taktil beröring i vården
jag är på praktik nu på en kirurgavdelning. Där finns många patienter både med smärta och oro. Jag har fått många bekräftelser på hur tacksamt det är att massera lite händer, fötter och axlar medan man står inne hos patienterna och pratar. En dam som jag var med på röntgen som hade smärta i hela kroppen , sa helt spontant efteråt att -Det kändes som motion när du strök mej över axleln när jag låg på britsen, det hjälpte mej när det var jobbigt. Att massera ett par kalla fötter med varma händer, att passa på att massera en bröstkorg när man byter stomipåse..finns alla möjligheter om man tar fem minuter extra. Och det kan man ju göra som elev, iallafall! *ler*
men va positiva erfernheter du har fått. Va skönt att du kan ge och beröra! Du behövs! kram
Verkar som du är den perfekta healern, copia! För tänk vad mycket lite extra beröring kan göra för att en sjuk människa skall må bättre! När jag arbetade inom hemtjänsten en sommar, så blev jag alltid försenad, och fick på skallen för att jag tog några extra minuter för att massera mina gamlingar. Men det struntade jag i! Hi, hi, för jag var ju bara vikarie - och då kan man kosta på lite extravaganser åt dom äldre: 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

*s* jag har ju gått en reikikurs och öppnat upp, så visst tror jag att jag skickar energier när jag masserar eller håller i någon. Jag skulle gärna arbeta i hemtjänsten om det inte just var den stressen som det nu är. Jag klarar inte att lämna någon som vill prata lite eller bara vill ha nån att hålla i hand.jag skulle bli illa omtyckt i laget,,,,
…nja, dom lät mig hållas. ;) Förstod nog att det inte var någon mening att försöka ändra på mig. Huvudsaken att jag gjorde det jag skulle dessutom. Gamla människor är väldigt givande att arbeta med, för då äntligen har dom skaffat sig en personlighet! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."