Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 1346 ggr
Officielle
8/18/14, 6:38 PM

Naturlig hudvård.

Jag behöver tips på naturlig hudvård eftersom jag inte längre vill använda produkter som innehåller en massa parabener, mineraloljor och annat "onödigt". :) Behöver tips på en bra ansiktsrengöring och ansiktskräm.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
gummimamma
8/18/14, 7:41 PM
#1

Jag använder enbart rent vatten till att rengöra ansiktet med. Om jag känner mig torr i huden, tar jag olivolja eller kokosolja och smörjer mig. Detta fungerar bra för mig i alla fall, men så använder jag ingen smink som behöver tvättas bort.

Ians
8/19/14, 6:52 AM
#2

Jag använder bara kallpressad kokosolja som ansikts och hudkräm sedan länge tillbaka, fungerar också som "ögonkräm" om man tar ytte pytte lite!

Tvättar mig gör jag med Eilas rengöring!

http://www.eilas.se/#/items/show/164

Volito
8/24/14, 8:15 AM
#3

Det finns massor med naturligt hudvård. Först håller med om kokosolja - suverän på hela kroppen, finns "finare" oljor med: argan, jojoba mm. För rengöring och ta bort döda hudceller passar mycket bra konjaksvamp (här 80,-, på e-bay ung. 15,-).

Tvätta håret osv gör bra med rasullera , perfekt massage, scrub och kick för skinn - kaffesump.

Jag själv efter allt testande har hittat Dr.Organic - kanunprodukter.

Tuva-Lena
8/25/14, 9:42 AM
#4

Man kan även använda vanlig olivolja för rengöring, minns att en medlem rekommenderade det, fast se då till att det är Extra Virgin utan tillsatser. Kokosolja har ajg föröskt at få tag i länge nu, men på nätet har de flesta "slutsåld för tillfället". Ians, var köper du din kokosolja? Jag vill använda den i mina tvålar..

Vill du göra egen hudvård kanske Officielle? Då kan jag rekommendera www.shenet.se där du hittar hundratals olika recept. Du kan också gå in på www.crearome.se som har ALLA ingredienser du behöver, alternativt www.tvalkoket.se  -har ett något begränsat sortiment men är billigare på produkterna.

Lycka till!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
8/25/14, 10:26 AM
#5

Köper ofta KungMarkattas kokosolja då den är i glasburk!  Och till ett bra pris! Längesedan jag använde något annat som hudkräm/ansiktskräm faktiskt och är mycket nöjd med det!

Man kan också göra en hårinpackning med kokosoljan, den släpper lättare än olivoljan när man skall tvätta ur den!

Jätte bra för hårbotten !

gummimamma
8/25/14, 8:30 PM
#6

Kokosolja, och andra oljor är billigast att köpa på vanlig mataffär. T o m vår lilla Ica-affär har det. Finns en hel del oljor att välja mellan!

Annons:
Volito
8/31/14, 8:15 AM
#7

Har testat mycket olika kokosoljor. Kan säga att det är otroligt stort skillnad (om jämför de med smak tex). Mataffärs silverpaket - mycket dålig (och utan smak), ekologiskt - bättre så klart men inget särskild ändå, eko samt raw - här vi snackar någonting fantastisk…

Tyvärr sådant man kan köpa nästan bara på nätet men nu har blivit många rawfood shop och affärer samt andra som säljer sådant och priser har pressats ner markant.

gummimamma
9/2/14, 6:20 AM
#8

#7 Mataffärens silverpaket är inte kokosolja, utan kokosfett som man inte ska blanda ihop med kokosolja. Fettet är raffinerat och inte alls bra.

Ians
9/2/14, 12:15 PM
#9

Bra kommentar Gummimamma! Det gäller att hålla isär begreppen!

De små silverpaketen är mer eller mindre dålig raffinerat kokosfett, som möjligen passar till att göra ischoklad på eller andra bakverk. 

Skall man ha i sig de nyttiga fettsyrorna och andra nyttiga ämnen från kokosnöten, så får man titta efter burkar som det står kokosolja på, som de flesta butiker har det numer, iallafall på större orter. Till exempel så finner man KungMarkattas kokosolja i många butiker, men även andra märken, själv föredrar jag kokosolja i glasburk, då det är mindre risk för att man skall få i sig rester av plast då, när inte oljan förvaras i plast burk.

Bor man på en mindre ort där utbudet är mindre i butikerna, så kan man säkert få handlaren att ta in kokosolja om man ber om det.

Upp till toppen
Annons: