Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3367 ggr
Brokenfether
0

Ångbad för fejset

Vad skönt det varit med ett riktigt bra ångbad för ansiktet. Vet någon en bra olja eller essence man kan ha i och hur gör ni ert skönaste,effektfullaste ångbad? Skrattande

Millex
0

Visst kan du ta ett ångbad för "fejset", men det gör du framförallt för att öppna upp porerna för att sedan använda dig av en en bra peeling och efterföljande olja/creme.

Brokenfether
0

#1 Jo,det gör det ju,öppnar upp,men jag hade velat ha någon frisk olja i som huden drar åt sig och som gör underverk…förnyar skinnet sas…vet du nåt passande till mig? Skrattande

Millex
0

det beror på vilken hudtyp du har..

Brokenfether
0

#3 Aha…den är nog lite blandad tror jag..torr på kinderna emellanåt,men annars normal…Fundersam Alltså..olja eller frukt essens i ångbadet är vad jag menar…inte att smörja in efteråt…

Millex
0

jag tror du kan använda några droppar grape och någon droppe lavendel i vattnet. men sedan använda en bra ansiktsolja.

Alternativt göra ett avkok på lavendel och åkerfråken.

KalleN
0

gud  jag trodde först att det stod bajset ( ja nu tänker jag högt)

phuu… vilken tur jag tänkte väll   jag såg ju sedan  så typiskt av mej va !!!

vad skönt det måste vara  man skulle prova ett ång bad

#5 det lät  " najs " bra  det du  recomenderade  friskt lät det som

Brokenfether
0

#5 Menar du att jag kan använda färsk grape eller ska det vara essens? Vad är just grapefrukten bra för? Skrattande

#6 Du läser som en kratta Kalle….hahaha

KalleN
0

skriver som en åxå * låter som en kratta på en grusgång när jag skrattar* hahahahahahaha

greape  ska jag defenetivt testa

Brokenfether
0

#8 Glöm inte ångbadet bara….kan bli lite skarpt annars…*S

EwaKristina
0

#8 Du är bara så härlig,kalle!!!Kram

Tuva-Lena
0

Tjena moss Kalle och Ewa! Kul att ni vill titta in! Skrattande

Jag har hört att rosenolja skall vara bra för hyn, men jag är ingen expert, bara ovanligt nyfiken.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#11 Rosenolja…okki,det luktar ju gott oxå….Skrattande Jag är benägen att prova det mesta faktiskt,men inte allt på en gång,blir kanske för "lysande vacker" då…hahahah

Brokenfether
0

Kom att tänka på att jag har lite Groblad i frysen….kan man ha dom i vattnet som man ångar ansiktet över? Tror ni det gör nån verkan??…Förvånad

Millex
0

#13 Tror inte det, groblad har en extrem sammandragande verkan. Därav dess goda effekt som kompress på sår. När det gäller ångbad för ansiktet är syftet till 99,9 % att öppna upp och rengöra porer som jag tidigare skrev.
Vad det gäller grape så är den i ett ångbad renande och hjälper till att dra ut orenheter, jag pratar då om eterisk olja.

Tyvärr så tror jag att du måste använda dig av någon olja/cremé i samband med ånbadetSkrattande.

Brokenfether
0

#14 Tack snälla du,jag ska ta och prova ditt råd och det kan komma till nytta för mina tonårsungar oxå…deras hy hoppar ju hit o dit….Skrattande

Aelsklinn
0

Jag vill gärna ge tips på kanske världens bästa och enklaste ansiktsmask:

Använd denna efter att ni ångbadat ansiktet:

Vispa lika mängd äggvita och honung, ca en matsked av varje, till ett hårt skum. Applicera skummet i väl rengjort ansikte. Ha kvar tills den torkar, det kan ta ca två timmar så det är ingen expresskur den här :) Men oj vad man känner sig ren, fräsch och len i ansiktet efteråt. Äggvitan har uppstaramnde effekt, och honungen mjukar upp och rengör på djupet.

Jag har aldrig använt någon bättre mask. Den är enkel att göra och dessutom billig. Prova!

Brokenfether
0

#16 Tack och åter Tack! Den låter som något för mig….först Millex ansiktsånga med doft och sen 2 timmar med din mask…må jag icke få besök den dagen…Generad *S

Tuva-Lena
0

#17 HUr skall du hinna med allting? Sällskapslivet blir ju lidande om du skall testa alla tips här från forumet! Skrattande

#16 Är det bara att skölja av med vanligt vatten sedan då? Då skulle man haft nån fin ansiktskräm att smeta på: Har du nåt tips på sån oxå som man kan göra själv? Fundersam

Egentligen skulle vi kunna ha en enkel prova-på-själv-kurs här på forumet, nu då vi har såna duktiga experter här. Om ni som kan det här med hudvård m m, lär ut några enkla knep, så skulle vi andra kunna testa hemma själv och sen få ställa frågor om vi kör fast o s v.. Vad tror ni om det? Det skulle ju kunna gälla vad som helst som man kan blanda ihop hemma i köket - ofarligt då alltså.. Hemlis

Brokenfether
0

#18 Jag har ALL tid i världen Tuvan…sällskapslivet är så ynkligt så det märks knappt….det sällskap som kan bli lidande är i såfall det här på datorn…*S

Tuva-Lena
0

#19 Ja men då får du nog strunta i dom där experimenten, med risk för att du fastnar med fejset nånstans på väg till datorn - va tyst det skulle bli om du "fick förhinder"! Förvånad

Brokenfether
0

#20 Knäpptyst! Sorgligt eller hur? hahaha

På tal om fejs…min Avatar har blivit liten…fattar nada…den är ju betald sen lånt tebax. Bugg igen?

