Bubbel 10 september
Gomorron!
Dimman ligger tätt, det känns rått och kallt inne. Ute temp visar på +9,8. Det dröjer nog inte länge förrän blommorna ska plockas in från uterummet…. Vart jag nu ska ställa dom???
Trots mitt humör igår, så tog jag mig själv i örat och satte fart på denna gamla kropp! En promenad på 6 km och ett helt (😮) yogapass på det!! Fick undan en hel del beställda smycken…. Tja, med facit i hand blev dagen rätt lyckad!
Idag blir det först frukost, sen pärlar jag en stund och så yoga på det… Sen vette tusan vad som händer! Vardagliga ting, hundpromenader och pyssel i trädgården.
Låter som jag är jätteflitig - men så är dock inte fallet! Bekväm, små-lat, tankspridd, glömsk och klimateriebesvär = det är jag i ett "nötskal"!
Ha nu en härlig onsdag, var stolt över dig själv och njut av livet! Kram

Säger det samma till Dig Shigne… Ha en härlig onsdag, var stolt över dig själv och njut av livet!
Tycker inte att man kan kalla dig lat, isåfall är vi nog lite små lata allihop! Tycker att du puttrar på rätt rejält på dagarna.
Själv skall jag ta det välldigt lugnt idag! Har sovit ca 2-2,5 timme inatt, är hus och hundvakt under 2 veckor, jag och vovven är inte hemma just nu, utan har vårt "basläger" i okänd miljö!
Och värst vad det kan knarra och knäppa läskigt i mörkret när man inte är van vid ljuden. Dessutom så vänder sig den andra vovven och byter sovplats under nätterna så vi vaknar av de ljuden också. Men vi hinner väl vänja oss tills de kommer hem, tänker jag!
Ikväll blir det en tidig kväll iaf, och kanske en liten tupplur på dagen,tur att man är ledig några dagar, och kan gå o lägga sig när en är trött!
Ha det gott alla goingar och var rädda om er!

Morn
Och här är en som har alldeles för många järn i elden samtidigt..Men så är livet för småföretagare..
Sova bara 2,5 timme Ians, då skulle jag börja slåss 🤪
Mina kursdeltagare stortrivs och det gör dessa kvällar jätteroliga så att jobba mycket med det man tycker om är inget svårt alls.Med en sambo som ställer upp i vått och torrt..🙂
Har börjat sätta en glasyrbränning och det är mycket smått denna gången så den kommer ta sin modiga tid..Mina elever tyckte att jag skulle ha med halsband på utställningen i Stockholm i påsk..Får jag utveckla dom och spåna lite så kan det nog bli en bra extrainkomst.
HÄR skiner nu solen☀️ från en klarblå himmel .Glassväder kvittrade sambon..
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej allihopa till en solig fin dag, hoppas jag?
Här har solen precis brutit igenom och med det kommer solskenshumöret också! Tänk att dom oftast går hand i hand de två..? Har ju småregnat i två dagar nu så visst känns det härligt att se solen igen!
Är stallvakt i dagarna två så jag började dagen med en pratstund med pållarna förstås, och Madam Flod svarar med att dar ner täckena på golvet, vifta med huvet och smågnägga. Hon är en trevlig tjej den madamen! Gammelman däremot VILL UT och har knappt tid att äta, trots att det är jätteviktigt för honom som alltid är smärt som en tävlingshäst trots att han bara går o skräpar, gamlingen där! Fat häom dan fick dom ettv spel båda två, galoppersade farm o tillbaka i hagen
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

..neeeej! Jag var inte alls klar!😕
Och tävlade med varandra, skulle jag just skriva. Ju! Och uppkopplingen hann inte med heller, som vanligt.
Gissa vad! Jo, titta längst ner på inlägget så ser ni att jag äääntligen har tagit krafterna i besittning och gjort det jag svamlat om i veckor nu! Ha ha.. !😃
Hör ni goingar, ha en superfin dag och passa på du med Ians, att njuta av tystnad och landskapsidyllen som omger dig! Kram på er allihopa!
Nej jag upptäcker just att jag inte har lagt in bilden i datorn. Ni får nöja er med den här "tittut-svampen istället"!🙂
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vilka söta svampar Tuvan! Jag undrar vad Madame Flod ville när hon drog ner täckena?…….."sluta att stå där o prata o prata, här är pållar som vill ut…." ? 🙂
Nu har jag sovit ett par timmar till, men känner mig lite som jag är "bakfull" trots det…. får reglera det med ordentlig sömn i natt helt enkelt!
Ja du Abbis du har o göra du! Låter som ni har riktigt mysigt på de där kurserna du har! synd att det är så långt bort annars hade jag kommit o varit med!

God middag!
Kan vara skönt att byta miljö några veckor Ians, för både dig och vovven, hoppas du sover bättre i natt.
Har just tagit en tupplur i soffan, var jättetrött efter att ha somnat runt 01 och var uppe före 6 i morse.
Dimmig morgon var det här också, solen har bara kikat fram nån kort stund.
Hade tid för mammografi idag, första gången på nytt sjukhus, sonhustrun var snäll och skjutsade mig dit innan jobbet🙂
Nu är det dags för lite mat.
Ha en fin fortsättning på dagen ❤️