Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2628 ggr
Elisabeth-J
0

Kolliodialt silver

Jag hörde talas om kolliodialt silver för några år sedan, jag läste och frågade om dess egenskaper och till slut kunde jag inte låta bli, måste ju prova om det är så verksamt som det lät. Jag köpte en stor flaska och använde det när jag blev förkyld, mot sår m.m. Jag blev mäkta förvånad och imponerad, det är verksamt! Är det fler som har provat det?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

No ring a bell..Fundersam men det ska bli intressant att få läsa mer om det…Skrattande Krumkram

Wynja
0

Japp! Jag har använt det i snart två år, både utvärtes o invärtes, på mig, barnen o djuren. Helt suveränt! // Wynja

Magi-cat
0

Ja, jag har provat det! Först hörde jag talas om det för flera år sedan. Då skulle man ha det i akvariet för att få ett bättre vatten, färre bakterier och friskare fiskar.

Nu i sommar blev jag rekommenderad att inta det mot borrelia. Jag vet ju inte om just det hjälpt men borrelian har i a f inte kommit tillbaka.

Och så har jag använt det till katterna när de vari i slagsmål, fått rinnande besvärliga bölder och ont av dem. Då har jag droppat i k- silver och tänk, det hjälper så gott som direkt! Och det bästa är att det läker inifrån och ut, så det blir inga bakterier kvar under huden. Mycket bra!!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
0

Helt otroligt tjejer! Nu måste jag in o googla för att få veta mer.. återkommer! ;)

Hittade den här länken: http://ion-silver.com/

Så här står det bl a, vilket skulle förklara varför det är bra med ett extra intag av kolloidalt silver:

IONOSIL, kolloidalt silver, mineralkosttillskott för människor och djur
IONOSIL är ett mineralkosttillskott som ger kroppen ett tillskott av spårämnet silver. Ett dagligt intag av ett par teskedar med kolloidalt silver med styrkan 10 ppm, ger ett tillskott av ca 100 mikrogram silver. Detta motsvarar ungefär vad vi fick i oss via kosten för 100 år sedan, då våra åkrar inte var lika tomma på mineraler som dom är idag.

Har ni några gamla silverarmband som ligger o skräpar…? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

Dessutomm har det en antibakteriell effekt:

Kolloidalt silver har redan i ytterst små koncentrationer (5 till 10 ppm silverhalt, det motsvarar 5 till 10 milligram silver per liter) en fantastiskt god förmåga att döda bakterier och svampar. Till skillnad från andra ämnen, tex antibiotika, så ger inte silver upphov till resistensutveckling. Silverjonerna förgiftar inte organismerna, utan verkar genom en kombination av katalytisk oxidering, reaktion med cellmembranen, och förhindrande av bakteriereproduktion genom påverkan av bakteriens DNA-delning. Då det inte handlar om en förgiftningsprocess, så har mikroorganismerna svårt att mutera för att bli motståndskraftiga mot silvret. Silverjonen fungerar ungefär som en målsökande robot som fäster på organismen och oskadliggör den. Via inblandning av kolloidalt silver i tex vatten eller olika drycker, kan man uppnå en desinfektionseffekt som dessutom verkar på lång sikt. Man kan dessutom doppa eller skölja produkter och förpackningar. Även duschning med tex en dimma genererad av ett piezoelektriskt munstycke fungerar mycket väl.

Väldigt intressant!

Elisabeth-J
0

Ja det sägs ju att det är naturens penicillin och det har ju funkat bra när jag har testat :)

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

#6 Helt otroligt. Ja, då får man kanske börja ta sig några slurkar då o då, nu när det blir vinter och förkylningstider m m. Jättebra tips Eliabeth! Står det nåt om hur länge man kan använda det, eller skall det bara tas när man känner symptom..? Fundersam

Såg ett inslag på Rapport ikväll. Ett par i Skottland som hade börjat "gödsla" jorden med stendamm, och efter det fått dubbla skördar och jättelika plantor. Man tror att jorden har urlakats på mineraler, och det i sin tur gör att växterna mår sämre och dessutom inte tillgodogör sig näringen riktigt effektivt. Kan ligga nåt i det alltså, att mineralerna har minskat i åkrarna där vi tar vår föda, speciellt gäller det förstås stora odlingar. Ett mineraltillskott verkar alltså inte vara helt fel… ;)

Elisabeth-J
0

#7 Jag ska läsa mer när jag kommer hem igen, kommer inte ihåg ;) Jag har tagit det när jag har börjat känna av symptom och tagit det några dagar.

Elisabeth 

jessicav
0

Hej

Finns  Kolloidalt silver att köpa i hälsokostbutiker ?

/jessicav

korseett
0

ja dte finns att köpa i hälsokost

MariaJ
0

Jag har använt det i flera år. Jag använder det tillsammans med c-vitamin på morgonen för att rensa upp kroppens spårämne. Det är ett fantastiskt sätt att bli pigg och må bra, samtidigt som man vet att det är bra för alla små celler i kroppen. Det höjer även vår medialitet och det är pga, av den effektiva rening som det har. Jag använder det både som pulver och som utspett. Jag använder pulver (MSM) i c-vitamin på morgonen och silvret på en liten pumpflaska i många olika sammanhang. Som tex, Att spraya i munnen vid halsont, på sår, i öronen men även att blanda vatten eller i annan dryck.

Jag rekomenderar det varm !!

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

MariaJ
0

Glömde skriva att jag även vet de som lindrat sin allergi och astma med det.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tuva-Lena
0

Tror vi får utlysa en tävling om bästa husrecept nästa gång…Flört

Mervi
0

Min man har blivit bra i tandköttet mm. använder Kolloidalt silver dagligen.

Tuva-Lena
0

#14 Verkar vara ett riktigt dundermedel, det där…! Glad

Aelsklinn
0

Jag har varit hängig ett tag nu, och det blir ju inte direkt bättre av att det bara blir mörkare och mörkare nu… Ska kanske ta och kolla upp det där silvret närmare…

Soffe
0

Har läst om detta och blir lite fundersam på om silvret som är en metall.. Om det lagras i kroppen?

Tuva-Lena
0

#17 Har tänkt i samma banor Soffe, men silver är ju ingen tungmetall och det är väl tungmetaller som man bör undvika, eller..? Fundersam Däremot så tror jag inte att det kan vara nyttigt att ta kolloidalt silver i för stora mängder heller. Kanske just vid tillfällen när man känner sig hängig av olika anledningar..? Silver är inte heller någon mineral som man hört talas om att vi har någon större brist på. Ofta gäller det istället zink, koppar. mangan, selèn o s v. Men jag är ingen expert..! Fot i munnnen

Soffe
0

#18 Tack för ditt svar :)

Ja det är ju tungmetaller som man bör undvika och silver är väl inte det.. Men som andra naturläkemedel tar man väl bara det här när man behöver det i olika sammanhang? Jag har en förkylning som inte vill ge med sig, så därför funderar jag och vet inte riktigt vad jag ska köpa.. Det är väl så oxå att allt hälsokostpreparat biter inte på oss människor.. Det verkar på olika sätt i våra kroppar tror jag..

korseett
0

echinaceatinktur är bra mot ihärdiga förkylningar- kör 15-30 droppar 2 ggr/dag tills flaskan är slut. den här kuren med echinacea får göras max två gånger per år! Och inget små duttande emellan med tinkturen