Annons:
Etiketthuskurer
Läst 539 ggr
Lussan20
2020-02-12 18:43

Alternativ vid magkatarr?

Jag har sorg och fått magkatarr som suger ur mig sista kraften jag har Pantoprazole, men det täcker inte.Illamående , värk och sug i magen. Kanske något man kan äta som stillar magkatarren lite, försöker äta små mål…Mvh/WL🌺

Annons:
Sindri
2020-02-12 19:37
#1

Kan du inte få någon medicin som funkar bättre? Magkatarr kan väl vara lite olika saker, och man svarar olika på olika mediciner.

Annars är det väl som med alla inflammationer att man letar efter mat som är antiinflammatorisk. Det finns mycket att hitta på nätet om du googlar på Antiinflammatorisk kost. (Ffa undvik socker och bröd) Milda saker som kokt fisk, kokta grönsaker, löskokt ägg borde fungera. Undvik stekt och friterat. Små portioner är nog bra, men inte att äta för ofta, magen behöver vila. Kanske även probiotika, men i tablettform inte sockerbomben Proviva.
Och så är det viktigt att du tar hand om dig och är snäll mot dig själv. Gör bara sådant du mår bra av.  Se till att du är nervarvad när du äter, tänd ljus, sätt på fin musik, duka vackert, ät sakta.Städning kan alltid vänta.

Beklagar din sorg, och hoppas du finner sätt att ta dig igenom det. Styrkan finns där inom dig. 🌺

Lussan20
2020-02-12 20:03
#2

Tack för så fina och vänliga ord. jag tar dom till mig och ska använda mig av det du skrev. Det har gått bra med naturell joggi ! Ska mysa till det lite mitt i allt.

Försöka hitta harmoni utanför sorgen. Så snällt att skriva till mig…Mvh/WL

NiklasTyreso
2020-02-18 01:24
#3

Te på lindblommorna är väldigt bra för magen. Malört, ex som tinktur, är oxå mycket bra för magbesvär.

Lussan20
2020-02-19 11:34
#4

Tack Niklas, ska kolla om det har det på hälsoapoteket. Man försöker med allt! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: