Hästliniment
**Liniment kanske är aktuellt året om,men jag tänker lite på kylan som nu kommer och med den nackont,värk i handlederna mm,eller kanske bara för att det är så skönt att få känna värmen som hettar i huden av liniment. Det luktar starkt och gott tycker jag. Istället för tigerbalsam och andra sorters liniment så köpte jag hästliniment(när jag hade häst) på lantmännen och det fungerar lika bra. Funkar det på en stor häst så måste det ju funka på lilla mig tänkte jag och det gjorde det. Man får en ganska stor flaska som räcker länge…
Mig veteligen är det inget farligt att använda,men om någon annan vet annat så skriv…fall i fall..
../B
**
Ja, vad är det man säger: Sätten är många men knepen är få!
och man tager vad man haver.. Liniment är väl alltid liniment oavsett till vem/vad man anänder det. Det enda jag hört om liniment är att man bör stryka på med försiktighet, annars kan det uppstå en "bränneffekt". Så fortsätt du med liniment, det värmer ju gött, som sagt. ;) Jag köpte glukosamin till en av hästarna som har problem med en knäled, och samtidigt blandar jag det i maten åt den äldre hunden - i liten mängd då förstås - som har blivit mycket bättre i sina höftleder. Finns också som kosttillskott åt oss tvåbeningar, som Artrox, på Hälsokost. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
**#1 Jajamensan Tuvan lilla…så länge jag inte börjar gnägga och det växer ut 2 frigolitplattor till tänder så ska jag njuta av mitt liniment..
**
Ha, ha
vad får du allting ifrån..?
om du är ute efter cirkulation i kroppen kan du lika gärna blanda några droppar eterisk olja av rosmarin och pepparmynta i olivolja och smörja med
**#4 Nej,jag behöver linimentet mot värk i nacke och axlar…när jag tex fått drag runt nacken och det blir hårda värkande muskler,sen tar jag min örtdyna i micron på det och ZZZzzzzzzzz…skönt..
**
funkar det med för det är cirkulationen som ökas med hjälp av linimentet men det är starkt och så vet jag inte vilket medium de använder om det är vegetabilisat eller petrokemiskt.
Blanda lika delar av rosmarin, fänkål och patchouli i olivolja eller sesamolja. sammanlagt max 50 droppar eterisk olja till 100 ml vegetabilisk olja. Den här blandningen har fungerat bra till muskler som är stela eller till restless legs.
**#6 Aha….tack för tipset…
Vad är patchouli??? har aldrig hört namnet förr!!
Var köper man det??
**
Jooo..ehh…läste här på min flaska nu..det står…hrm..
Högeffektivt alkoholliniment för hästar i träning och vila…Liniment för tävlingshästar…
Bah!!…sätt det på benen du ,så går det undan i skogen sen…
**Innehåll: Menthol 4% camphor 1 % eucalyptolum 0,4 % etanol 54% aq.purif.,add 100% NO RING A BELL!!!
**
hehe ja du ser det är krut i den flaskan!
Patchouli är också en eterisk olja liksom rosmarin och fänkål. Jag kanske inte var tydlig nog men det är tre eteriska oljor i en vegetabilisk olja. Du kan köpa de i en någorlunda välsorterad "naturproduktsaffär"(vet inte vad jag ska kalla det) Och så kan du beställa från t.ex. crearome.
#5 Isländska örter, lilla vännen, blandade i vegetabiliska oljor. Säger bara det; där har du medicinen! Använder själv en massageolja på dessa örter som gör underverk för både muskler och leder. Sedan har jag en olja som man kallar "Secret of Love", som innehåller afrodisiakum. Gissa när den bäst kommer till sin rätt..? 
#10 Svar:Inte en susning…
kliar mig i huvet…
Berätta..
ASG
#11 Men stinta, såå länge sen är det väl inte!? 
#12 HAHAHAHAHAHAHA….ja,det var ju inte i förra veckan precis…
fast det är väl som att cykla…har man en gång trampat runt,så sitter det för livet..HAHAHAHA..
#13 Precis, fast då gäller det att stanna till vid vätskekontrollerna och fylla på med nytt bränsle!! 
#14 Ehhh…var finns dom vätskekontrollerna??
Tips kanske?
hehehe.. jag fick just en inre bild av arne anka vid baren..
316 Var precis min tanke; en bar, en Arne Anka eller nån annan Arne, lite vätska och sen är det bara att köra hårt! 
WOW
Vilken prima dejt..
#18 Du menar med Arne? ja, annars kan vi fixa en Geere, eller nåt..
#19 Vill ha en Depp om det går,men då ska han se ut som i piratfilmen…
Ihooo vad jag ska fylla på vätskebristen då…
#20 Jaså du gillar Depp, ja smaken är ju delad…Jag gillar nog…få see..va heter han som gör reklam för Dressman? Han är min typ i alla fall, he, he. Lite gråsprängt hår, ser trygg ut, och sen ser han så snäll o go ut. Ingen skönhet precis, men har personlighet. 

Hästlinement med namnet radital har jaganvänt sedan 93på hösten, jag har varken blivit krubbitare eller fått fong, o för det andra mycke efektivare o billigare.
NORE
#22 och då tycker du väl om havre också då..? ha , ha 
#23 Jag gillar havre…
Havregrynsgröt..Havrekakor..
..och jag gillar "havremoppar"! 
Havre ska va bra till nerverna har jag hört…
har inga belägg för det.
#26 Du äter för lite gröt, helt enkelt! Annars är det väl mycket B-vtamin i havregrynsgröt, som ju är bra för nerverna. Visst var det så..? 
#27 Japp..så var det.Jo jag borde införa gröt till frukost varje dag,men jag sover så länge så det blir mest skit av det hela…sitter ju uppe här om nätterna..
Sovgott vännen..Kram

Har varit inne i en hage med shetlandsponnis, det var det otäckaste jag varit med om. lider av en förskräcklig hästfobi, o det är inte lätt. #23. Nej men havrekex är godis med smör på, o morötterna är inte dumma heller, man lär få bra syn av dem, så snart kastar jag glasögonen.
Jag var också skiiiiiträdd för hästar när jag var yngre. Det botade jag genom att börja på ridskola när jag fyllde 40. Tänkte att, nu eller aldrig! Hästar är ju såna vackra djur, och jag ville inte gå ur tiden utan att ha blivit kompis med dem.
Bästa sättet att bota en fobi är att möta den - i små etapper.
Prova du också, det går! ;)
Apropå det Nore: Nu skall jag gå ner till stallet och ta in mina för natten! Vi syns om en stund! :)