Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 886 ggr
Grodan
0

Hypnos

Hur är det med hypnos?

Är det en alternativ behandling?

Jag känner bara till det jag sett i film och läst i böcker, hur det är i verkligenheten har jag ingen aning om, därför en konstig fråga:

kan man hypnotisera "bort" problem?

Låt oss säga att jag har svårt att gå upp på morgonen när klockan ringer. Jag går till en hypnotisör som sätter mig i hypnos och säger att jag ska gå upp när klockan ringer. Problemet är löst och jag går sedan alltid upp när klockan ringer…

*fniss*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Perla
0

Använder man hypnos för att gå ner i vikt eller komma över nikotinbegär eller tandläkarskräck kan jag tänka mig att den kan ingå men samtidigt går hypnos att använda i andra syften för personlig vinning så jag vet inte hur gränsen dras.  

Hypnos används i syftet att förändra verklighetsuppfattningen så det är fullt möjligt att hypnotisera "bort" problem.

Istället för att gå till en hypnotisör för att komma upp på morgonen kan du "programmera" dig själv att pigg och utsövd stiga upp ett visst klockslag på morgonen. Själv har jag på det sättet klarat mig utan väckarklocka i mer än tio år. ;)

Grodan
0

Vart vänder man sig för att få hjälp med problem via hypnos?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Brokenfether
0

Undrar oxå vart man vänder sig för att få hypnos. Vem utför sånt?

Regression…är det ungefär som hypnos? man går bakåt i tiden..ungefär som när man kan se sina tidigare liv.Fundersam

Hoppfull
0

Jag har testat (förstås…) tyckte inte att det var något för mig. Inget intressant kom fram och det kändes som om jag satt och hittade på mest Generad Kanske var han som gjorde inte bra nog eller så är jag för kontrollerad för att släppa taget.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#4 Jasså? Va intressant. Jag är oxå en som håller kontroll på mig själv,så han hade fått jobba häcken av sig med mig.

Kan oxå va att han inte var bra nog…vem vet…

Tuva-Lena
0

Jag är oxå ett kontrollfreak, och släpper inte gärna okända inpå mig, men kanske i studiesyfte då..? Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Jaa, för mig handlar det nog ganska mycket om tillitsproblem… alltså utöver min järnkoll då… jag kände mig inte helt trygg med den som var med vid hypnosen, men jag upplevde faktiskt inte personen i fråga som tillräckligt proffsig och det påverkade nog med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Ja, det gjorde det säkert. Det känner man ofta när man besöker olika inrättningar oxå. En del personer känner man direkt och litar på, medan andra kan man aldrig släppa inpå livet. Hemlis

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kanske
0

Precis… är man dessutom överkontrollerad som jag så tar det alltid några gånger innan jag öppnar på mig Generad