Köpa bivax
Tänkte experimentera mig fram till hemmagjorda cerat och behöver då bivax. Vart kan man köpa det? Biligt/dyrt?
Tacksam för svar!
Helena
www.crearome.se tror Panduro har också
Kan man inte använda bivax till att rycka bort håren från benen oxå med?

när jag gjorde egen handcreme och cerat så köpte jag det där de säljer färger och tapeter i allafall här i fagersta vad heter det f'rg handeln m''vad heter det ja där de säljer tapeter där brukar de ha
var jätte billigt jag köppte för 20 kroner car väll 5 plattor elelr fyra ja jag har kvar mycket fortfarande och då hann jag göra bra mycket och gav bort en hel del
Men är det bivaxet "rent" och oblekt?
Helena
#4 På crearome kan man köpa båda sorterna har jag för mig; både vitt, blekt som är doftfritt och gult honungsdoftande.
Okej. Fan att jag inte är över 18 då, då får jag se om jag kan övertala nån att köpa åt mig :P Jag vill ha gult och honungsdoftande sådant^^
Helena
Jag har en vaxfabrik bara några mil från där jag bor..*L Har tänkt många gånger att åla dit,men då för att köpa gele´till att göra gele´ljus…kanske skulle handla några kakor bivax oxå…*L
Ja, Brokenfeather, då kan du ju göra bivaxljus också :)
Helena

Men hörru Broken.. det låter allt jobbigt att åla flera mil ;)
*fniss fniss*
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#8 Jo,det kan jag ju göra..*L
#9 Hörru Hoppetossa…*L Det är inget jobbigt alls…jag "ålar" mig bara in i bilen och sen…brrrrrum…

hahahaha!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.