Annons:
Etikettövrigt
Läst 2095 ggr
Carronella1
3/7/18, 4:16 PM

Kan man få sprucket blodkärl?

Hej! Idag av misstag av en kille fick jag en snöboll inmutad i mitt vänstra öga. Jag stod bakom min kille som han som kasta egentligen skulle träffa men han träffa mitt öga ist. Helt öppet öga hade jag och de tog ett tag innan jag fick bort all snö så ha kunde öppna ögat helt igen och se. Första 5 minuterna gjorde det sjukt ont, ville typ gråta. D sved o skavde liksom i ögat och jag var illröd. Sen avtog smärtan lite men höll i sig litegrann i ca 30 min, kan skava lite ibalnd när ja blinkar typ. Men d röd / rosa tog lite längre tid på sig innan d la sig. Då undrar jag, finns det någon risk att jag vaknar med ett sprucket blodkärl imorn? För d va ändå en jäkla smäll.

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Magi-cat
3/7/18, 4:26 PM
#1

Jag förstår att det där gjorde ont!

Jag föreslår att du genast går till vårdcentral, skolsköterska eller liknande så att någon får titta på ögat. Om inte annat, är det skönt att få lugnande besked.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[Lovemyselff]]
3/7/18, 4:32 PM
#2

Man ska aldrig kasta snöbollar. En grej jag har fått lära mig. Kanske det är dags att din kille och hans kompis lär sig det?

Maria
3/7/18, 5:36 PM
#3

Jag tycker också att du ska undersöka ditt öga så inte hornhinnan har blivit skadad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mandra
3/8/18, 7:32 AM
#4

Min gubbe fick en blompinne i ögat en gång. Det orsakade en blödning inne i ögat, så, ja, blodkärl kan spricka. Du måste gå och undersöka dig.

Magi-cat
3/8/18, 7:43 AM
#5

#0 Lycka till och berätta gärna hur det går för dig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
3/8/18, 10:22 AM
#6

Jag skadade ena ögat för några år sedan, det sved och rann jättemycket, men såg inget när jag tittade i spegeln. Nästa dag kliade det och jag gnuggade mig i ögat, när jag sedan råkade titta mig i spegeln så var halva ögat alldeles blodrött. Jag åkte till vårdcentralen och fick träffa en läkare som sa att det var ett blodkärl som brustit, men det var inte farligt. Det gick över på några dagar, men såg väldigt otäckt ut.

Annons:
NiklasTyreso
3/24/18, 12:08 AM
#7

Jag slipade rost en ggn o fick en metallflisa i hornhinnan. När jag kom till sjukhus hade den rostat och missfärgat hornhinnan. Läkaren bedövade ögat, tog ut metallflisan och klippte bort de rostfärgade delarna av hornhinnan med sax! Vid busshållplatsen på väg hem släppte bedövningen och tårarna flödade. Smärtan var hemsk! Två dagar senare var ögat i stort sett bra😃! Ögon innehåller ett enzym som påskyndar läkning så ofta läker de snabbt. Det är bättre att åka till doktorn en gång för mycket än en gång för lite.

Upp till toppen
Annons: