Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1207 ggr
miia
0

Allergier

Hej! Ny här på sidan.

Har lite funderingar på allergier och alt behandlingar.

Någon med erfarenhet?

Tuva-Lena
0

Välkommen miia! Kul att du hittat hit! :)

Vad slags allergier rör det sig om? Är det allergiska reaktioner på hud eller rent kroppsliga symtom du menar? Själv tillhandahåller jag örtbaserade hudvårdsprodukter för överkänsliga personer med hudproblem, eksem psoriasis o s v, med goda resultat. Produkterna är allergitestade - inte på djur förstås - och innehåller enbart naturliga ingredienser. Men det finns så många olika allergiska besvär.. Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

miia
0

Jag har eksem, sen jag var 9 mån, självsprickor, narig,torr hud. Har dock blivit bättre med åren.

Vid 4 reagerade jag mkt på katter. Pollenallergi olika på olika år

Vid 8års åldern kom allergi mot fisk, något senare stenfrukter.

Har funderat på kroppsrening,tarmsköljning och alt behandling men vet inte i vilken ände jag ska börja.

Har i flera år använt olika alt beh på hästarna och vet att det fungerar. Men känner att det är dags att tänka lite på sej själv också.

korseett
0

Välkommen!

Börja med några saker i taget. Först och främst vad du tvättar och lägger på din hud. Rensa i dina hyllor och skaffa in naturkosmetiska produkter. Sedan kan jag tipsa om MSM som ör ett tillskott med svavel som gör så att cellerna i kroppen kan få fungera normalt. Det finns att köpa på hälsokost, hos en del alternativa terapeuter och på Internet. Här är en länk till en sida där du kan läsa mer om MSM och dess verkningar.

miia
0

Tack!

Har aldrig hört talas om MSM, men var ut en snabbis och läste om det och det ska jag prova.

Ville ha lite tips om var/vad jag ska börja med. Man kan ju inte köra på med allt på en gång varken för plånboken eller kroppen.

korseett
0

enklaste möjliga finns i skafferiet. Har du kallpressad olivolja hemma så funkar det fint till att både tvätta kroppen med och att smörja den. Har du vanlig tvål/duschcreme som du vill göra slut på blir mitt råd att du smörjer in dig med olivolja före du går in i duschen. Då har du ett fint skydd för den värsta verkan av tvålen. Annars kan du istället för att använda en tvål bara använda en tvättlapp under tiden du duschar. Oljan går både in i huden och ligger kvar som ett skydd efteråt. Duscha på kvällen och låt oljan arbeta på natten. Ingen tvätt på morgonen alltså mer än lite intimtvätt om du tycker att det behövs.

Det andra steget är att sedan gå över till naturkosmetik helt och hållet. Jag använder nästan bara olivolja på vinterhalvåret och en fet kräm till ansiktet. En skyddande naturkosmetisk ansiktskrän med pigment i eller med solskydd ger ett mycket bra skydd under dagen.

Och så införskaffa MSM om du är intresserad av det, och det hjälper mycket kan jag lova dig!

felixifokus
0

MSM fungerar inte på alla dock :( jag har mina allergier kvar i oförändrad styrka efter 2 mån msm

Tuva-Lena
0

#5 Nu måste jag få fråga dig korseett: Använder du endast olivolja att tvätta dig med under vinterhalvåret alltså? Jag får torr hud under vintern, och får smörja mig varje kväll o morgon. Torrsprickor på fingrarna o s v..kanske skall testa olivolja då..? Fundersam

miia
0

Är fullt medveten om att allt inte fungerar på alla. Men man måste prova nåt när man "kört" fast.

Har även hört att homeopati ska vara bra. Nån som provat det?

korseett
0

#7 japp olivolja enbart förra vintern, tvättlapp att "tvätta" med i duschen. I år tänker jag stävja i tid och smörja in med olivolja före duschen och använda min nk duschkräm. Jag började för sent ifjol. Ansiktet hade jag mycket problem med och för att nollställa huden så blev det enbart olivolja och en skyddande färgad dagkräm, ifjol det med. Det här året är jag mycket bättre. Kroppen har rensats ut och huden fått en nystart.

Jag kan skriva en artikel om olivoljans alla härliga användningsområden

Tuva-Lena
0

#9 Jaa, skulle du vilja göra det? Det skulle jag uppskatta för det finns tydligen väldígt många olika olivoljor.. Sedan skulle jag tycka det vore roligt om du kan tipsa lite om ansiktsvård beroende på om man har torr, fet eller normal hy. Du skulle kunna göra det som en artikelserie..kanske? Tipsa om masker, underlagskrämer och allmän skötsel o s v.. Toppen, toppen korseett! Flört

korseett
0

#10 är lite ur lag nu men jag ska fila på många artiklar så det kommer in lite mer om det.

april4
0

Jag måste fråga "11. Jag använder färgad underlags creme på dagen. Tar olivoljan verkligen bort allt när ansiktet ska rengöras på kvällen? Just nu använder jag Yves Rochers rengöringsservetter. Som jag skrev förut så har jag Rosacea i ansiktet och är rädd att inte bli ren i hyn.

korseett
0

ja olivoljan tar bort allt. ta lite varmt vatten i ansiktet efter oljan smorts in och massera försiktigt igen. Känslig hud får man massera mycket försiktigt så skubba inte! sedan tar du bort med tvättlappen. Om du har mycket smink kan man ibland få göra proceduren två gånger