Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 570 ggr
Solkraft
0

Hot stone massage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån fler än jag som provat "hot stone massage"?

Varma lavastenar som hon masserade med. Stenarna hade legat i eterisk olja…helt fantastiskt.

Det var en "snäll" massage, det var värmen som gjorde jobbet. Jag fick massag i 1 1/2 timme…sä härligt :):):)

Efteråt blandade vi till egna bach-droppar. Hon frågade min kropp vad den behövde, genom att trycka på vissa punkter på handleden. När min kropp svarade ja, tryckte den emot..vid nej, blev handleden alldelles svag. 

Jag kan varmt rekommendera de varma stenarna Glad

EwaKristina
0

Jag har aldrig provat detta,men skulle kunna tänka mej att göra det,för det låter helt underbart…

Solkraft
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det var underbart. Så avkopplande. Hela kroppen…nice!

Jag ska tillbaka till den här kvinnan på fredag. Hon utbildar sig nu inom Bonitologi. Jag hade aldrig hört ordet förr, men det har om jag förstått saken rätt med kroppens behov att göra, vad gäller mineral o vitaminer, spårämnen osv. På nå vis ska hon ta reda på vad jag har för brister. Tror att hon frågar kroppen även här, genom vissa tryck o att min kropp svarar sen.

Det ska bli mycket spännande o jag ser fram emot fredagen.

Kanske finns nån här på sidan som vet mer om Bonitologi?

Tjingeling!

Tuva-Lena
0

Vad spännande Solkraft! Skulle du kunna tänka dig att skriva ner dina upplevelser efter behandlingen? Vi skulle kunna göra en artikel av det, eller bara en tråd om du föredrar det..? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

LisaL
0

Jag ska på en Spa helg om 2 veckor (o vad jag längtar) där har jag faktiskt beställt en sådan här massage. Jag har oxå hört mycket gott om den men aldrig provat själv så jag tänkte att nu är det dags. Det låter ju lovande med tanke på vad som berättas i trådarna ovan.

Kram LisaL

Tuva-Lena
0

#4 Åh va härligt Lisa! Blir lite avis, men skriv gärna ner du också hur du upplevde helgen, och vad som ingick i behandlingarna! Ha en riktigt skön helg! Flört

Brokenfether
0

Tänk om dom kunde införa Hot Stone Massage på vårdcentralerna oxå. Herre den Salige vad folk hade mått bättre i sin kropp då. Hade jag haft en kamin eller annan eldstad tror jag att jag hade värmt lite stenar och sen lagt på min rygg…vilken underbar känsla.

Älskar intensiv värme som nästan bränner…Men…går det inte med vanliga stenar? Måste det vara såna där specialare? Håller dom värmen längre eller vad är skillnaden?Fundersam

Tuva-Lena
0

#6 Har du provat bastu? Tänk dig en riktig vedeldad bastu där du kan sitta o skvätta på vatten för att öka på värmen eftersom. Sen tar du en björkruska och "piskar" kropppen med! Björk är väldigt bra för att få igång cirkulationen med, och bastu är ju bastu det! Gärna med en kall öl! Flört

Brokenfether
0

#7 Har jag badat bastu!!!! Men…Skrikandes Kylläääää…jag är ju finska..Cool Jag har en tendens att börja frysa efter en stund i bastuvärmen…varför begriper jag inte. Hur ser det ut..alla svettas,men Broken sitter och hackar tänder…Fot i munnnen Björkris använder jag till påsk och inget annat. Aj,aj…det räcker för mig..Hemlis

Tuva-Lena
0

#8 Perkkelä! Det glömde jag! Förvånad

Brokenfether
0

#9 Skrattande

Tiia
0

#8 jag är med finska ,så bastu har man badat sen man var i magen

Brokenfether
0

#11 Moi…på dej…hahaa…vi går inte av för hackor vi…Cool

LisaL
0

Nu har jag äntligen fått min behandling. Det var otroligt skönt men där jag fick den så ifrågasatte man ingenting. Nu är jag van vid TuiNan så men jag kan tycka att när man arbetar med oljor så måste man fråga människor så de inte är allergiska, om deras blodtryck osv.

Jag har inte själv dom problemen så för mig var det underbart, jag blev djupt avslappnad och trött.

Kram LisaL

Tuva-Lena
0

Det låter härligt Lisa, men här omkring tror jag inte att det finns någon som utför sån där hot stone massage.. fast jag blev helt utslagen av TuiNa massagen också. När jag kom hem så stöp jag ner i soffan. Tänkte att: Jag skall bara viiila mig lite så kliver jag snart upp. Jo visst, jag slocknade och vaknade inte förrän efter tre timmar! Skrattande