Annons:
Etikettövrigt
Läst 239 ggr
shigne
2014-09-16 07:11

Bubbel 16 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Dimman ligger tät och det är ynka +6 grader just nu. Tur att de lovat lite sol och värme idag!

Sitter med min kopp kaffe, vovven sover, mannen åkt till jobbet och katten är ute…

Det här är dagens bästa stund, att stilla få vakna i sin egen takt för att sen möta dagen och allt vad den innehåller. 

Önskar Er alla en härlig tisdag! kram

Annons:
Ians
2014-09-16 08:07
#1

Godmorgon Shigne,

Ja visst är det magiskt, när man får vakna i sin egen takt, och låta kroppen och sinnet sakta, sakta vakna till liv!

Här har vi samma väder en dimma och 6 ynka grader ute. Sitter och dricker varmt citronvatten, för att boosta kroppen med C-vitamin, vätska och värme, en suverän kombination på morgonen.

För er som tycker att det är surt att dricka citron vatten kan jag ge tipset att det ibland har med mängden vätska att göra.

Måste erkänna att det under sommaren inte blev så många varma citronvatten, en svettades bra ändå 😉Men nu nalkas den tid då det är suveränt att börja dagen med just något varmt! Hinner ni inte att få i er det innan det är dags att bege sig till jobb etc Så kan jag dela med mig av ett tips från en kvinna jag beundrar mycket.

Ta en gammal glasburk,  i lämplig storlek, fyll den med det varma citronvattnet på med locket och ställ ner den i en vante eller en socka, så den häller värmen en stund! svep en plastpåse om och ner i väskan, sedan är det bara att bege sig ut i verkligheten!

Även en burk med ingefära o varmt vatten r gott att ha med sig. Men en kan ju inte gå runt med väskan full med glasburkar…. 😃 Nej men gör ett varmt citronvatten, och ta med några skivor färsk ingefära i en påse, så är det bara att fylla på med dem o varmt vatten när citronvattnet är slut!

Varför en glasburk? Jo för att många plast "kärl" släpper från sig gifter från materialet och tillverkningen! Så jag har lärt från denna kvinna att inte dricka i plast muggar och flaskor , absolut inte då det gäller varma drycker, och bara undantagsvis när det gäller kalla.

Ha en bra dag alla Goingar! kramar till alla som behöver en

abbis
2014-09-16 09:27
#2

Morn allehop

Den dagen kommer då plasten försvinner ur våra liv för att det visar sig att det är det vi delvis blir sjuka av..även "osäker" keramik. Jobbar själv bara med glasyrer som är säkra för mig och för kunden..

Drejar redan idag dubbelväggade föremål som fungerar som en termos..

Idag ska det röjas och brännas saker ur elevhyllan .Hur produktiva har dom int varit dessa veckor..Nästan så jag blir utknuffad ur torkhyllan 😉..

Ha de gott nu

abbis

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
2014-09-16 19:35
#3

Go kväll!

Idag fick jag besöka farbror Doktor. Har ju haft ont i halsen och förkyld ett tag, och igår började även ögonen att bråka med mig. I morse var jag totalt igengeggad och svullen i ögonen. Doktorn trodde jag har en helt vanlig förkylning, men att den gått upp i ögonen och orsakat ögoninfektion. Och så skrev han ut ögonsalva. Förutom att jag smörjt ögonen med den, har jag tvättat ögonen flera gånger under dagen med kamomillte. Skönt att bli av med geggan! Just nu känns ögonen lite bättre… Dessutom har jag druckit en del vatten med citronskivor och ingefära i. Gott att ha en tillbringare i kylskåpet, färdig att dricka. Om jag kokar vatten och lägger i citron och ingefära i det varma vattnet, hinner jag glömma bort det innan det har svalnat till lagom temperatur. Då blir muggen ståendes någonstans utan att jag dricker upp det.

Upp till toppen
Annons: