Pynta som terapi!
Ikväll har jag suttit och bundit ihop en krans att hänga på ytterdörren. och eftersom det här är en sida som skall ge oss tips om hur vi skall må bra, både fysiskt och psykiskt, så tänkte jag att vi kunde visa upp våra alster här på sidan.
Så har du någonting du har knåpat ihop inför julen, ta ett kort och lägg in det här på sidan! Det får gärna vara nånting som du har tillverkat tidigare oxå, och som har hängt med under åren.
Att sitta och arbeta med händerna är ju väldigt rogivande, och dessutom kan vi ge varandra tips om sånt som lugnar själen. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Var är DITT foto Tuvan?
Vill ju se.
#1 Blev inte klar förrän för ett tag sen, och det är ju kolmörkt ute så jag väntar med att fota tills imorgon. Dessutom skall den dekoreras oxå, och det hann jag inte för Mrs Bouquet kom emellan… 
#2 Haha,jag såg oxå på Hyacinth…det gör jag varje kväll. Då tittar vi på din krans imorrn då…
#3 Samma här, Hyacinth missar jag aldrig, och nu är det nya avsnitt så man slipper sitta o titta på repriserna. Fast dom går an dom oxå, bara man får sig ett gott skratt innan man skall koja. 
#4 Precis! Vissa serier kan man se hur många gånger som helst. FaulthyTower är en sån serie oxå…
Ja men, jag har spelat in alla avsnitt. Just nu går Little Britain på tvåan oxå, lite grovare humor men skitkul! Sen brukar jag titta på Dad´s Army, om gamla hemvärnsmän och deras tönterier. Hur kul som helst! 
Mitt må bra är bakning och matlagning. Pyssel och knåp får va till den dag jag orkar.

Hm, tänk så olika vi är…
må bra för mig är att avstå från pyssel och annat, sådant stressar mig och innehåller stora mått av prestige… (har moder och systrar som är sjukligt konstnärliga så allt jag åstadkom var på lekisnivå i jämförelse)!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Å jag gillar egentligen att pyssla å skapa, men gör det nästan aldrig :-/

Varför inte om du gillar det?
Hm…vet inte riktigt…. Först innan jag ska göra nåt kul så vill jag få det tråkiga gjort sas..men börjar bättra mig :-) Och sen kan det bero på att om jag gör nåt så vill jag att det ska bli sååå bra = omständigt *ler* Men börjar även där bättra mig lite :-)

Jaa en del av det där kan jag sannerligen känna igen mig i… jag är en riktig väntare jag, jag väntar och väntar på rätt tillfälle, ofta så länge så det inte blir något av alls. Jag kan ha en ny tröja liggande i garderoben i månader i väntan på ett tillräckligt fint tillfälle… Men jag blir bättre jag med… jag lär mig att göra det allra roligaste medan jag orkar och det mindre roliga OM jag fortfarande orkar och har lust (ja utom städning förstås som liksom kräver sitt när man är 5 pers en hund och en katt!!!!).
*ler* Ja, å det knasiga e ju att jag e en riktig bohem….pedantisk bohem som min svägerska sa….

hehehe… en unik kombination ;-)
Jag är som dy bybo! - som dy. ;) Först skall allting tröökigt göras bort, för då kan man njuta av det roliga utan att det tröökiga lägger en skugga över det. Pedant, jo lite av det har nog jag oxå, fast jag kallar det inte pedant, utan estet.
Åtminstone brukar jag försvara mig mot sambon med det: "Mitt estetiska sinne tillåter inte att saker ligger huller om buller". Det låter liksom bättre än att man kallas för städnarkoman. Nu är det ingen större idé att "städa" i det här huset. Med katter, hundar och stallkläder, hästtäcken och ridgrejor inomhus, får man sänka ribban för att inte bli galen. 
Bifogar terapiarbetet! ;)