Annons:
Etikettövrigt
Läst 590 ggr
shigne
2014-09-08 06:39

Bubbel 8 september

Gomorron!

Så har vi kommit ett steg till in i höstmånaden, känns lite vemodigt. Som vanligt tycker jag att sommaren bara rusat förbi och man har liksom inte hunnit det man hade planerat! That´s life?

Gråmulet, grått och trist idag! Temp står på +14,1

Vi har haft gäster hela helgen, varit barnvakt etc. etc Har inte hunnit med mig själv riktigt, har missat lite av yogan som jag hade bestämt mig för att komma igång med. Så jag ser framemot den här dagen, när alla åkt hem till sig och jag får rå om min dag alldeles för mig själv. Usch vad jag låter egoistisk, men det är så det är! Har så svårt att ta min egen tid när jag har folk omkring mig! För handen på hjärtat - jag har ingen lust att skaka loss på fläsket när huset är fullt av gäster 😮

Önskar Er en bra start på denna vecka! Kram

Annons:
abbis
2014-09-08 09:29
#1

Morn

Ibland måste man få vara egoist ,Shigne 😉

Kurskvällar x 3 denna vecka så det är lite lugnare än förra veckan..Går ner någon timme senare sådana dagar.

Matresa igår träffat tjurar och får … och åkt veteranbuss..🙂.

Sonen startar sin ingenjörs utbildning idag i Göteborg .I helgen va han på toughtest i Holmenkollen och kom på 160:e plats av 1500..tyckte jag va riktigt strongt gjort..Han är rätt vältränad ..👍

Nu  lite fix här innan butiken..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2014-09-08 09:32
#2

Go'morron shigne och till er alla!

Har man gäster är det svårt att få tid för sig själv, så ska man ju fixa med mat och se till att dom trivs.  Egen tid, är för mig också att göra det jag känner för och behöver när jag är ensam.

När jag var barn tyckte jag att sommaren var en oändlig räcka härliga lediga dagar.

 Numera går den fort,  dom människor som är helt ensamma eller av olika skäl inte kan komma ut, ligger på sjukhus med underbemannad personal tex, tycker säkert den är låång.

Nu är det äntligen härliga september, tycker jag🙂

Soligt här med ulliga vita moln på himlen, får se om det håller i sig, i natt kom några rejäla regnskurar.

Ha en underbar dag allihopa❤️

Tuva-Lena
2014-09-08 10:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron på er!

Gråmulet här också shigne, faktiskt så var det bara två dagar som solen sken så där riktigt fint.

Egentid betyder att man laddar om batterierna för att kunna vara en bra värdinna till nästa gång det kommer gäster. Tycker inte alls att det är "egoistiskt", vi är inte skapta för att klättra på varandra hela tiden - inte hela.. Jag som mest är ensam 24 timmar om dygnet skulle bli galen om jag hade gäster en hel helg!😮Skulle få panik!

Låter roligt med turen i bussen abbis! Mysigt att få sitta i en gammal buss (och andas i sig  avgaserna från skitig diesel) ha ha. jag minns när jag var barn nämligen, och alltid kräktes av lukten från dieseln o hade alltid en påse i knät! 😂Skönt i alla fall med en avkopplande dag i det fria!

Den här sommaren blev knepig dessutom. Först kallt, minns på midsommarafton å vi hade tre!!! grader varmt, sen hetta som gjorde att man fick hålla sig inne, sen regn på det då, halva augusti… Nä inte mycket till sommar blev det.. Inte konstigt att den "gick fort".

Idag har jag yoga inne i stan, kurs, så jag åker in dit tidigare för att fixa lite innan vi flyttar in, och lotion står fortfarande på schemat, alltid kommer det nånting emellan!😂Måste skärpa mig.😎

Ha en riktigt fin dag allihopa och hoppas att du får den stund av egentid idag shigne! Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-09-08 22:10
#4

En relativt varm och solig dag fick vi idag. Skönt med solskenet som värmer fortfarande!

Började för en vecka sedan en "starta eget kurs", så idag var jag på andra träffen. Där fick vi en föreläsning om marknadsföring. Riktigt intressant! 3 timmar försvann i ett litet nafs! Får se om kursen kommer till nytta i framtiden, för just nu har jag inga idéer till egen firma. Men det skulle vara kul att prova på!

I helgen var det ju Forumsträff på Ramsbergsgården. Synd att ingen mer än jag kom dit härifrån. Hade varit kul att träffa er. Men jag fick en härlig helg i alla fall, tillsammans med en massa nya vänner! Det blev en massa nya erfarenheter och aha-upplevelser för mig.

Ians
2014-09-10 00:07
#5

Ledsen Gummimamma att jag missade att pma dig, för jag förstod att du inte läst min tråd att jag inte kunde komma.

Men å andra sidan så hade du inte träffat de goa folket som brukar samlas på Ramsbergsgården om du inte farit dit! 😉

Upp till toppen
Annons: