Annons:
Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 3114 ggr
Magi-cat
9/30/14, 9:55 PM

15 smärtlindrare från naturen

Djävulsklo, björkblad, vintergrönolja, GLA, körsbär, arnica och pepparmynta är några av naturens smärtlindrare och botemedel.

http://consciouslifenews.com/16-natures-best-natural-pain-killers/1177054/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
tarotlasse
10/2/14, 1:29 AM
#1

Ja nu glömde du ju mer parten och det absolut effektivaste smärtlindrande helt naturliga smärtstillande opiaterna från opium vallmon utan tvekan det ffektivaste när det gäller smärtlindring. Men tyvärr det naturläkemedel med de värsta o flesta biverkningarna Idag gör man hellre de kemiska opiat smärtstillande som int kommer i närheten av de fruktansvärda biverkningarna dessa natur preparat har men så är det kemiska 100 ggr  mer beroende framkallande och  åtskilliga som faktiskt fastnar i beroende efter redan de första smärtstillande dosen . 

Vi har canabisen  som är godkänd som är godkänt smärtstillande för tre olika cancer tumörer. 

Äcen det eed ett flertal biverkningar och som aldrig någonsin  får ur  våra kroppar utan  lagras i våra blodfetter i  hela vårt levnads liv och skapa annan cancer precis vad som helst så jaaaaaaaa hejjja våra fantastiska naturläkemedel. 

Tyvärr är alltså det kemiska att föredra många gånger eftersom de naturliga har i bland  haft rent dödliga biverkningar, 

Lasse

Magi-cat
10/2/14, 7:48 AM
#2

Nej, Lasse, jag glömde inte, men den typen av ämnen du tar upp hamnar helt utanför syftet med min tråd och hör därför inte dit. Så fort man tipsar om något från naturen kommer du med något helt annat och vilka fruktansvärda biverkningar det ger, som om man aningslöst erbjöd tunnor med gift ungefär. Trådens syfte går i alla fall förlorad.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
10/2/14, 5:33 PM
#3

#1 Det var Väll ett lite onödigt inlägg Lasse! Trådens syfte var att lyfta fram de naturliga smärtlindrare som ger godlindring åt många, utan de biverkningar som många kemiska preparat ger.

De flesta av dessa örter etc används vid ex led och muskelsmärtor och de fungerar alldeles utmärkt för väldigt många. Morfinpreparat är ju inte ens relevant i detta sammanhang! Oavsett om de kommer från en växt eller från ett kemisktlaboratorium ! 

Det tar lite udden av och syftet med en sådan här tråd med den typen av kommentarer!

Magi-cat
10/2/14, 6:33 PM
#4

#3 Tack Ians, precis så!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
10/3/14, 12:30 AM
#5

Varför onödigt jag tog upp det effektivast smärtstillande naturläkemedel som finns på marknaden och är även de effektivaste inom sjukvården. 

Rubriken sa ju nog  något annat annat  trodde jag när jag läste det.

En annan rubrik så hade jag också förstått men  det var sent o var trött när jag svarade. 

Alla effektiva smärtlindrande produkter så  går inte att  undvika tyvärr för smärtlindring är omöjlig att göra utan att det får en påverkan av annat oavsett naturkäkemedel  eller kemiskt preparat därför man när det gäller smärtlindring oftast framställer de kemiska för att minska biverkningar  

Men skulle  det gälla just led och muskel besvär så har ju ni missat det absolut viktiga som även visat sig fungera enligt vetenskapliga studier. 

Källan  var jag läste det kommer jag inte i håg men har för mig att det var på reumatiker förbundet sida.  

Men det är att använda Ingefära vid led och muskel problem. 

Men bara dök upp som en blixt i huvudet och de brukar aldrig slå fel dessa blixt tankar. 

Jag såg en kopp te med ingefära skivor en liten kanelstång och ett par droppar citron , 

Två reumatikr jag känner är mycket nöjda med ingefärs tee. 

Detta kombinerat  med kanel och  citron 

Kan jag tolka på fvå sätt antingen om man har biverkningar mot detta så minskar kanelen detta eller så har det en förstärkande effekt på inefäran. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: