Parasiter -blodprov, vem kan se?????
Hej! Jag undrar vet någon var man kan kolla sitt blod om man har candida eller parasiter

http://ortapoteket.se/product.asp?product=947
här är en länk till örtapoteket… de rekommenderar scandlab fast de är ganska dyra. Det finns alternativterapeuter som kan göra candidatest genom levande blodanalys. Sök där du bor. Det finns snabbtester man kan göra själv av sin morgonsaliv med.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad i fridens namn är candida ? Hur får man parasiter i sitt blod ? Låter otäckt det hela.

Candida är kroppens "städtant"
den tar hand om skräpet vi äter… men den kan vid obalanser pga mediciner o så'nt blir aggressiv och liksom angripa det egna systemet. Om man googlar på candida finns massor av info. Parasiter har de allra flesta i kroppen, mer eller mindre :-)
#3 Aha, det visste jag inte. Tack för det. 

Fast det är bra att rena kroppen från sådant skräp emellanåt…
#5 Och hur gör man då ?

Jaa du, det finns en massa kurer… jag har käkat oxymax i omgångar och tillsammans med det candidadödande örter. Oxymaxen tillsätter syre till tjocktarmen och då kan inte svamp (candida) och sådant överleva där… dessutom har i princip alla plack på insidan av tarmen (ibland mögel och så'nt) och det släpper från tarmväggarna och kommer ut den naturliga vägen. De flesta blir friskare och piggare av sådant… själv blev jag av med mina allergier (pollen och laktos) när jag döda min candida.
#7 Det var som attan. Lavemang lite då o då är kanske inte fy skam heller?

Lavemang är nog bra men sköljer bara ut det som är löst s.a.s. många har plack som är lika tjockt som cykelslang
som sitter lika hårt som tandsten på tänderna… och då hjälper inte lavemang.
#9 Mina tarmar har kollats ofta under 5 års tid och dom är så rena och fina så man kan äta ur dom…
#9 Det blir till att stoppa in en dynamitgubbe i ändan då… 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#11 HAHAHAHAHA…

Det låter ju kanon! Det är du antagligen ganska ensam om… fast är det sjukvårdens syn på renhet så kanske det ska tas med en nypa salt…
#13 Nu tog jag ju i lite i överkant men, allvar så har jag inte haft något sånt där plack o mögel i mina tarmar…
Rengjorda måste dom ju vara när du ska göra endoskopi mm.

Kanske… men sjukvården tror inte ens att det finns plack eller sådant tarmarna så jag vet inte… deras krav på rent är att det ska vara fritt från avföring. Därmed inte sagt att du har plack förstås

Broken har inte plack…Broken vill inte ha plack!!!
Jag tittade hela tiden under, undersökningen och det var så rosa och fint i överallt. Borde man inte kunna se placken?

Jag vet inte riktigt, det råder så olika skolor mellan sjuk- och alterntivvård. Men nog tycker jag med att det borde se illafärgat ut och så om det finns plack…
Jag vet att jag hade massor iaf, för många år sedan åt jag vulkansand för att rena mina tarmar och det som kom ut då trodde man ju inte var sant…
När jag sen ätit oxymaxen mot candidan blev jag dödssjuk, läkarna trodde att jag hade en inflammation i tarmarna och gav mig massor av superstarkt penicillin… vilket är precis vad candidan vill som bara kan leva i tarmen om de "goda" tarmbakterierna är utslagna… men oj vad jag rensade ur mina tarmar efter att candidan dött… jag åt förstås aldrig penicillinet…
#17 Jisses! Vilken obehaglig kur du genomgått! 

Japp, men som sagt den botade både en besvärlig pollenallergi, laktosallergi och en hel del magproblem :-) Ont ska med ont fördrivas… :-P