Torra fötter
Hejsan đ
Jag undrar om det Àr nÄgon som har recept, eller förslag pÄ vad jag kan smörja mina torra fötter med. Det ska bara vara naturliga Àmnen i⊠Har tills nu anvÀnt köpta hudlotioner. Men jag fÄr pyttesmÄ vÀtskefyllda blÄsor av dessa, bÄde pÄ hÀnder och fötter efter att jag smort in fötterna. SÄ nu Àr det stopp för de köpta lotionerna för mig.
Tar tacksamt emot tips och rÄd
KÄdsalva? Du mÄste dock ha sockar/handskar pÄ en stund efter dör det gÄr inte in direkt
l'm back
Tack sĂ„ mycket för tipset â€ïž Kanske att det finns fler förslag pĂ„ vad man kan anvĂ€nda
Hemmagjord bivaxsalva Àr bra.
Tack sĂ„ mycket Tant Grön đ
Kokosfett Àr vÀldigt skonsamt, ger fin hud och gÄr snabbt in i huden. Man kan anvÀnda det som det Àr naturell. Jag har ofta börjar anvÀnda kokosfett istÀllet för bivax för att göra salvor fasta. Har man kÀnslig hud kan bivax vara tÀtt och göra det svÄrt för huden att andas. Kokosfett gÄr snabbt in i huden utan att lÀmna nÄgot skikt ovanpÄ huden.
Provade kokosfett pÄ hÀnderna och fötterna eftersom mÄnga sÀger att det Àr sÄ bra. Men det torkade ut istÀllet, precis som om man anvÀnder bara olja. Bivaxet gör att det stannar kvar och inte kÀnns torrt efterÄt.
Olika mÀnniskor har olika hud och hudbehov, sÄ det som Àr bra för en kanske inte passar en annan. Man fÄr pröva sig fram och se vad som passar denen egna huden.