Annons:
Etikettövrigt
Läst 931 ggr
shigne
9/17/14, 8:11 AM

Bubbel 17 september

Gomorron!

Vad det känns konstigt att skriva dagens datum. Var tog tiden vägen? Den har formligen rusat iväg - igen! 

Idag skiner solen och vi ska visst få detta varma goa höstväder hela veckan! Har börjat ta in uteväxterna, de som ska planteras ut ska få komma ner i jorden idag! Undrar hur man gör med sina kryddor (pepparmynta, timjan etc.), är det bara att plantera ut och hoppas att de överlever vintern?

Det bara snurrar omkring mig just nu, många som fyller jämna år och eftersom jag är en pysselkärring så vill jag gärna fixa och mixtra med presenterna själv! Det är härligt!

Idag ska jag sköta om trädgården lite extra, ev. putsa nån stackars fönsterruta….å fortsätta pyssla lite! Tja, kommer dag, kommer råd!

Ha en härlig mitt-i-veckan-dag! kram

Annons:
Ians
9/17/14, 9:32 AM
#1

Detsamma önskar jag dig Shigne. och en stor kram tillbaka.

Här är det just nu 6°C+ och en blek sol kikar fram, det blir nog en lika härlig dag idag, som igår! Man jan ju inte klaga på hösten i år måste jag säga, som kommer smygandes med detta underbara väder!

Skogen är full i svamp här runt i kring, men tyvärr inte av de godare sorterna, hittade tre kantareller….säger 3 😉 det blev ingen stor portion av det inte!

Men det finns ju så mycket annat att njuta av i skogen, lugnet, dofterna, att gå på mjukt underlag och inte på asfalt osv

Min vovve tycker att alla barra och småkvistar kunde man avskaffa helt! De fastnar i hennes lurviga päls och hon får stanna OFTA och irriterat försöka få dessa ur pälsen på bakbenen , det är irriterande att ha kvistar i grenen mao😂 en Riktig stadsvovve som sagt! 

Ha det got! Även jag sänder några värmande kramar till er som behöver en!

Tuva-Lena
9/17/14, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och alla ni andra!

Ja? Vart tar tiden vägen? Tänk att sommarn är över..? Hösten smyger sig alt nrmare och dimmorna har blivit ett dagligt morgoninslag numera. Dags att dra till stan!

Idag packar jag ner allt och imorgon  skåpar vi i hästarna i släpet och tar ut riktningen mot nordväst.. (Det är faktiskt väldigt besvärligt med texten så ni år ursäkta om det blr tokiga stavfel - händer ENDAST på iFokus p g a al tung eklam.)

Gjorde tvål igår, allså omsmältnin. Pytsade i ljung, rödklöver och lavendel i form av infsion, sedan honung, havremjölk och mölkpulver! Ho hoooo, vad månde bliva?!Doftolja av oatmeal & honey en snutt mandarin och fresia. Doftar luuuvlit må ni tro!🙂 Nu ska dom ftertorka lite men sedan kn man använda dem direkt.

Ha e ljuuuuvlig dag ala goingar! Kram kram😃

Från förra tvåltllverkningen.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
9/17/14, 10:52 AM
#3

Vinkar glatt till dig Ians! Önsar dig en skön dag i skogen med stadshunden som helst har velat gå i högklacat förstås..? ❤️😃

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
9/17/14, 5:08 PM
#4

Absolut Tuvan…ett par Klackskor hade passat henne alldeles utmärkt 😂

Upp till toppen
Annons: