Annons:
Etikettövrigt
Läst 463 ggr
shigne
11/5/14, 6:57 AM

5 November Bubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Regn, regn och regn… Det är vad dagarna bjuder på mest!

Nu på morgonen har vi dock lite kallare, +5,4 när jag steg upp.  Vovven sover, katten har fått mat och jag sitter med mitt morgonkaffe. Ska strax göra mig klar för en arbetsdag.

Trött i kroppen, knakar i lederna - precis som det brukar för en gammal gumma? Men humöret är gott och jag ser framemot dagen!

Önskar alla en härlig onsdag… Kramar i massor! ❤️

Lägger in en bild från gårdagen, från vår stig ut till parkeringen som numera är vattenfylld.  Gissa hur gräsmattan ser ut! 😛

Annons:
Toyan
11/5/14, 8:23 AM
#1

Go'morron!

Regnar gör det här också, 8 grader. Ha en bra dag på jobbet shigne.

 Var och besökte äldste sonen med familj under All Helgona, hann även träffa några vänner och vips var det dags att vända kosan hemåt igen, fort går det.

Om en stund kommer barnbarnet och förgyller dagen🙂

Ha en fin dag❤️

Ians
11/5/14, 9:16 AM
#2

Vink vink Shigne och Toyan, Här är det uppehåll för första gången på en vecka tror jag, iaf känns det som en vecka sedan ! Internetet är fortfarande inte igång :( Men vad är en " bal på slottet ?" Vovven har börjat dagis, ett led i mitt "nya liv" hon kan ju inte vara ensam på dagarna! Hon verkar trivas där, och det känns ju bra iaf. Känns som jag är lite nämare målet :) Idag blir det anställnings intervju, så håll tummarna för att detta går vägen! Snälla! Sa ju i övermod upp mig, så om senast 3 månader måste jag ha ett nytt jobb att gå till! Och detta jobb vill jag ha! Det blir en bra plattform till slutmålet om inte annat! Ha en underbar dag alla goingar så ses vi i trådarna under dagen ❤️

Tuva-Lena
11/5/14, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Men Ians! Berätta, eller har jag missat nåt?🙂

5 cm nysnö och tio grader kallt imorse, nu ligger det på ca 6! Ljust o fint igår kväll när jag gick ut med vovven, härlig luft och månen syntes för första gången det här månvarvet!🙂 Så underbart , stackars er som flyter omkring i detta eviga vattenskvalp!😕

Är på väg ut och det känns så konstigt att inte dra på sig gummistövlarna.. Vad ska man nu ta på sig? Vinterkängor känns avlägset men det är nog bara att konstatera, att vintern är här. Ja inte mig emot, hellre det än vatten vatten hela tiden.

När jag tog in hästarna igår kväll så bågnade dom under tyngden av vattenfyllda täcken. Tror banne mig att ett av täckena vägde tio kilo! Men pållen var torr i pälsen inunder ändå¨! Ett bra hästtäcke är en investering.

Idag ska jag fortsätta med hudvårdstillvekningen, gjorde lotion igår och nu har jag en tvålsats som väntar. En liten tös har beställt rosa tvålar så då får det bli så, med doft av ros förstås, som brukar tilltala små damer.😘

Så spännande med det nya jobbet Ians! Stort LYCKA TILL och hoppas hoppas att du får jobbet!❤️Lilla shigne, om du är gammal, är jag en mumie då..?😃Fast en "knak" sådan - knak på ångermanländska betyder ungefär frisk o stark.. 😉Så roligt att få umgås med barnbarnet Toyan! Hoppas att du får en glad o fin dag - fast det lär den nog bli..🙂

Ha det så gott allihopa och stor kram till er!

(Bilderna tillbaka! Och så här ser det ut hos oss!)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: