Annons:
Etikettövrigt
Läst 992 ggr
shigne
2014-12-01 06:47

Bubbel 1 December

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Kallt idag, både inne och ute. Tempen ute ligger på -2,3 och inne har vi inte mer än 17-18 grader. Det brukar ta ett tag innan man får balans-värme i huset, det känns som om kylan smyger sig in på nått vis. 

Jobb idag, tror jag…. måste ringa och kolla om det är någon ide att åka in. Förkylningen har tagit ett stadigare grepp om mig nu, snuva, halsont och ont i kroppen. Kanske därför som jag varit som jag varit i kroppen. 

Det sägs att klimateriekärringar blir stela och får värk, så jag trodde att det var så det var. Så kom den här förkylningen!!

Helgen har varit helt underbar, barnvakt till en härlig liten kille på 2 år,  satt upp julbelysningar, bytt lite gardiner, ätit pepparkakor, lussebullar och druckit glögg. Bara en massa mys hela helgen!

Nu åter till vardagen,  precis som det ska vara!

Önskar er alla en härlig start på den ny veckan och på det nya månaden! Kram

Annons:
Ians
2014-12-01 08:47
#1

Godmorgon Shigne, och till er som kikar in sedan!

Gott med en myshelg, shigne!

Här är det också kallt, -2,4° , men rätt behagligt ändå eftersom det inte blåser.

Tyvärr blir det till att sova nu en stund, men inte förlänge, skall göra en tidig kväll ikväll, ska upp tidigt imorgon. Men några timmars vila blir det allt. Jag o vovven skall mysa 🐶

Ha det gott och var rädda om er!

abbis
2014-12-01 09:30
#2

Morn på er..

En intensiv helg med mycket folk .Sambon hade en lakritsprovning efter stängningen i lördags och jag bakade lussebuller med fyllning som vi skulle servera på 1:a advent..Blev lyckat. Söndagen rivstartade och vi hade folk i butiken i stort sett hela dagen..t.o.m blev det trångt och kö vid kassan..När jag kom hem bakade jag nötbomb,choklabollar med råchoklad och arraksbollar..Sen kunde jag sitta en stund och hann göra klart mina handledsvärmare..

Packade en min 300liters ugn igår oxå  och min jättestora basset står nu i den för sin allra första bränning..håll tummarna att det gick vägen..

Nu får vi se om denna vecka tuffar på som den ska..Nästa söndag har vi julmarknad i stada..

Shigne ..Jag är en klimakteriekärring med värk men inte trodde jag det hängde ihop. Min husdoktor va inne i butiken igår han har skrivit en ny remiss för mina besvär. Skönt att han inte ger upp..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-12-01 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'dagens på er "kärringar" och andra! 😃

Int' ä du nån kärring heller shigne och inte du heller abbis! Bara töser som har fått mer erfarenhet - ju!❤️ Och ont i kroppen får man alltid innan man blir förkyld , eller erkältet som tysken säger.🙂 Jag har haft förbaskat ont i nacken de sista dagarna, tror att det har med nån dold bakterie att göra det också..🤔

Nu har jag precis kommit från stallet, så härligt ute, -10 imorse fast nu bara -6.. men jag tog yllekalsingarna ändå, för säkerhets skull kärring som jag är.😃

Så fint det är med alla ljus i fönstren och ljusklädda granar ute på gårdarna när man åker ut på landet, nästan som ett sagolandskap man åker igenom. En o annan räv tittar upp ifrån diket när man passerar, nästan som "Tomten", ni vet filmen man visar på julafton?

Jag tog också lite varm glögg i helgen shigne, efter promenaden i lördags, då var det ganska kallt nämligen, ca -12. Sött o äckligt egentligen men det hör ju till. Nu har jag hittat en hjortronglögg som smakar bättre, lite syrligare och sen får man spetsa med lite sprit för den är bara på 2,8%.  Det måste ju riva lite vet ja!😉

Hittade inget tallris igår, blev för mörkt men jag gör ett nytt försök idag, sen ska jag plocka lite mossa också. Annars har jag massor jag kan fylla dagen med tills jag skall ta in pållarna. Dagarna försvinner i ett huj!😮

Ha det så gott allihopa! Och jag hoppas att din basset blir lyckad abbis, blir spännande att se resulatet. Krya på dig shignevännen och ha en fin dag på jobbet Ians!🙂

Vackert men kallt..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-12-01 14:57
#4

Jag kör med glöggté jag, då jag inte haft tid att sitta ner och dricka riktig glögg under helgen.

Nu sitter jag här och myser med en balja thé, nyss vaknat efter ett par timmars sömn! Har ju jobbat hela helgen.

Skall iväg och hämta mina jobb skor som jag beställt som ligger på utlämningsstället nu. Det krävs ju ordentliga skor när man går och står mycket på dagarna, mer än under nätterna.

Vilken fin Bild Tuvan, vad avundsjuk jag blir när jag ser snön! Hade varit fint med litet tunt täcke utanför mitt fönster också 😉

Håller tummar och tår för att det går vägen med din Basset, Abbis 🙂 Du får visa bild på den när den är färdig!

Även jag skickar en krya på sig, hälsning till dig Shigne 😍

Nej nu skall jag iväg och hämta di där skorna o gå ut med vovven, som har sovit så snällt bredvid mig de timmar jag sovit. 

Kram på er!

Upp till toppen
Annons: