Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 877 ggr
dinstund
0

Julefrid eller julestrid ?

Jag har funderat den sista tiden gällande människan och stressen.

Sen när var det menat att de skulle gå hand i hand och bli bästa vänner?

Man blir speciellt påmind i dessa juletider och jag ser det på folk runt omkring mig. De har 1000 projekt planerade innan de ens hunnit börja på det första.

Själv försöker jag tänka mig för och inte stressa upp mig MEN jag har hela tiden tankar framåt om saker jag måste hinna med.

Denna tid på året som vi egentligen skulle varva ner och njuta av har för många blivit en tid blandad av ogillande/kärlek.

Jag hör ofta folk säga att de önskade julen va över så de kunde få slappna av ??  .. är det så det kommer vara framöver ?

Framtidens syn på julen -  Julen är ett onödigt ont ??

Det skulle vara intressant att höra era tankar kring det här..

Hur stressad är du av svärmors krav på skinkan?

Har du hunnit köpa alla julklappar?

Glöggen .. Köpa eller göra egen?!?!

Skrattande           Skrattande            Skrattande

Varma hälsningar

//Linda

Tuva-Lena
0

Några krav från svärmor har jag aldrig upplevt, och har nog aldrig brytt mig så mycket heller. Hon är mästaren då det gäller mat och bak, men när hon kommer till mig så får hon ta det för vad det är helt enkelt. Cool

Julklappar slutade vi med för några år sen, då är det bättre att utnyttja rean efter jul, och glöggen köper vi. Har väl gjort det enkelt för mig, men det jag kan bli stressad över är att inte ha dom förrväntningar på julen som jag hade förr. "Allting var ju bättre förr", kanske för att man var barn och tog dagen som den kom. Önskar att jularna var som förr, men tidens gång förändrar det mesta - vilket är både på gott och ont. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Det enda som jag tycker är tikigt stressande är att man är tvungen att "gå på stan". Det är något jag verkligen inte gillar! Därför julhandlar vi i väldigt god tid innan själva julkommersen dragit igång.

Svärmor äter inte min julskinka, vi firar inte julafton ihop… hon är ingen matmänniska alls så hon älskar min mat. Glögg gör jag själv om jag orkar och har lust. Den blir så mångfalt mycket godare än den man köper. Men i år blev det Dufvenkrooks istället :-)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#2 Håller med dig Hoppfull! Usch Hemlis! Vi hade en diskussion kring det på ÖN, och vi kom till slutsatsen att det kan bero på alla negativa energier som vi omger oss med i stora folksamlingar. Vad vet jag, men då är vi olika känsliga också, för min sambo ställer alltid upp då det gäller att åka o handla på stan - he just loooves it! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Min sambo med Glad han gillar att vistas bland folk och kan trava på stan hur länge som helst. Medan jag bara blir stressad. Dessutom har jag ju min kassa rygg som innebär att efter ungefär en timmes vankande på stan har jag så pass ont så att jag inte klarar mer… dessutom är jag liggande resten av dagen och det påverkar sannolikt min negativa känsla för att gå på stan. Det tredje är förstås min kropp… i och med min storlek så innebär all typ av shopping enbart ångest, skuld och skam och jag sjunker ofta i självkänsla flera steg så sammanfattningsvis avstår jag helst.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

Jag behöver inte stressa inför julen mer,för det är bara jag och mina söner och som denna julen blir det bara jag och en son. Julklappar köper jag alltid dagarna före julafton och då sent innan stängningsdax så jag slipper dessa köer.

Glögg dricker jag endast när jag är på besök hos någon och då oftast alkoholfri. Inget jag köper hem. Här kör vi med julmust,julmust och åter julmust. Mina ungar älskar sill dom med,så det blir en del burkar av det.

dinstund
0

Jag har köpt alla julklappar men kan inte förmå mig att slå in dom Fot i munnnen

Det tar emot men det hinns väl med antar jag .. Som sagt .. ingen stress .. hihi