Annons:
EtiketterAvslappning/Återhämtningkraniosakralosteopati
Läst 115 ggr
Magi-cat
5/11/22, 9:33 AM

Kraniosakral behandling kan reducera högt blodtryck

Kraniosakral behandling är en väldigt lugn och behaglig behandlingsform.

Här har man studerat en av teknikerna vid högt blodtryck och funnit en god effekt.

"The data showed a BP reduction in the HT group in pre-intervention/15min and an increase in parasympathetic activity and decreased sympathetic activity in both groups. This suggests a change in the sympathetic-vagal balance. However, further studies are needed to elucidate the data on BP reduction mechanisms with CV4."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30100295/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

The data showed a BP reduction in the HT group in pre-intervention/15min and an increase in parasympathetic activity and decreased sympathetic activity in both groups. This suggests a change in the sympathetic-vagal balance. However, further studies are needed to elucidate the data on BP reduction m …
Annons:
DesK
5/11/22, 9:36 AM
#1

Det är så spännande och bra med den här typen av forskning 👍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sabah
5/13/22, 3:40 PM
#2

Toppen att sådana här behandlingsformer får komma fram! 👍🏻🙂

Jag kom i kontakt med kraniosakral terapi för några år sedan, hade dock inte högt blodtryck. Det är en behandlingsform som kan hjälpa vid många olika problem och tillstånd. Kan verkligen rekommendera det! 👍🏻🙂


💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
5/15/22, 7:55 PM
#3

#2 Kul att du har provat den?
Det har jag också gjort och blev verkligen hjälpt, inte mot blodtryck men för nacken m.m.

Det skulle inte förvåna mig alls om det även är normaliserande för blodtrycket eftersom det är en så väldigt lugn och lugnande behandling. Man blir ofta djupt avslappnad och det är just i denna stillhet som läkning sker, är tanken.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
5/15/22, 8:05 PM
#4

Har säkert inget bestående blodtryckssänkning utan fungerar som avslappning och då sjunker blodtrycket automatiskt.

Men absolut - det skadar förhoppningsvis ingen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sabah
5/18/22, 2:12 PM
#5

#3: "Man blir ofta djupt avslappnad och det är just i denna stillhet som läkning sker, är tanken."

Absolut! För att kroppen ska läka måste man finna ro i sinnet! 😊


💖🧡💛💚💙💜

Pyttelite
5/18/22, 2:14 PM
#6

#5: Fast det blir ju ingen läkning i den bemärkelse men blodtrycket går ned i och med avslappning.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: