Annons:
Etikettövrigt
Läst 611 ggr
[Shamanens Ljus]
5/21/20, 5:07 PM

Akupunktören ställer ”diagnos” på vår reporter

Jag förespråkar  alternativt och jag vill att varje människa ska må bra, jag föredrar det alternativa och jag är Shaman sen över 35 år men allt som oftast ser jag sånt  här, jag ser den oerhörda oseriösa sidan som får mig att bli allt med skeptisk till alltihop för jag ifrågasätter vem är ärlig i sitt andliga och alternativa utövande ?

Allt handlar om pengar och här är jag en obekväm lymmel som i alla år sagt att andlighet och pengar hör inte samman men det försvaras med att frisören tar betalt eller elektrikern för sin tid  men andra sidan tar inte betalt för sina tjänster medan människan inte har några problem alls att ta pengar av intet ont anande och sökande människor.

Hur kan man ens jämföra andra sidan med frisörer eller andra  yrkesgrupper ? gör man det så vet man inte vad andra sidan och andevärlden är.

Corona är på tapeten och här gör Aschberg ett suveränt inslag i hur den alternativa  världen ser ut i dag och hur människor utnyttjas och ljugs för att dom ska tjäna pengar.

Jag är ingen skeptiker som skriver detta men jag är så  innerligt trött på alla falska utövare som skor sig på andra människors olycka 😢

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGVVRm/akupunktoren-staller-diagnos-pa-var-reporter

Annons:
DesK
5/21/20, 6:00 PM
#1

Detta gjorde Aschberg bra! Det är förfärligt att så många skor sig på andras elände!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
5/22/20, 7:44 AM
#2

#0 Jag ser att du förespråkar tvångsvaccinering i en annan tråd.

Skulle någon form av tvång (förbud) vara en framkomlig väg för att få bukt med att "allt handlar om pengar"  i "den alternativa världen" och "människor utnyttjas och ljugs för"?

Om den alternativa utövaren inte tar betalt, skulle det vara en avgörande skillnad? Gäller det i så fall även t.ex. massörer, osteopater. zonterapeuter som inte har med "andra sidan"/"andevärlden" att göra?

(Det här är en sida för Alternativbehandlingar och jag tycker att det "alternativa" måste få komma till tals, men jag är intresserad av att höra hur du menar.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Shamanens Ljus]
5/23/20, 5:30 PM
#3

#2 Så här skrev jag i den andra  tråden.

Här önskar jag att beslut tas om tvångsvaccinering och det är ord jag har svårt att skriva men nu handlar det om oss alla globalt och även om jag själv är trygg i andens eviga existens och inte känner rädsla för varken död eller sjukdom så har jag faktiskt ett ansvar till alla dom medmänniskor jag möter och jag ska inte utsätta andra för risker om jag på något vis  kan undvika.

Med andra ord kan vi sluta sprida viruset så borde vi alla hjälpa till. jag är egentligen emot allt sånt där men jag är inte ensam i världen jag har också medmänniskor att ta hänsyn till det har vi alla.

Om den alternativa utövaren inte tar betalt, skulle det vara en avgörande skillnad? Gäller det i så fall även t.ex. massörer, osteopater. zonterapeuter som inte har med "andra sidan"/"andevärlden" att göra?

Alla utger sig inte för att ha med andra sidan att göra men som vi ser i inslaget ovan så är det guider, energier med mera och det är här vi måste inse att vi faktiskt inte har den makten och nej den andliga utövaren tar inte betalt för sitt men det gör den jordiska som inte ännu insett vikten av att skilja pengar från andlighet.

(Det här är en sida för Alternativbehandlingar och jag tycker att det "alternativa" måste få komma till tals, men jag är intresserad av att höra hur du menar.)

Absolut det är det och jag förespråkar det alternativa det kommer jag alltid att göra men det finns gränser där vi inte vet ett smack så som med Corona och utger vi oss för att kunna bota det viruset så är vi inne på farliga vägar som vi inte alls har att göra på.

Magi-cat
5/23/20, 5:49 PM
#4

#3Corona och utger vi oss för att kunna bota det viruset osv

Det är vi överens om. Om det bara vore det diskussionen gällde skulle det räcka med ett sådant enkelt konstaterande.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NiklasTyreso
5/24/20, 5:15 PM
#5

Shamanens Ljus, jag instämmer i det du skriver i inledningsinlägget, men undantag att jag inte definierar mig som "alternativ". Jag är både positiv till skolmedicin och naturmedicin/hälsokost och ser ingen anledning att behöva polarisera eller välja sida. Alla vill tjäna pengar, men min naturmedicin/hälsokost är gratis. Jag plockade två stora papp-kassar med brännässlor och en kasse med kardborreblad, som ligger på tork nu. I måndags plockade jag ett par kassar med hallonblad, så nu har jag inte plats för för att torka mer. För 2 veckor sedan plockade jag björklöv (i en kraftledningsgata, inte i någons skogsbruk). Har en liten mängd groblad (typ1 liter) på tork på en tidning oxå. Jag dricker 2 liter örtte varje dag året runt. Det är nästan det enda jag dricker. Andlighet, ja. Folk har dålig tilltro till sin egen förmåga till andlighet. Jag ber i naturen, reciterar, mediterar etc. Jag lever i gemenskap/närvaro med/av min Gud, även om andra väsen och andar oxå finns. Andlighet är en del av mitt dagliga liv och ett par gånger i månaden upplever jag sådant märkligt som jag behöver skriva ner i min hemliga bok. Ofta inträffar andliga upplevelser för mig vid ny- eller fullmåne. Folk ägnar sig inte åt andlighet och upplever därför inte andliga saker, så istället betalar de påstådda experter för att de ska ta kontakt med den andliga världen och leverera andliga upplevelser till dem. Men varje människa har potential för andlighet. Vi har olika gåvor och förmågor men alla har potential för någon form av andlighet. Jag är alldeles för andlig och hälsokost/-dryck-ande för att platsa i den skeptiska politiska högern och jag är alldeles för borgerlig och vetenskaplig för att platsa i den "alternativa" vänstern, men jag är mig själv fullt ut. Ingen annan definierar mig.

