Annons:
Etikettövrigt
Läst 365 ggr
shigne
2014-12-08 06:37

12 December Bubbel

Gomorron!

Idag är en alldeles speciell dag - idag kommer min äldsta son för att gästa oss några dagar! Efterlängtad och mycket älskad… ska bli så himla skönt att få träffa honom igen.

Ians - det är inte alldeles lätt med barn som flyttat till annat land, men guda gott att få träffa dem igen!

Jobb idag och det blir nog full fart hela veckan.

Önskar Er alla gott och en härlig start på denna nya vecka!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2014-12-08 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon shigne! och alla ni andra som tittar in senare!

Så roligt att få träffa "äldsten" shigne! Var det inte han som åkte till Brasilien..? Långväga kärlek som återvänder till mammas trygga famn. ❤️Hoppas ni får en härlig tid tillsammans!🙂

Dimmigt idag, regn igår kväll men efter en timme var det 3 grader kallt..! Nu ligger det på -6, men jag anar solens strålar inne i dimbankarna.

Har börjat "jula till det" så smått i helgen, började med att baka!! kakor.☝️ Fick ett infall, jag som aldrig bakar kakor annars men dom blir ju himmelskt goda dom man gör själv. I lördags åkte jag upp till "stora" skogen och gick en promenad, härligt med de mörka granarna, tystnaden och ensamheten - åtminstone för en stund, eller hur?

Nu har jag fått klarhet i varför hunden beter sig som en olycksalig vingmutter också. Vi omges nämligen av otaliga tikar som har löpt efter varandra. Två månader har det hållit på nu, hunden går av och an så fort han är inomhus, krockar med allt som står i vägen förstås när han är blind, så enda stället där han är lugn är i bilen. Ändå återstår det en tik, grannens tik nr 2. Just nu löper den ena, är i höglöpet dessutom..🤪Borde fly ut på landet känns det som.

Idag ska jag sätta upp nya gardiner i vardagsrummet! Gud så dåligt jag ser numera! Råkade ha glasögonen på mig när jag tittade ut genom fönstret och fick se all flugskit som sitter på fönstret!😮Små duttar som är omöjliga att se annars så idag tar jag itu med skiten. Ändå har jag tvättat dom en gång i höst..😕Finns alltid nåt att göra😉

Ha en fin dag alla goa! Kram kram!

Promenad på andra sidan stan..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-12-08 15:32
#2

Vad mysigt Shigne! Ja visst är det underbart när den kommer Hem!

Min son kommer den 15e för att fira jul o nyår hemma 😍

Vilken fin Bild Tuvan! Tänker osökt på hon som ondgjorde sig över grannens smutsiga tvätt, till gubben kroknade rejält och putsade fönstren var på hon säger!

Äntligen har hon bytt tvättmedel, nu ser ju tvätten ren ut!

Var på han replikerar:

-Nej, jag har bara tvättat våra fönster! 😂

Själv har jag också gått över fönstren med en trasa, jag tycker att man behöver det innan man byter gardiner, det ser lite mer fint ut så 😉och framför allt gardinerna kommer mer till sin rätt när fönstren är rena!

Har hängt nya gardiner i Vardagsrummet, det blev riktigt snyggt faktiskt!  Trots att de var mer vinröda än på bilden, men de får hänga över jul o nyår iaf. Svårt det där med färger när man köper via postorder.

Ha det gott alla goingar, stor kram till de som behöver och var rädda om er!

Ians
2014-12-09 16:05
#3

Ser just nu att Shigne är lite före sin tid 😂Ho har hunnit ändå till 12 dec!

Slow down baby, så vi andra hinder med 😍

shigne
2014-12-10 07:39
#4

😂 Oj!!

Antingen före min tid eller så aaaaalllldeles för trött!

Nåja, jag har dragit i bromsen ordentligt - så ni är snart ikapp 😉

Tuva-Lena
2014-12-10 12:09
#5

Såg det nu jag också!😃

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: