Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 902 ggr
Hoppfull
0

Blåmärken

Okej, en annan fråga från vänner nyfikna på alternativmedicin. En av mina vänner har plötsligt börjat få blåmärken på kroppen, utan att slå sig (de är små och ömmar inte). Själv funderar hon kring om det handlar om någon form av utrensning då hon nyligen börjat äta en ayurvedisk örtblandning för just hennes doshatyp. Någon som har några tankar?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Nu vet jag inte vad dessa örter innehåller som hon har börjat ta, men det kan vara så att dom har en inverkan på blodet och gör det mer "lättflytande", alltså tunnare - ungefär som magnecyl eller andra preparat som innehåller acetylsalicylsyra. Det i sin tur kan orsaka små bristningar i hudens ytliga blodkärl, kapillärerna. Kanske har de här örtpreparaten samma effekt…?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

Inte för att jag vill skrämmas,men jag tycker hon ska gå och kolla sig på vårdcentralen. Att dom tar blodprov och kollar så det inte är pga en sjukdom.

Hoppfull
0

Jo, vi pratade om det med… men det har kommit så specifikt samtidigt som hon började med örterna så vi hoppas på det.

Brokenfether
0

#3 Jag hoppas oxå att det har med örterna att göra,men hade ändå inte väntat med ett dr besök. OM det inte har med örterna att göra så är det ju bra att man testar så fort som möjligt. Sen behöver man ju då inte heller gå och oroa sig. Kram

korseett
0

hon har inte börjat med omega 3 i någon form samtidigt? Örter kan få blodet mer lättflytande. vad är det för örter i så kan jag kolla upp?

Brokenfether
0

#5 Tack o lov för att vi har dej här korseett! Skrattande Du är så trygg i dina utlåtanden…Glad

Hoppfull
0

Oj, det är indiska namn eftersom det är ayurvediskt men jag kan fråga henne om du kan sådant? Tror inte att hon börjat med omega3 däremot vet jag att hon käkar linfröolja…

korseett
0

linfröolja som omega3värd är inget vidare. kroppen tar bäst upp från animalisk form. Det har med hur fettsyrekedjorna är.

Även om det är indiskt så ska det ju finnas en innehållsförteckning antagligen på engelska

Hoppfull
0

Jo jag känner till det där med att vi som människor inte kan ta upp de ämnena… :-) Men hon dricker den i enlighet med den ayurvediska läran. Jag ska be henne skriva ner vad det står på örtblandingen