Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1573 ggr
[Henke29]
0

Rygg??

Va ska man göra me dålig rygg ??
Några bra tips ????
Ja har ett jobb som gör att ryggen få ta en hel del smällar.
De är att få bära och lyfta mycke Vitvaror så som Tvättmaskiner mm.
Har gått på Massage lite hjälper för stunden men sen kommer de tillbaka me ryggont..:(
Älskar mitt jobb som säljare på ett litet företag väldit kul att jobba men sen så pallar inte ryggen alltid :(

korseett
0

stretcha rygg och sätesmusklerna varje dag när du har jobbat. Tränar du? annars kan du göra rygg-och magövningar. Går både på gym och hemma, finns speciella träningsdvd´s att köpa.

Andra råd är att ligga bra. Se till att du har bra madrass och investera i bra om du inte är nöjd med det du har nu.

Håll ryggen varm. Kanske gå till kiropraktor så att du inte har kotor som ligger fel.

När det gäller problem i kroppen så kan man få gå många gånger. Jag måste gå hela tiden hos kiropraktor pga att jag är överrörlig och att skelettdelar låser sig. Men från att ha varit 1 gång/vecka har det blivit 1 gång /månad.

Smörja ryggen med något linimentaktigt för att hålla igång cirkulationen.

Sedan kan det finnas orsaker som inte syns där healing kan ge effekt. Det är bara att prova sig fram och försöka finna det som fungerar för dig.

Lycka Till

Brokenfether
0

Simning…kan det va bra kanske..Fundersam och varför inte ha en korsett när du lyfter så mycket tungt..Flört För värmens skull kan man ju ta en sväng i ett solarium oxå,det värmer så gott.

[Henke29]
0

Ja kommer att börja träna på Gym nu snart :)
Har fått ett träningsprogram..
Och de är för både ben rygg mage så de är stort sett allt..
Ska börja snart ska bara få pengar till det oxå.
Har tillfälle att få simma oxå får nog göra det..

Brokenfether
0

All träning till trots..det gäller ju att lyfta rätt oxå…Glad

Tuva-Lena
0

#3 Vet du, jag tror att din rygg kommer att få en riktig aha-upplevelse sen du börjat träna. Dina dagliga lyft på jobbet gör att ryggen belastas ensidigt, och dessa muskler hamnar slutligen i ett utmattningstillstånd/inflammationer är inte ovanligt. Det kan du motverka genom att träna andra muskler - antagonister som det heter på fackspråk - och som inte belastas lika hårt. Tänk också på det Brokenfether tar upp: att använda benen när du lyfter, istället för att böja ryggen. Men först o främst måste din ryg få återhämta sig, och det gör den bäst genom att komma till mig Flört, eller kontakta en naprapat/massör/fysioterapeut som kan behandla ryggen. Det är viktigt innan du börjar träna! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Henke29]
0

Ja hadde gärna kommit till dig # 5
Har en massör i närheten som ja vet är bra..
Sen har jag oxå börjat spela innebandy för att få upp konditionen för den är inte så bra heller tycker jag.