[Shamanens Ljus]
5/25/20, 4:56 PM
#6

#5 Intressant det och väldigt bra det du skriver och vi verkar vara inne på lite lika tankar.

Jag är både positiv till skolmedicin och naturmedicin/hälsokost och ser ingen anledning att behöva polarisera eller välja sida.

En gång i tiden tog jag helt avstånd från skolmedicinen och visst jag är än idag försiktig och återhållsam men ibland slipper man inte undan så jag har fått omvärdera det där en del. Väljer sida gör jag inte numer så som jag gjorde förr men kan jag lösa saker med alternativt så gör jag det i första hand.

Alla vill tjäna pengar, men min naturmedicin/hälsokost är gratis. Jag plockade två stora papp-kassar med brännässlor och en kasse med kardborreblad, som ligger på tork nu. I måndags plockade jag ett par kassar med hallonblad, så nu har jag inte plats för för att torka mer. För 2 veckor sedan plockade jag björklöv (i en kraftledningsgata, inte i någons skogsbruk). Har en liten mängd groblad (typ1 liter) på tork på en tidning oxå. Jag dricker 2 liter örtte varje dag året runt. Det är nästan det enda jag dricker.

Här önskar jag att jag var lika flitig som dig med att plocka eller odla själv och det händer men jag borde bli klart bättre däremot har jag en väninna som är en fena på att odla och ta vara på precis allt så vi har gjort som så att jag får en del av henne och hon får ta för sig det som finns i min trädgård vilket är på hösten med bär och frukt på så vis blir det tjänster och gentjänster. Hon har inga fruktträd eller bärbuskar medan jag står med hur mycket som helst under hösten så det där tycker vi båda är en väldigt bra lösning.

Jag märker att du är väldigt väl insatt i det här  👍

Folk ägnar sig inte åt andlighet och upplever därför inte andliga saker, så istället betalar de påstådda experter för att de ska ta kontakt med den andliga världen och leverera andliga upplevelser till dem. Men varje människa har potential för andlighet. Vi har olika gåvor och förmågor men alla har potential för någon form av andlighet.

Ja men visst är det så, alla har potential men många saknar tilliten till sin egen förmåga  och så söker dom upp den ena efter den andra i hopp om att exempelvis ett medium ska sätta alla svar i händerna på dom och tragiskt nog finns så många som bara snackar en massa goja sen finns det också dom medium som verkligen på riktigt kan sin sak men dom är få och idag har vi kurser som går på löpande band där alla ska utbildas andligt inom alla områden, healing, medium, shamanism med mera och få certifikat för något dom egentligen inte kan lära sig eftersom varje människa har sin egen andliga förmåga och det behövs det inga certifikat för.

Hur har jag lärt mig shamanism kanske någon undrar, ? främst genom min guide men också genom volontärarbeten i många år i ett indianreservat där jag fick möjlighet att gå lärling i många år och lära mig deras kunskaper och kultur.

Jag har sett dom senaste åren att det smått börjar tunna ut för andliga kurser som åter har enbart ett penningsyfte och här önskar och hoppas jag att alla finner sin egen andliga väg och vågar lita på det dom har och inte förlitar sig på andra utan helt på sig själv och sin egen ande och framför allt litar på det andra sidan visar.

Jag är alldeles för andlig och hälsokost/-dryck-ande för att platsa i den skeptiska politiska högern och jag är alldeles för borgerlig och vetenskaplig för att platsa i den "alternativa" vänstern, 

Så känner jag också , har befunnit mig i den politiska debatten på både ont och gott och en period i mitt liv så behövde jag få föra den för att ånga av mig  men jag känner det så enkelt att jag är varken höger,vänster och inte mittemellan heller och jag kör bara mitt eget race även om jag har mina synpunkter och kan tycka att alla har något bra och alla har något dåligt  att tillföra så hur håller man samman det där jo man går helt sin egen väg och kämpar för det man tror på vilket man kan göra på så många sätt utan att behöva fastna i något fack och man är bara sig och det är det absolut bästa vi kan göra  😎

Annons:
Condor
5/25/20, 5:45 PM
#7

#6

Om vänstern tycker att man är höger och högern tycker att man är vänster, i så fall är allt OK 😃

[Shamanens Ljus]
5/26/20, 4:27 AM
#8

#7 😃👍

Upp till toppen
Annons: