommer ihåg denna tråd, skall sätta mig och koncentrera mig  när jag får tid….innan söndag 😉

gummimamma
2014-08-12 21:02
#2

Ett blått halsband med glaspärlor?

Jag hittade i sommras på loppis ett halsband med blå stenar. Köpte det, men glömde fråga vad för slags stenar de var. Men på en marknad frågade jag en försäljare, som sålde stensmycken, om han visste vad det var för sten mitt halsband bestod av. Han svarade dalmatoit. Men jag hörde fel, för jag hörde "dalmatin skit"😂. När jag googlade på nätet, såg jag att mina stenar inte alls var "dalmatin skit", utan Dumortierite. Dalmatoit är inte ens blå i färgen, så den där försäljaren kunde inte stensorter så väl verkar det som…

[Torahzen]
2014-08-16 08:59
#3

Blå-gröna glaspärlor och någon fjäder..?

Och så en historia,typ.
 Inatt drömde jag att jag hade en energiboll i min hand. Jag stod framför en spegel för att lättare kunna se den, den blir ju dubbelt upp då. Jag tänkte att jag har kraften i min hand. Och så är det ju - vi har alla kraften! 🦸‍♂️❤️😃

shigne
2014-08-18 06:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gomorron!

#2 Hahaha gummimamma….den var rolig! Så skönt att det är fler som hör lite galet och hur fel det kan bli!

#3 Visst är det så, vi har kraften inom oss. Bara lite svårt att våga lita på den kraften ibland?

Jag satt och gjorde ett halsband i läder, bruna och beiga glaspärlor…. Det är ju egentligen ingen tävling så, så jag tänkte att ni får båda två var sitt väsksmycke. Välj själva vad ni vill ha; en uggla eller en ängel?

Skicka ett meddelande till mig vad ni vill ha och adress dit jag ska skicka den.

Tack för att ni var med!

[Torahzen]
2014-08-18 07:46
#5

En ängel! Tack ✨

Ians
2014-08-19 06:47
#6

Vilket fint Halsband Shigne!!! Hann ju inte sätta mig och känna in, det har varit mycket nu! Grattis till er som får ett väsksmycke!

Gullig du är Shigne!

Annons:
shigne
2014-08-23 14:35
#7

Idag åker dessa i brevlådan!

shigne
2014-08-23 14:35
#8

gummimamma
2014-08-23 15:48
#9

Å, vad fina!

[Torahzen]
2014-08-23 20:00
#10

Jättefin, tack!

Upp till toppen
Annons: