har ngn tipps....
hej finns det ngn som har ngt bra tipps mot förstoppning???kanske inte så trevlig läsning på julafton*L*
tackar på förhand
Hej på dej…hahaha..
Låter inte roligt det där,men jag kan rekomendera en ask Läkerol med salmiaksmak,det sätter då fart på min mage…lakrits överhuvudtaget.
Jag har bläddrat i min berömda bok här och dessa tips står det.
Linfrön…eller ett glas iskallt rödvin…sitt på huk när du ska skita..för det blir en onaturlig böj på tarmen när man sitter vanligt på toa…vet inte hur du då ska bära dig åt..*S Har du en potta är det ju kanon. Man kan prova med en bit tvål i analen..eller pilla med fingret om stoppet sitter där. Jag fick lös mage av grönt te…Inga-leeeena…var e du…kom hit o hjälp till med råd!!!!
God Jul…/Broken..hoppas det löser sig. pepparkakor och choklad sätter oxå fart på min mage.

massor av fett… ger garanterat lös mage :-P annars är plommon fruktansvärt effektivt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tackar för tippsen,ska se om det hjälper nästa gång det händer*L*(äter en medecin som gör att jag lätt blir förstoppad)en sån rolig biverkning*L* nä inte alls,har inte haft sånna här problem tidigare…….tack än en gång kram
#1 Har precis kört hem svärmor, och Guuu va skönt att få slappna av! ;) tar en liten titt innan det är dags att koja.
Håller med Hoppfull, katrinplommon är rena rama avloppsrensarn. Minns att det fanns nåt som hette fikonsirap som var väldigt effektivt, när barnen var förstoppade förr i världen. (Jobbade med försåndshandikappade barn) Köpte man på apoteket, men se upp där nere! Det blir rena vulkanutbrottet! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Motion får igång magen och kokta katrinplommon även
Kiwi, Linfrön samt att det finns en del Laxerande grönt te
sorter har jag för mig..
/RL
en slurk olivolja
Vad många fina råd vi fick i denna tråd..
# 3 Efter detta måste väl din mage ha löst upp sig..*S
hahahha har ej provat ngt än mne snart börjar det bli dags o börja exprimentera*L*
är ju ett återkommand eproblem för mig nu förtiden pga medecinen……
tack snälla er för alla råd o tipps