Hej vänner!
Nu har iFokus familjen fått tillökning!
Utomjordisk iFokus är ett av de senaste tillskotten, och jag bjuder in till smygpremiär och lite mingel för att få lite liv och rörelse där inne.
Sajten är inte lanserad, så här får ni länken: www.utomjordiskt.ifokus.se
Här inne kan vi prata om kosmos, utomjordiskt liv, sci-fi, titta på bra YouTube filmer och mycket annat.
Varmt välkomna! // -pson- Sajtvärd

Har det varit några besök på den sista tiden av främande flyg?
Har för mig att Inga-Lena hade sett såna där flygande saker uppe hos sig…
Tror jag hade blivit rädd att dom kom för att TA mig med för försök nånstans…
Jag har varit inne på utomjordiskt, helt suverän sida! Jättekul att få spåna kring lite udda frågor. Och visst har jag sett ufon, två st till o med!. Det första hade jag nästan närkontakt med, men då stack det med ljustets hastighet och helt ljudlöst - precis som dom inte ville träffa mig! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#4 Blev du inte lite rädd Tuvan? Var hände det…ute eller stod du inne och såg det?
# Det var en kväll när jag var ute med hundarna, ganska sent, och jag gick en väg som går upp mot skogen - en lååång backe - och då får jag se ett konstigt ljussken. Det var grön/vitt och såg ut som en stjärna fast mycket större/närmare. Såg ut som det hängde i luften. Nä, jag blev inte rädd utan nyfiken, och sprang allt vad jag orkade upp för backen, mot fenomenet, en jättestor skiva eller vad jag skall kalla det. Som jag uppfattar det så är det väldigt nära, men när jag kommer närmare som sagt, så drar det iväg med en enorm hastighet - och helt ljudlöst. På någon sekund så har det förlyttat sig flera kilometer bort, kanske mil, och blir åter stannande. Men det ser fortfarande stort ut, så då förstår jag att medan det var på nära håll så måste det ha varit helt enormt. Jag bara skrattade , blev väl knäpp, och kände mig lyckligt lottad som fick uppleva nåt sånt.

#5 Ja,jisses…du är då modig du….men kan hålla med om att man är nyfiken. Ja,det är inte alla som får se sånt,så du kan känna dig lyckligt lottad..
#6 Mmm, Och den andra gången var det mitt i natten. Vaknade, och av nån anledning ville jag stiga upp och ta en koll utanför fönstret. Då hänger en liknande farkost på himlen alldeles utanför, åtmnstone som jag uppfattar det. Antagligen var det ganska långt borta. Det stod alldeles stilla, och jag stannade uppe en stund för att kolla in det. Såg ut som en jättemåne fast ljusare och på lägre höjd. Efter en stund la jag mig igen eftersom det inte hände nånting mer, det stod bara där och hovrade ovanför älven. ;)
#7 Låter inte som någon skrämselupplevelse alls. Brukar man verkligen få se sånt mer än en gång om ens det?? Dom har kanske spetsat in sig på något där du bor…

Jag är nästan lite avis på dej Inga-lena, som lyckas få se detta. Har liggat i vindskydd många nätter o tittat upp men inte då. Så du är nog en utvald av dem, att vara iaktagare o det skall du vara stålt över. NORE
#8 Det här hände för många år sen medan jag fortfarande bodde i stan, slutet av 80-talet närmare bestämt och efteråt har jag aldrig lyckats se några ufon jag heller.
#9 Men visst känns det roligt att jag har fått vara med om en sån upplevelse, men att jag är utvald tror jag knappast. Det gäller bara att befinna sig på rätt ställe vid rätt tidpunkt. 
Kan någon förklara detta för mig?
När jag var i tonåren,så var det en kväll jag var ute och plötsligt ser jag ett blått sken som far iväg över himlen i en hastig fart…efter några minuter såg jag det igen och sen ytterligare en gång. Min syrra sa att det är tåget…men det kan du ju inte ha varit,för detta var högt upp i himmeln.
KOm att tänka på den där religiösa sången: " Ta tåget upp till himlen med jesus som konduktör.."
Ja du, vad vet man det kanske var nåt ufoliknande det med, för det finns ju många historier kring såna fenomen.. Jag hade turen att se ett sånt på mycket nära håll, och vad det var råder det inga tvivel om. Det finns inget liknande här hos oss. 

Hahah…är det här inne ni sitter och pratar! Så sitter jag borta på min sajt och väntar på er…. ;)
Ja, jag måste då säga att jag också är avundsjuk på dig Inga -Lena… det hade varit så spänannade att få se dem i vaket tilstånd… jag har bara haft kontakt med dem i sömnen..men det är inte fy skam det heller =)

#11 Hmm för mig låter mer som något oidentiferat flygande objekt….än tåget.. ;) eller så var det ett space train =)

#3 Vad glad jag blir av att läsa att du gillar sidan… =) Tack!