Tävlingen avgjord!
Dessvärre blev det bara fyra deltagare den här gången, så vi utser en vinnare och får ta nya tag efter jul!
Alla bidrag var roliga att läsa och väldigt fantasifulla, men det som utmärker sig den här gången är bidraget från Millex! Det ramlade in i sista minuten skulle man kunna säga, men stort GRATTIS till MILLEX för hennes fängslande och inlevelserika beskrivning!
Skicka mig ett pm Milex med namn och adress så kommer vinsten på posten!
GRATTIS! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Grattis Millex…outstanding verkligen…
Inga-Lena…vilket pris vann Millex? har glömt att fråga innan…hehe
Tackar… Det är skitkul, med tanke på att jag aldrig skriver sådant här. Men som hängiven fantasymänniska och ett nördigt intresse i örter och örtmytologi så var detta inspirerande.
#2 Roligt att det blev en tävling som passa dig som handen i handsken…
Får se vad nästa tävling sen blir…dock inte så krävande eftersom folk inte direkt varit på hugget…
Sen måste jag be Millex om ursäkt, eftersom hon var en han! 
Ang vinsten så rörde könsbestämningen till det. Vad skall man skicka till en karl? Måste rota i skafferiet…
#4 Ophs!
Du kommer nog på nåt…
#2 Jag har en ögonkräm som jag tänkte presentera för dig. Krämen är framställd av helt naturliga substanser och isländska örter. Inga konserveringsmedel eller andra syntetiska tillsatser, så vad säger du? Eller vill du hellre ha en fotkräm? 
#6 Han kanske vill ha en riktigt god middag med en smaskig efterrätt…
Sen lite laserbehandling och massage på det…*S
#7 helt riktigt, det är vad jag vill ha
. Men om jag nu inte kan få det så skriker mina fötter att jag ska välja fotsalvan. De börjar känna sig slitna och bortglömda.
#8 Ingen dum ide´ det är skönt att rå om sina fossingar.Jag fick alltid ta hand om mitt ex fötter…allt från nerslipning till massage…han bara satt tillbaka lutad och njöt och var helt väck.
#8 Då kommer fotsalvan farande endera dagen! Jättebra att det fanns nåt som du behöver! 
#9 Men du Broken, du är alldeles för snäll. Inte skall du serva gubben på det sättet - dom kan bli bortskämda - eller hade ni nåt slags avbytarsystem? 
#10 Jag är snäll med mina gubbar….
Avbytarsystem är inget som ingått tyvärr!
Jag får tacka fär fotsalvan som damp ner i min brevlåda idag. Mina fötter kan behöva detta i julrushens dagar. 30 dagar på raken i butiken gör inte fötterna så pigga, men med denna salva kanske det finns hopp efter julen.
Uppfinnar-Broken kom på en idé…om man är lite händig är det lätt att spika ihop en liten ram med några spik (el mer avancerat) i långsidorna och sätta dit en brödkavel på. Då kan man rulla fötterna på den och få massage.
En fot i taget eller bägge samtidigt. 
#12 Hoppas fotkrämen gör susen för dig…
du menar att man äntligen får användning för kruskaveln då broken- inte dumt inte
#14 Just det! Om man nu inte använder den i bakningen,så är det väl ett ypperligt bra alernativ.
Finns ju såna kavlar med rutmönster oxå för lite brutalare massage…haha
kruskavel är den med rutor på
#16 Aha! Det visste jag inte. 
#17 Du brukar kankse använda "krustång" istället?
ärligt talat så hade jag inte en aaaaning jag heller! 
#18 Nix..permanent var ordet! Undras till vilken deg man använder kruskavel? Våfflor i ugn? 
Till tunnbröd avänder man en speciell kavel, så mycket vet jag, och här i huset finns flera varianter kvar sen farmor bodde här. Får nog röja i bagarstugan så jag kan ta upp tunnbrödbaket igen..
Ha, ha, våfflor i ugn! Jo det vore nåt det! jag brukar ställa "tofflor i ugn" jag, för att dom skall bli så där gosigt varma när kölden sitter i golvet på morgnarna. 
tunnbröd och i övrigt hårt bröd är kruskaveln till för