Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 5539 ggr
Brokenfether
0

Knäppande knän

Hör och häpna..knäppande knä är inte så illa som det låter. Varje gång det knäpper till så utlöses ett sk smörjmedel inne i knät som smörjer upp kulan i skålen.Det tom rekomenderas att man ska gå i trappor och då helst nerför,så knäna får en rundsmörjning. Man kan ju nu inte bara gå nerför,utan uppför skadar inte heller. Jag har alltid trott att knäna håller på att rasa ihop när det knäcker till,men så ska jag inte tänka mer.Skrattande

Kom att tänka på ålderdomshemmet…där kunde dom kanske starta ett  band.Fundersam" Knä Knäpparna" Fot i munnnen Kan se framför mig hur Hulda,Nisse,Ture och Olga spelar med sina knä för resten av åldringarna på en fredags kväll…kanske Olga kan ha 2 skedar att slå takten med sisådär en gång var femte minut…Cool Hej å hå,från en stollig Broken…Fot i munnnen

korseett
0

fniss

Brokenfether
0

#1 Visst är jag påhittig…Fot i munnnen

Tuva-Lena
0

Har du varit i flaskan..?! Skrattande men det är precis som du säger. Vätskan eller synnovia - ähhum Cool - som det heter, smörjer leden och får den att fungera utan "gnissel", och ju mer du använder leden desto mer ledvätska produceras.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#3 Köpte en flaska jungfruolja igår och tog en hutt idag…Fot i munnnen

Nä,bara luras…såg det framför mig o kunde inte låta bli…Skrattande

Alvljus
0

Oj då måste jag ha världens mest smidiga ryggrad med tanke på hur mycket den knakar och knäpper. Undrar om Knäknäpparna behöver lite ackompanjemang. *ler*

Brokenfether
0

#5 Ha ha ha…dom behöver garanterat en yngre oxå som håller i låtarna…hahaha…

Ibland låser sig mitt ena knä…gör ont som rackan…lite knix,så går det över sen igen men det kan oxå hålla i sig i dagar.Var längesen nu,kanske det beror på att jag knallar så mycket i trappor…Fundersam

Elisabeth-J
0

Jag kan kompa dig med min knäppande tå Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

#7 Va bra…Förvånad Känner du nån käk-knäppare? Fundersam behövs till doa kören…Cool

Elisabeth-J
0

#8 Hahaha ja brorsan! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

#9 Toppen…då fattas vi väl snart bara en fingerknäckare oxå…Fundersam

det är min son bra på,men han kör mest tecno så det glömmer vi direkt…Skrikandes Inga-Lena får ställa upp som kotknackare efter alla spelningar…så är det..Cool

korseett
0

jag är käkknäppare!

Pia-F
0

Jag kan bidra med nacken, den både knastrar och knäpper….knä (mest det högra) och och stortå (också mest höger) knäppningar har jag också….ska jag tolka det som att jag bara får en halvsmörjning då..eftersom det är mest höger sida som bråkar Fundersam Låser sig gör de rackarna också…

Brokenfether
0

#12 Rekomenderar en tripp till Paris.Eifeltornet..hiss upp och gå ner…Skrattande Du är välkommen i orkestern…haha

Pia-F
0

#13 Rekomenderar en tripp till Paris.Eifeltornet….

Nja, jag har ju en trappa upp till övervåningen och en ner till källaren….ja så är det nog cirkus 5 trappsteg för att komma in i huset också..där går det att sitta och vila på verandan före det stora klivet in i huset Cool

Eifeltornet får nog vänta……

Brokenfether
0

#14 Ha ha ha..Du måste "sempa sejen"…Fot i munnnen

Pia-F
0

#15 ….men, det är ju det jag gör…såg du inte alla trappor…Flört

Tuva-Lena
0

Här var é livat här var è glatt, ser jag! Ha, ha! Ja, "sempa" på ni tjejer!  Skrattande

Hennum
0

okej, jag som trott att mina knän som hänger sej och knäpper var något dåligt. men om det inte går att simma utan att man får ont i knäna då, är det nåt fel då?

ni ser ut att ha kul här, man kanske ska lägga till den här sajten till favoriterna oxå.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Brokenfether
0

#18 Hej där….välkommen hit…Skrattande Våga inte gå ut härifrån utan att ha blivit medlem hos oss…Skrikandes Ja,vi är ett glatt värdskap här och medlemmarna hänger på…Flört

Det är just när man går nerför trappor som ska va det där lilla extra bra,hörde jag en man som sa (hans dr berätta för han) när du stiger nerför ett trappsteg så knäpper det till och smörjs…uppför funkar oxå,men han sa just nerför är tydligen bäst. Mina knä har inte hängt sig på länge,det var ett tag som ena knät gjorde ont och hängde sig…jag knixa lite och sen försvann det tillsist. /B

Brokenfether
0

#11 Men jisses..jag glömde ju att säga att dig måste vi ha till doakören korseett…Förvånad Undrar lite…vilken tonart knäpper du i..är det alt eller sopran..??Fundersam hihihi…Flört

Brokenfether
0

#18..Fel o fel…jag tror det handlar om förslitningar i knälederna helt enkelt..om det finns något att göra åt det mer än knalla i trappor och kanske linda dom lite…vet jag icke,kan bara gå efter mig själv..Fot i munnnen

korseett
0

#20 det knäpper nog i al(l)t

Tuva-Lena
0

#18 Ja, då är det med all säkerhet något som inte är bra. Kan vara dina ledband - korsband oftast - eller menisker som spökar. Tippar på korsbanden eftersom du även får ont då du simmar. Korsbanden är dom ledband som skall hålla knäleden på plats när man gör rörelser i "sidled", vilket det ju blir när du simmar. Meniskerna brukar smärta när man beslastar leden i stående, fungerar på samma sätt som diskarna i ryggen och skall dämpa trycket mot leden.

Välkommen hit förresten, hoppas at du skall trivas med oss! Flört

#10 Hellre "notknackare.." alltså piano, he , he! Skrattande

Brokenfether
0

#23 Ha ha..du är så fyndig…KramSkrattande