Tuva-Lena
0

Tänkte på samma sak, men det blev så när du slutade som Medarbetare på ÖN - i samma veva, så jag trodde att det berodde på det, innan jag kom på att du medarbetar ju här oxå! Skall man kankse betala flera gånger, eller räcker det med en inbetalning? För du vart farliga liten o näpen, stinta! Kyss

Brokenfether
0

#22 Det ska räcka med en gång och ja,det hände i samband med att jag avsluta som Medarbetare på ÖN….knepigt.

Liten ,näpen..jo jag tackar jag….asg

Brokenfether
0

Idag ska jag köpa honung och testa ansiktsmasken med äggvita/honung. Kan bara hoppas den stramar så pass så man får en ansiktslyftning.Oskyldig

Hoppfull
0

Men ansiktslyft är inte snyggt… Fot i munnnen

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Brokenfether
0

#25 Jo,om det är lagom och inte på för gamla människor. Det beror på vad som ska lyftas.Man vill ju inte att näsvingarna ska fladdra vid öronsnibben precis…Fot i munnnen

Hoppfull
0

Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#24 Se opp bara, så att du inte mister mimiken! Tänker på en TV-serie: Patsy och Edina - Absolutely fabulous, som gör allt i sin makt för att bromsa åldrandet. Patsy sprutade in Bottox - heter det så? - och kunde inte röra ansiktet efteråt. Överläppen hamnade vid näsborrarna så hon knappt kunde andas, och underläppen sladdrade nere vid hakan. Dessutom kunde hon inte röra ansiktet utan hennes ansiktsuttryck såg alltid ut så Förvånad, oavsett vad hon ville säga. Härliga tanter, men samtidigt lite tragiska! Skrattande

Brokenfether
0

#28 Bara ääääälskar den serien…hahaha,glömmer aldrig när Edwina sålde sin dotter för en åsna…asg.

Jo,Patsy såg för hemsk ut…är det inte karl från början?

Brokenfether
0

har ni någonsin provat tv reklamens hud produkter för bla åldrande,leverfläckar eller annat? Fungerar dom eller det är bara skit?

Tuva-Lena
0

#30 Jag köpte den här Jabushe krämen, dyr som sjutton och lika verksam som Nivea! Skrikandes Nu kör jag med groblad!

Brokenfether
0

#31 Men vad gör du med dina groblad? Hur använder du dom och till vad?

Tuva-Lena
0

Sen har jag haft problem med torra läppar ett tag nu, och ena ögat har svullnat igen och kliat som själva den. Misstänkte katten, eftersom den är ny familjemedlem, men så började jag använda en av de isländska krämerna, Havets Mirakel, heter den och nu har jag blivit bra. Ingen klåda, svullnad eller torra läppar. kan kanske bero på torr inomhusluft oxå, för nu när det blivit varmare ute så blir oxå luften inne fuktigare. Får väl avvakta…

Brokenfether
0

#33 Du har tur du som har dina krämer att prova dig fram med. Jag hade oxå misstänkt katten först. Håller tummarna för att det bara är tillfälliga besvär du fått.

Tuva-Lena
0

Skojade bara, men jag menade att det väl i princip är lika verksamt. Skall testa sedan och röra ihop nåt så får jag avlägga rapport senare Cool Bäva månde kosmetikaföretagen när Tuvans Grobladskompott blir en storsäljare! Ha ha!

Brokenfether
0

#35 Det håller jag tummarna för.Skrattande

Tuva-Lena
0

Nu är det dags för Tuva/Lisa att säga natti! Puss i pannan på dig vännen och dröm sött! Oskyldig

korseett
0

om man vill jobba bort fläckar som är av pigmentförändringar så är det bara att skaffa sig ricinolja och smörja på ett par gånger om dagen i ett par månader

Brokenfether
0

#16 Har idag provat din rekomenderade ansiktsmask av äggvita och honung och kan bara hålla med..Skrattande

Först satt jag med ansiktet över en gryta med kokande vatten och handduk över hhuvet,sen tog jag på denna svala,sköna mask…ahh,så skönt. Huden blev både mjuk och lite uppstramad.

Tack så innerligt för ditt tips. /Broken

Kattolin
0

#17 Här måste bara jag hoppa in o berätta ett minne från ungdomen. Hade fått tips på ansiktsmask gjord på bl.a jäst. Minns ej vad man rörde ut den med men det blev en tjock gegga. Ok, smetade in denna hemska gegga i ansiktet och satte mig tillrätta med en god bok i väntan på att det skulle stelna. Jag försjunker i boken och efter ett tag ringer det på dörren. Inte tänker jag på att ansiktet är fullständigt groteskt med sin beigebruna grova yta. Utanför står en äldre dam som kunde dött av hjärtslag. Hon ville samla pengar till någon välgörenhet. Damen drog sig förskräckt bakåt och såg ut som om hon kanske hellre skulle samla in pengar till hjälp för mig o min vidriga hy!

När den goa damen gått iväg så låg jag på golvet och skrattade i en kvart. Detta kom jag att tänka på när jag såg din förhoppning om att inte få besök den dag du lägger mask!!

Aelsklinn
0

#39 Vad bra! Kul att det fungarar på andra med och inte bara på mig :) Det känns nästan för eneklt för att vara sant. men det är det!