Annons:
Etiketthomeopati
Läst 14045 ggr
JILE
9/7/09, 1:42 PM

Homeopatmedel mot hosta!!

Tänkte höra om det finns ngt homeopatiskt att ha hemma vid influensasjuka. Ifall man får lunginflammation och måste ta antibiotika. Jag tål ju inte pencillin och inte riktigt antibiotika heller. Tänkte om det finns ngt mot hosta också att ta?

Vet att jag hade ngt mot halsont/halsfluss förut och blev bra. Tog Hepar sulphur först sedan det andra.

//Jile

Annons:
korseett
9/7/09, 11:19 PM
#1

ja det finns det säkert. Nu hoppas vi att nån av våra homeopater kikar in

JILE
9/8/09, 3:30 PM
#2

Ja,  :-)

Kram Jile

[asamaria]
9/8/09, 4:53 PM
#3

Det kan vara bra att ta något för immunförsvaret också, thymus D30. Vid skällande hosta ger jag R8, Jutussin och när det är mer slem inblandat ger jag Senegan. Båda medlen finns på DCG Homeopatica. Vid riktigt slemmig hosta som barn kan få av RS-viruset ger jag Dulcamara.

[GunillaR]
9/9/09, 2:23 AM
#4

Jag börjar känna mig som jag har fjädrar i lungorna. Det kom på mig ikfäll. Dessutom börjar det göra ont i svalget och jag får svettningar.

Någon som vet hur symtomen börjar?

Får väl se hur det känns i morgon när jag vaknar.

Soffe
9/9/09, 10:50 PM
#5

Hoppas det inte är svininfluensan ni fått :-/

[asamaria]
9/9/09, 10:51 PM
#6

Jo det kanske kan vara influensan, men vad jag vet så är de klassiska symtomen ont i kroppen och torrhosta.

Annons:
[GunillaR]
9/9/09, 10:55 PM
#7

Jag tror att jag har fått någon form av smitta men att min kropp försvarar sig. Det hela började förra helgen. Idag har jag inte känt av så mycket irritation i andningsvägarna men har haft feberkänsla. Väldigt mysko är detta i alla fall…………….. Obestämd

JILE
9/10/09, 3:18 PM
#8

Ja det är mycket konstigt som går nu.

Tack Åsa för dina svar.

Kram Jile

[GunillaR]
9/10/09, 6:50 PM
#9

# 8 - Jag tog din tråd - flåt Skäms

Jo det är väldig mycket som går just nu och nog är det så att man tänker på influensan så fort man hör någon hosta. Media har verkligen lyckas skrämma skiten av oss Tyst

Kramen!

JILE
9/10/09, 8:32 PM
#10

#9 Det gör inget, bra att det skrivs iden :-)

Ja det är nog så, fast jag är lite orolig inför hösten här, att det ska bara "blomma upp", det är ju en ny influensa och den smittar 2oo ggr mer än de vanliga influensorna, var det ngn smittskyddsläkare som sa.

Den slår sig ju fort på andningen säger de som haft den.

Men det är ju inget annat  att göra än ta en dag i sänder. Det får bli som det blir.Rynkar på näsan

kram Jile

laisa86
9/11/09, 6:34 PM
#11

#0 Antibiotika och pencillin är samma sak, pencillin är ett annat namn för antibiotika. Man ska inte ta antibiotika för virusinfektioner, det är onödigt eftersom att antibotitika (anti mot bakterier) endast dödar bakterier. Tar man antibiotika i onödan så skapar man resistenta bakterier.

Finns det ingen antibiotika som du tål? Det finns många antibiotikor Glad det kanske är dom vanligaste som du inte tål? Det är inte kul alls när man inte tål antibiotikor, skapar massa problem Obestämd

JILE
9/11/09, 9:39 PM
#12

#11 Det jag fick för halsen var abbotticin eller ngt sådant. Fick som håll i hela magen. pencillin var väl kåvepenin tror jag. Förr fick jag vibramyacin men det är ju bredspektrumantibiotika. Fick den mot halsflussen för 20 år sedan ca. Läkaren sa att det ej fanns ngt annat än abboticin då..stava säkert fel.

Kram Jile

laisa86
9/11/09, 11:23 PM
#13

#12 jo men abboticin är mot luftvägsinfektion och det ger man till dom som inte tål antibiotika Glad tål du inte den? Inge kul alls när man inte hittar ngt man tål bra Obestämd

Annons:
[GunillaR]
9/12/09, 1:42 AM
#14

Abbotticin fick jag en gång mot bihåleinflammation. Jag mådde väldigt dåligt av denna. fick krampanfall i magen och spydde. Sen tror jag att jag fick Vibramycin. Det passade mig väldigt bra. Nackdelen med Vibramycin är att man inte kan vara i solen. Man blir bränd direkt även om man är solbränd.

JILE
9/12/09, 1:38 PM
#15

#13 jaha var det mot dem som ej tål ntibiotika, det visste jag inte. ja man lär sig ngt nytt..bra. Nej jag fick precis som dig Morgaine#14 kramper i magen som ett riktigt sug som var hemska. Ringde läkaren som sa att jag skulle ta dem ändå att det skulle gå över. Kom ej ihåg om jag fick några andra eller om jag bara slutade ändå.

Vibramyacin tyckte jag var bra, med det skriver de äl inte ut så mkt idag pga resistenta bakterier, det är väl ett bredspektrumantibiotika.

Nyfikenienkropp
3/17/20, 10:32 AM
#16

Trillade in här då jag letar stärkande medel osv. Det är tio år sedan ni skrev och mer aktuellt än någonsin, speciellt #9.
"Media har verkligen lyckas skrämma skiten av oss Tyst"
Jag känner mig lugnare efter att ha läst detta, lite som en profetia för 2020.
Tack och hoppas ni alla har det bra idag <3

Mandra
3/27/20, 6:15 AM
#17

Vill bara tipsa om den här sajten.
Använder den väldigt mycket själv.
Det är ett program där du själv kan hitta lämpligt homeopatmedel genom att svara på en mängd frågor. Ju fler frågor du svarar på - desto säkrare svar.
När du svarat på alla frågor (de du vill svara på) så kommer det upp något som heter en Remedy Grid.
I den föreslås en rad medel. Och efter varje medel står också en %.
Ju högre %, desto bättre passar medlet din åkomma. 100% är eftersträvansvärt, men kommer inte upp så ofta.

https://abchomeopathy.com/go-classic.php

Upp till toppen
Annons: