Annons:
Etiketterövrigthälsokost-kosttillskott
Läst 107 ggr
Magi-cat
2022-02-08, 19:57

Svensk studie om kosttillskott vid hjärtsjukdom

Professor Peter Johansson arbetar och forskartvärvetenskapligt med hjärtat i fokus.

Förutom sin specialitet depression och sömnproblem kom han in på vitaminer vid hjärtbesvär.

"Ett annat område i min forskning rör tillskott av vitaminer. I samarbete med Professor och kardiolog Urban Alehagen har vi genomfört en studie kring tillskott av selen och coenzyme Q10 till 444 äldre personer under fyra år. Resultaten visade att risken för hjärtdöd minskade, samt att hjärtfunktion och livskvalitet förbättrades. Likaså framgår att tillskott av selen och Coenzym Q10 minskar inflammationsaktivering och oxidativ stress. Vi planerar nu för en studie där vi vill utvärdera om D-vitamin tillskott till personer med hjärtsvikt kan förbättra hjärtfunktion och livskvalite"

https://liu.se/medarbetare/petjo71

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Orden "med hjärtat i fokus" är en bra sammanfattning av min yrkesmässiga gärning. Jag kombinerar kliniskt arbete på hjärtmottagning med egen forskning och fokus för min undervisning är evidensbaserad vård och behandling av patienter med hjärtsjukdom.
Annons:
DesK
2022-02-08, 20:08

Spännande och intressant!

Désirée
Afghan lives matter

Vixxen
2022-02-08, 23:07

#1: Mycket!

[Borttaget]
[Borttaget]
2022-09-14, 10:41