Annons:
Etikettövrigt
Läst 556 ggr
shigne
2014-10-18 08:06

Lördagsbubbel 18 Oktober

Gomorron!

Regn idag med! Tror vi håller på att flyta bort! I torsdags kom det så mycket regn så att mätaren inte klarade av att visa - den mäter "bara" till 60 mm 😮

Läste gårdagens bubbel om Tuva´s natt! Jo, att djur gaddar ihop sig det är känt även i detta hus! Fast när man mitt i dilemmat och dygnets timme inte är menat att man ska vara på två ben, då är det banne mig inte så kul!

Har stressat igenom de senaste dagarna, stackars vovven har blivit åtsidosatt. Tog en långpromenad med henne igår och då hade hon så mycket överskottsenergi så jag vet inte vad… Så blir hon ensam hemma nu i två dagar (en som kommer och rastar henne mitt på dagen), så jag kan tänka mig att det kommer att spritta i bena på henne efter denna helg!

Idag blir det premiär för mig att vara med på SPA-mässan - nervös som en liten skit är jag, sovit dåligt, ont i hela kroppen etc. etc. Om det inte hade varit för det här förbenade klimateriet!!! Svettats som en lite gris inatt. 

Nä…nu är slut gnällt!

Idag kommer det till å bli en härlig dag med mycket kunskap, kontakter, med andra ord en lärorik dag!

Ha det gott alla! Kram

Annons:
Toyan
2014-10-18 09:39
#1

God morgon!

Lycka till på mässan shigne!

Mulet och 12 grader, regnat hela veckan så lite sol vore fint. Sitter och surfar runt här och lyssnar på Ring så spelar vi, just nu är det " I just called to say i love you" med Stevie Wonder.

Hoppas kunna följa med till på eftermiddagsfika hos några släktingar, beror på hur ryggen känns, just nu  drägligt.

Ha en fin lördag alla goa❤️

Tuva-Lena
2014-10-18 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godagens på er!

Undrbar dag som väntar dig shigne, eller nu har den väl satt igång antar jag..☝️ Och trist väder har ni ser jag, vi har haft två fina dagar nu med minusgrader och sol men fortfarande är det fuktigt i luften efter allt regn tidigare. Imorse var det första gången jag drog på mig långkallingarna, sex grader kallt och frost på backen förstås men så underbart härligt det är med den friska luften! Nu drar det ihop sig igen så ert regn är nog på väg mot oss..

Ska åka ner till en loppis på stan tänkte jag, köpa "nya" fönsterlampor, vita på hög fot som kommer att passa utmärkt i mitt stora vardagsrumsfönster här i stan, 80 kr styck! Sedan fortsätter jag att måla i hallen, och tapetsera en vägg ska jag också göra, men just nu får jag ta det lilla lugna, har förb… ont i målararmen!😕och inte blir det bättre av att måla tak heller.😃

Vi begravde vår lilla tik igår här på tomten, så nu brinner ett liten lykta bredvid graven. La dit tallris och rönnbär som dekoration också. Känns tomt o trist och vår andra hund är vilsen och letar efter henne.. LedsenJag var ju borta när hon somnade in, hon löpte ju när det hände så jag var tvungen att bo utom räckhåll för hanhundens skull. Annars brukar vi låta de andra hundarna träffa den som gått bort, då förstår dom på ett annat sätt men nu är det verkligen jobbigt för honom.. LedsenTur att vi har tre grannhundar som kan lätta upp humöret på honom, annars hittade jag en omplaceringshund på Blocket igår, lille Buddha 12 veckor, som behöver ett nytt hem, söt som en sockerstrut och en liten lättsam hund, blandis Lhasa apso/shi tzu. Gäller bara att övertyga sambon om att det är en "nödvändighet" här i huset. 😉

Hoppas du får en underbar och lärorik dag shigne och måtte ditt ryggonda ge med sig så att du får en  trevlig stund med dina vänner Toyan!❤️

Kram till er alla!

Eftermiddagssol igår, vattenpölen frusen som ni ser..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-10-18 15:59
#3

Go eftermiddag!

+13 grader är det här idag! Men mulet och det känns som om det kan börja regna när som hellst.  Hittade lite smultron i trädgården när jag och katten tog en trädgårdsrunda.

Lycka till med mässan Shigne! Du får nog en härlig dag!!!

Loppisar är roliga att gå på. Man vet aldrig vad man hittar för fint! Jag o gubben funderar på att besöka en loppis i morgon.

Trevlig lördagkväll på er alla!

Upp till toppen
Annons: