Annons:
Etikettövrigt
Läst 657 ggr
shigne
10/9/14, 6:53 AM

9 Oktober bubbla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Dagarna rullar på allt för snabbt!

Idag regnar det här. Sitter med min kopp kaffe och väntar på att vakna till… Blev ingen massage igår 😢, det dök upp bokningar på behandlingar så det hanns inte med. Men på fredag kanske det finns plats!?!

Idag ska jag ägna hela förmiddagen till att reda ut pälsen på vovven min, klippa klor och pyssla om henne. Sen åker jag med en kompis till vet. med hennes häst, en lite tur med mycket "skitprat" hoppas jag - en sån där avslappnad och härlig utflykt!

Ha det gott idag alla! kram

Annons:
Toyan
10/9/14, 9:01 AM
#1

God morgon!

Regnar här också, även idag kommer barnbarnet 🙂 vi får roa oss inne idag.

Ha det gott alla goingar🌺

Ians
10/9/14, 9:02 AM
#2

Tråkigt att du inte fick massagen igår Shigne! Men den som väntar på något gott……

Önskar dig allt gott under din dag idag!

Jag har sovit i etapper under natten, först från klockan 23 till 01.30, så blev det fotboll, sonen i USA spelade, och de har så konstiga tider där. Klockan 04 var det dags att försöka sova lite, men inte somnade jag inte, mer än en timme ca

Ja, ja får försöka få sovit någon timma till innan jag skall hämta barnbarnet på dagis kl 14, annars blir det en mycket seg dag detta!

Ha det gott alla goingar o var rädda om er!

Tuva-Lena
10/9/14, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej o go'morron!

Har precis skjutsat mor till bussen. Hon åker ner till U-sala över hlgen o hälsar på bror, sen ska hon ta en hyaluronspruta i höftleden somhon har ont i. Får ingen op p g a ålder.. ochdet  kanske lika br de. Hoppas bara att prutan hjälper, vi läste om den här behandlingen i Året Runt, en kvnna som blivit helt återställd, dansare dssutom!Fast den här spruta få man bekosta själv o behanlingen ges endast på privata klinikr.. än så länge.

Ja som ni ser så haltar texten fortfarande, men inte just nu!?🤪 Så att sitta o skriva inlägg som nästan är oläsbara i forsättningen vet ag inte om jag har någo lus med, en v får se hur de gr..

Idag ska jag måla, ni vet ju, de är fult att inte måla..😃

Synd på massagen shigne, men de blir desto bättre när du får den! Och härligt med väner som man kan hita på aker tilsammans med! ..Mina är alltid upptagna med nnat, ja ofta jagsjälv också om jag ska vara ärig. Fastän jag saknar barnbarn.. 😉Vi hr ju huset fullt ed djur istället ch hästana int mist tar väldigt myckt tid! Iblan ndrar man vd man håler på med…🤔Suss gtt Ians, när du får id! Ha en häligt skvallrig dag shigne! Och kram til barnbarnetToyan!🙂 (Tur att jag har er.. ❤️)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
10/9/14, 4:17 PM
#4

God eftermiddag!

Idag försöker jag putsa lite fönster och ta in mina krukväxter, som varit på semester ute på altanen sedan i våras. Men jag får ta lite i taget och många pauser då min förkylda kropp inte orkar så värst mycket just nu. Men attans vad växterna har trivts och vuxit där ute! Var ska jag få plats med dem? Borde göra mig av med en del, men vart? Inte kan jag slänga fina blommor på komposten!

abbis
10/9/14, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Gokväll..

Fotboll på Tv så jag surfar..

Haft privatlektion hela dagen för en tjej från Stockholm..Hon va mycket nöjd när hon åkte hem.Detta är nr 2 på bara 2 veckor..Kul att dom hittar till mig.

Håller på för fullt med hundar och har gjort en Basset.Kul va att tjejen som kom till mig idag har en Basset så hon va alldeles salig..

Såg du slagit dig Tuvan..kram❤️.

Och krya på dig gummimamma

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
10/10/14, 9:24 AM
#6

Nääää, va fin den är abbis!❤️

Men du, det kanske vore nåt för mig? Att åka ner till dig o få privatlektioner? Kan ju bo i stuga.. 🤔Skule va kuuul!

Nä g_mamma slänga blommor kan man ju bara inte! Har samma problem jag också, jättefina pelargoner inte minst som blommar för fullt men tar sån plats inne! Sen har jag två olivträd, jättestora bollar som jag inte vet var ajg ska ställa.. dom vill ju ha kallt över vintern, men inte fryskallt. Har ett tomt sovrum där jag kan ställa ner värmen så kanske löser det sig.. Hoppas du hittar nån lösning också.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
gummimamma
10/12/14, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har ett olivträd som står på altanen även vintertid. 2,5 meter hög och 1 meter bred. Hade jag inte klippt det ett par gånger varje år, hade det blivit mycket större. Där på altanen har det varit upp till -20 grader, och trädet klarade sig i alla fall! Tror att det är huvudsaken att det inte blåser kallt på trädet. Så har du ett ute-förråd eller annat skyddat läge, kanske oliven klarar sig även om den får frost på sig. Min oliv står i en stor tunna, så den har rätt ordentlig jordvolym också. Kanske har betydelse… Jag har även fikonbuske på samma sätt på altanen. Förut hade jag persika, men den trivdes inte sommartid, så den fick flytta ut i trädgården till ett rätt skyddat läge. Nu ser den ut som om den trivs rätt bra. Min altan är ett djungel under sommarhalvåret, då alla mina krukväxter får komma ut dit på "semester". Dessutom har jag i år haft en 10-tal tomatplantor där också. Blev lite för mycket av det goda… På bilden ser man en del av min altandjungel!

Upp till toppen
Annons: