Torsdagsbubbla 18 december
Go'morron på er!
Gör ett försök så får vi se om uppkopplingen hänger med:
Ååå tänk det snöar idag, vi har haft några kalla dagar nu men ingen snö än så länge. Så vaknar jag till ett vitt landskap och det verkar som det fortsätter ett tag till. Blir ljust o fint, synd att det kommer som regn söderut. Vi behöver lite extra ljus nu när det är som mörkast.
Det börjar dra ihop sig till jul. Det är med blandade känslor den kommer, känns jobbigt den ena stunden men roligt en annan. Kan ni förstå varför man lägger sån vikt vid julen? Vi är ju inte direkt kristna längre, snarare prylgalna och va då, det är en dag..! eller en kväll bara.
Minns ni att jag berättade för många månader sen att jag hade lagt in en anmälan till Ansvarsnämnden för djurens hälso-och sjukvård? Trägen vinner.. nu skall man kreditera behandlingarna man gjorde här i stan och det betyder att man erkänner att man felbehandlade min hund. Chefsvet. ringde mig igår efter att jag hade hotat med tinget då jag inte fick överklaga Jordbruksverkets beslut, som var negativt. Hade tillräckligt med material i form av kopior på journaler som visade att man nästan tagit död på min hund genom att ge honom för mycket insulin. Ja ögonen får han aldrig tillbaka, men han fick i alla fall upprättelse.
Idag ska jag göra affärer, berättar mer senare.😉
Kram till er alla, ha en fin dag!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag!
Äntligen Tuvan..det har tagit tid, men huvudsaken att det går åt det rätta hållet. Kram till dig och vovven.
Ingen snö i sikte här i söder, dis och duggregn, utanför porten står fortfarande rosor kvar.
Om en stund ska jag åka till ett köpcenter och trängas, ska avklaras så fort som möjligt, ska köpa med mig nåt gott till kaffet och njuta av lugnet här hemma sen🙂
Ha en fin dag alla goa och var rädda om er❤️

Gomorron!
Jo, det är faktiskt så - en rejäl sovmorgon, en behövlig sån! Känner att jag har haft högsta växeln inne och bara gasat på! Men idag är det en återhämtningsdag och jag ska göra det svåraste av allt, nämligen att göra ingenting!
Härligt Tuva, trägen vinner! Skönt och strongt gjort att du hållit på din och vovvens rätt! ❤️
Ingen snö här heller, bara otroligt blött och geggigt! Trist, men sant!
Önskar er alla en fin dag

Go kväll!
+7 grader och gråväder. Inte precis juligt… Det är ingen slask i alla fall.
Tror jag har klarat av julklappshandlandet för i år. Nu är det bara en del mat som behöver fixas, men mycket av det är också färdigt. Blir inte så mycket firande, då tösen åker till sin pappa på julafton och kvar blir jag och gubben ensamma. Ingen släkt eller vänner att fira med… Ja, vi får ju ha lite festligt på lilla julafton tillsammans med tösen, men det blir ju inte det samma. Men det ska bli skönt att få vara ledig från jobbet ett tag! Jobbar sista dagen i morgon och är ledig t o m trettonhelgen. Inga planer för ledigheten, men vi hittar nog på någonting att sysselsätta oss med.
Ha det så gott!

Hej hej
Härligt Tuvan..skam den som ger sig, mina takter!
gummimamma..samma här bara jag och guben..Ungarna är bokade på annat håll..
Fick kompensation från bredbandbolaget nr 1 av 2..Dom ger aldrig mer än 2 veckors kompensation men när vi hotade med reklamationsnämnden blev det 3 månader fritt..
Nu ska tele2 få sig en dust oxå..Väntat sen 24/11 på ett byte av abonnemang ..Efter att ha gapat av mig till 7 olika supportrar samt skrivit på deras Facebook så genomfördes bytet igår och då stängde dom av min mobil helt..för nya simkortet som skickades från dom samtidigt som min mobil dog tar 3 postdagar..
Hur i H"#¤%&/() te tänkte dom där..
Sen ljuger dom och svänger sig då dom blir trängda..Ska ha kompensation där oxå..
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Abbis, typiskt tele2 skulle jag säga. Dom krävde ju betalt för mobilsurf av mig också, något som jag ALDRIG ägnar eller har ägnat mig åt, speciellt inte på den gamla mobil jag har! Men icke, dom skulle ha betalt och jag vägrade betala. Nu ligger ärendet hos KF och det skiter jag högaktningsfullt i. Samma sak för mig, de stängde av abonnemanget, men va då, det finns ju kontantkort! Jag avslutade abonnemanget direkt och dom har då aldrig hört av síg mer. Skulden hos KF är 192 kr - och då får den väl vara det då. Jag betalar INTE.😎
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."