Annons:
Etikettövrigt
Läst 430 ggr
shigne
2014-08-26 07:41

Bubbel 26 Augusti

Gomorron!

Idag skiner solen och det är för tillfället +8 grader ute. Känns gott att vakna till fint väder. Igår kväll låg jag i sängen och kikade ut på alla stjärnor, känner att jag blir så lugn och harmonisk av det. Kände sån tacksamhet över att jag har den möjligheten att ligga och "säga" godnatt till universum innan jag hamnar hos John Blund.

Såg på filmen och den var inte av den allra bästa kvaliten, så jag letade upp en film från Youtube - se den och tänk att det skådespel som var här häromdagen var mycket intensivare. Väldigt kraftfullt!

Gårdagen var jag i svampskogen så gott som hela dagen, men det blev dåligt med svamp! Jag hade mysigt sällskap och vi fikade ute i det fria, det är väl det som räknas till det bästa!

Nu ska jag fika och sen blir det yoga - beacuse I need it! Hittade förresten en bok om Yoga "Yoga för 55+". Den har jag legat och läst i innan jag steg upp…tänk så lite man vet över rörelserna ändå!

Önskar alla en fin dag! kram

Annons:
Toyan
2014-08-26 07:58
#1

En God morgon till er alla!

Endast 7 grader när jag vaknade, ser ut att bli en dag med blandväder.

Idag ska jag ha lilla barnbarnet här, får se vad vi kan hitta på🙂

Ha en fin dag❤️

Tuva-Lena
2014-08-26 09:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och Toyan!🙂 Och vin till er övriga när ni tittar in! (Knäpp text igen, jag vill inte ge er vin utan en VINK!)😃

Hittar inte din film shigne, var har du lagt den? Skönt med lite sol annars.. här lyser den också en stund verkar det som. Mm, yoga för mig också idag när jag är hemma och kan använda dagen lite effektivare om man säger.. Dåligt med svamp är det här också shigne, men efter regnet har det tittat upp nya kantareller i alla fall, tar dom jag ser och det märkliga är, att inne i stan finns det fler än här! Jag bor ju invid skogen i stan också med perfekta förhållanden för just kantisar, blandskog.

Städade som en galning igår, både damma, dammsuga och torka golv blev det, Doftade härligt när man kom in utifrån! Sen mitt nygamla bord i köket på det då, löste det på en säljsajt och det blev jättefint! Man får vara "smart" ni vet, jag tog bort det gamla medan sambon var ute på uppdrag nånstans, då blir han så illa tvungen att hjälpa mig ställa dit det nya när han kommer tillbaka - om han vill ha nåt fika!😉 Annars är risken att det blir stående i månader om inte år innan han "har tid".

Hoppas att du får en härlig dag med barnbarnet Toyan! Så roligt att få umgås med små kloka varelser!❤️När dom större verkar ha tappat förståndet…🤔 (Usch, nu ska jag vara snäll..)😂

Som sagt, ha en fin dag vad ni än hittar på! Verkar som solen är på vår sida idag så det gäller att ta vara på den.. Glad

De sista tvålarna, med blåbär i… Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2014-08-26 10:06
#3

Morn

Tog lite sovmorgon (20 min). Jag ska komma ner senare säger sambon .Jobbar till 22 ikväll med kurserna. Han tycker inte om när jag kommer ner före 10 då..

Ska iväg och göra en installation med tema "rustikt"idag  på en matmässa i staden. Är så noga så jag köpte tyg  som jag sen dissade.Har letat i mina gömmor och hittade ett som passade..Uppdukningen ska gå i grått och svart med inslag av vinrött.Blir den svarta keramiken.

Måste hinna städa innan eleverna kommer oxå..Sambon ska på möte kl 17 så det blir tight med allt som ska hinnas med då jag inte kommer in i mässlokalerna fören kl 14.

Idag blev det klart  utställning i Stockholm Gamla stan mitt i stråket..14 dagar med start 28 mars 2015..Har hyrt ett galleri med 3 andra en konstnär härifrån och min väninna textilare..

Ha de gött ni som är lediga..och alla andra oxå!

🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2014-08-26 20:20
#4

God kväll, Efter en natts jobb o en ofrivillig promenad lååååångt i morse , så sov jag gott till kl 18. Gör ju en natt till på Tanthotellet. Trots lite tidsnöd när jag vaknade så blev det ett kortare yogapass innan det var dags att bege sig. Ni sitter jag på vagnen på väg mot jobbet! Ha en bra kväll alla goingar o vink vink till Er alla! Har läst i tråden men hinner inte kommentera just nu ! Alltid lika roligt att läsa om vad ni gör o hur ni har det ! Kram

Ians
2014-08-26 20:20
#5

God kväll, Efter en natts jobb o en ofrivillig promenad lååååångt i morse , så sov jag gott till kl 18. Gör ju en natt till på Tanthotellet. Trots lite tidsnöd när jag vaknade så blev det ett kortare yogapass innan det var dags att bege sig. Ni sitter jag på vagnen på väg mot jobbet! Ha en bra kväll alla goingar o vink vink till Er alla! Har läst i tråden men hinner inte kommentera just nu ! Alltid lika roligt att läsa om vad ni gör o hur ni har det ! Kram

Upp till toppen
Annons: