Annons:
Etikettövrigt
Läst 832 ggr
Fjärilen10
2016-03-13 13:39

Infektion vid näspercing?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tog min näspercing för minst 13 veckor sedan, har fått som en varböld brevid/över hålet som är rött, ömt, blöder lite & varar sig lite då & då. Sen på insidan av hålet är det också rött och väldigt ömt. Jag har haft det så här i minst 3 veckor nu, kan det vara en infektion?

Annons:
Ians
2016-03-13 20:35
#1

Tycker nog att du skall visa upp det på den salong du gjorde det. Förhoppningsvis är de seriösa och kan ge dig råd vad du skall göra. Har du tvättat flitigt med den rengöring som brukar medfölja piercingar?

Kan inte de hjälpa dig så tycker jag att du skall vända dig till Vårdcentralen, för om det är en infektion så skall man inte gå runt med det länge. 13 veckor är ju en rätt lång tid, det borde vara läkt nu. Kan det vara smycket du har i som du inte tål? som gör att det inte läker? vissa silver innehåller nickel och är man känslig så får man reaktioner även om det är en låg halt.

Annielle
2016-03-14 17:20
#2

Antar att det är kirurgiskt stål eller titan du har i ringen? Ska inte vara någon fara för allergi då i allafall.

Rengör du varje dag två gånger om dagen med koksaltlösning? (tvättat händerna noggrant innan så klart) och tar aldrig i ringen/runt såret med fingrarna när de inte är helt rentvättade?

Det kan ta lång tid innan en piercing läker och att det varar sig är normalt, själv fick jag inte någon böld på utsidan vad jag minns, men hade en på insidan ett tag tror jag.

Tog nog ca ett halvår/år innan min slutade att vara sig och läkte ordentligt, men det kan gå över på några månader också.

Men, det kan vara bra att kontakta en piercare och disskutera saken, går ju att göra på nätet också om du vill, är trots allt bäst att du gör det eftersom du beskriver att det är väldigt ömt och rött.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ians
2016-03-17 12:51
#3

Hur går det för dig Fjärilen10 ?

Upp till toppen
Annons: