6 November Bubbel
Gomorron!
Här är det visst storm idag… +2,4, regn - usch vilket väder! Klass 1 varning utfärdat och jag har en jobbkväll att se framemot. Däremot så ser jag inte framemot vägen till och från jobbet sent ikväll!!
Ska strax göra lite mer kaffe, sätta mig och arbeta igenom de papper som ligger och väntar, sy lite, stöka och städa lite och sen hoppas jag kunna få sova en liten stund innan jag ska iväg.
Trots väder och vind, så skiner solen i hjärtat 😉
Vet inte om jag lagt in en bild, fotat i förrgår….visar tydligt att vi är på väg mot kyligare temp.!
Ha det gott alla och är rädda om Er! kram

Åh shigne vilken himmel! Så vackert!
Ja det ser ut som ni går mot kyligare väder - hoppas det så att ni slipper regnet! Här är det 11 grader kallt just nu och snön den ligger kvar den, var ju kallt hela dan igår också. Tittar på fåglarna vid fågelbordet, dom har fått sällskap av en ekorre som slår knut på sig själv för att komma åt fröna.😃 Ja, alla måste ju få äta när det är så kallt.🙂
Köpte en "termokjol" i höstas och tänk va behändig den är när man ska ut på de kortare pinksvängarna med vovven, bara att dra på med dragkedja i ena sidan! Dessutom är den lång och går ända ner till fotknölarna, varmt och skönt! Nya vinterjackan har jag invigt också, ser ju riktigt sportig ut vet ja! 😎
Idag ska jag sätta ihop en broschyr, som information åt kommunen om massagen jag vill ge de äldre. Hoppas att det går hem, då får jag nytt jobb efter jul! Ett jobb som jag kommer att stortrivas med, älskar ju att umgås med äldre erfarna människor! Lyssna till deras berättelser om livet de har levt. Synd att man inte lyssnar mer till deras visdom i dagens politiska stridigheter, där kompromisser verkar väldigt avlägsna.
Lycka till med jobbet ikväll shigne, och du har väl vinterdäck? Rätt vad det är så slår det om till halka när tempen ligger så nära nollan… fast det VET ju en norrlänning!😉
Kram kram till er alla!
Bidrar med en himmelsbild jag med!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vilka vackra bilder, Shigne och Tuvan!