Annons:
Etikettövrigt
Läst 971 ggr
shigne
9/4/14, 10:57 AM

Försäkring för terapeuter

Jag skulle vilja veta mer om olika försäkring;

  • Vad ska man tänka på
  • Varför ska man ha just den försäkningen
  • Försäkring som anställd alt. egen företagare
  • Vad ska man ha kolla på?

Etc. etc. 

Jag är helt nybörjare inom detta, men känner att NU är det dags för mig att försöka reda ut det hela och hitta i denna djungel.

Därför är jag nyfiken på vad Ni har för erfarenheter omkring detta ämne.

Annons:
tarotlasse
9/4/14, 12:13 PM
#1

Ja om du ska bli godkänd som friskvårds terapeut.

Så företag kan dra av kostnaden för de anställdas en del företag kräver att du ska vara godkänd  friskvårds terapeut.  

Så de ska få den subventionerade friskvården till sina anställda och dra av kostnaderna för detta. Då måste man enligt reglerna ha en patientförsäkring

för att bli godkänd..

En försäkring som då täcker kostnaderna om patienten skadar sig vid sitt besök hos dig. Om den nu snubblar över katten och bryter benet när den besöker dig , halkar i duchen, ramlar av massage bänken eller du råkar felbehandla eller skada  patienten.

När jag arbetade som Healer och var med i Svenska Reiki förbundet så kunde man genom dem teckna en sådan patient försäkring genom dem.

Eftersom reiki healing är en  alternativ vård som är berättigad till avdragsgill friskvård.

 Det var ett litet försäkringsbolag på Öland vad det heter kommer jag inte i håg

idag.

Men kanske någon annan har vetskap om detta och om det finns fler försäkringsbolag som är villiga att teckna försäkringar för alternativ vårdare.

Lasse

Upp till toppen
Annons: